Infraäänet

Vierailija

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/5851686/39448183

Hurjinta on, että löytyy jatkuvasti lisää huminalle herkistyneitä.
Itse olen entinen tutkimusteknikko, enkä huolestu tästä.
Monet vain pelkäävät tulevansa leimatuiksi luulosairaiksi.
Vain osa kuulee äänen ja sen vaihtelut, samanaikaisesti.

Myös revontulista olemme kuulleet säröävää sahasoittoa.
Pystyimme siitäkin osoittamaan vaihtelut yhtenevästi.
Äänen suunta oli kuulemma voimakkaimmasta valosta.
(Itse en aisti suuntaa, koska toisen korvan hermot on poistettu,
kun oli kuulohermon kasvain. Siitäkin oli tällä palstalla.)
Revontulien "äänet" eivät ehkä välttämättä ole ilman välittämiä,
vaan joku toimii ilmaisimena "jollekin kentälle".
Arkinen juttu, kunhan selviää.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/5851686
Itse olin aika helpottunut kun sain kuulla, että aistimani ilmiö on infraääniin kuuluva ilmiö,
enkä ole kaheli.
Rauhoittavia lääkäri kuitenkin kirjoitti...

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Onpa ääniaseitakin yritetty väsätä, perustuen juuri noihin kuulumattomiin taajuuksiin. Tässä linkki jonka todenperäisyydestä on vaikea vannoa mitään, mutta antaa vähän osviittaa millaista potentiaalia niiltä odotettiin.

Joo, Jerikon muurien sortumistahan pidetään juuri tällaisena ääniase-keissinä; muurit sortuivat, kun pasuunat puhalsivat kovaa.

Mutta mutta. Totahan kerran myös tutkittiin laboratorio-oloissa, jossa todettiin huonovointisuutta ja huimausta ym. kivaa. Aatelkaas, kun sattuis olemaan töissä sellaisessa paikassa, missä esim. ilmastointijärjestelmät tms aiheuttaisivat näitä infraääniä. Työkaverit olisivat vainoharhaisia, itkuisia, pahoinvoipia ja muutenkin omituisia. Mukava työilmapiiri...quote
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=38235&o=0

Vierailija

Minulle kirkkojen urut ovat kauhistus, koska ne ilmeisesti tuottavat myös noita infraääniä välillä.
tulee sydäntykytystä ja pahoinvointia, ei kiva.
Poiskaan ei voisi jäädä sukutilaisuuksista,mutta kuikuiltava ovensuussa ja mentävä ulos soiton ajaksi.
-hullun leiman olen sen vuoksi saanut..

Vierailija

Rauhoittavia lääkäri kuitenkin kirjoitti... lainaus

Miksi pitää syödä rauhoittavia tuollaiseen, jos oiretta pidetään normaalina? Rauhoittavat koukuttaa ja tulee lisäksi riippuvuusongelma.

Vierailija

Viesti keskusteluun infraäänet 1.5.2011.
Matalia ääniä, infraääniä syntyy myös paperi- energiateollisuuden suurista, massiivisista ”pakoputkista”. ylipaineenpurkuputkista. Mutta, tätä infraääntä ja sen vaikutuksia naapuruston terveyteen ei ole tutkittu lainkaan. Terveyden- ja hyvinvointilaitos on nyt verkaisesti aloittamassa tutkimuksia, mutta valittelee tutkija pulaa asiantuntevista henkilöistä.

Lainaus: Itse olin aika helpottunut kun sain kuulla, että aistimani ilmiö on infraääniin kuuluva ilmiö, enkä ole kaheli. Rauhoittavia lääkäri kuitenkin kirjoitti...

Kuinka paljon okaa ihmisiä jotka syövät valtavia määriä lääkkeitä energiateollisuuden infraäänen aiheuttamiin oireisiin. Terveyskeskuslääkärit hoitavat asiakkaidensa oireita, mutta eivät terveyshaitan poistamista. Infraäänen aiheuttaman terveysongelman tutkiminen kuuluisi kuntainliiton terveystarkastajalle joka toimiin myös Sosiaali- ja terveysministeriön antamien puutteellisten ohjeiden mukaan. Matalien äänten tulosuuntaa on vaikea havaita. Ne täyttävät ympäröivän tilan, ja kulkeutuvat helposti vanhojen omakotitalojen ikkunoiden ja seinien läpi. Infraäänet lähtevät tehtaista, jotka käyttävät ja tuottavat paljon energiaa. Infraäänet kulkeutuvat kymmeniä kilometrejä ilmatilassa. Infraääni altistaa sydäninfarktille, pahimmillaan tappaa. Tunnetusti matalat äänet synnyttävät ahdistusta, uhkaa ja jännitystä. Sen on todettu lisäävän stressihormonien pitoisuutta myös unen aikana, (Marja Heinonen-Guzejev tähdentää väitöskirjassaan).

Nimimerkki Peksu 20.6.2011

Vierailija

infraääniä syntyy tuulivoimaloista. Niistä on kansainvälisesti olemassa paljonkin tutkimusta. On samalla paljon ihmisiä sekä muita elollisia jotka kärsivät suuresti infraäänistä.

Vierailija

Naapurin nuorella miehellä on kotona sisätiloissa ilmeisesti tämmöinen vehje.
Bassoäänet -?- saa lattian tärisemään pari rivitaloasuntoa kauempanakin, josta puolikuuro pappa tuli kysymään,
miksi lattiat tärisee:onko maanjäristys?

Minä tulin aina huonovointiseksi ja sain rytmihäiriöitä, kun "jyminä" oli päällä.
Valittaa piti monta kertaa ennenkuin nuorukainen ymmärsi terveysriskin, kun netistä faktaa esiin kaivettiin.
-on muuten sillä nuorella miehellä huono kuulo,
mutta hommatkoon kuulolaitteen...
Vielä kerran jos alkaa lattiat täristä, tulee häätö, sanoi isännöitsijäkin.

"Rytmihäiriö"

Vierailija

Lainaus:

Naapurin nuorella miehellä on kotona sisätiloissa ilmeisesti tämmöinen vehje.
Bassoäänet -?- saa lattian tärisemään pari rivitaloasuntoa kauempanakin, josta puolikuuro pappa tuli kysymään,
miksi lattiat tärisee:onko maanjäristys?

Minä tulin aina huonovointiseksi ja sain rytmihäiriöitä, kun "jyminä" oli päällä.
Valittaa piti monta kertaa ennenkuin nuorukainen ymmärsi terveysriskin, kun netistä faktaa esiin kaivettiin.
-on muuten sillä nuorella miehellä huono kuulo,
mutta hommatkoon kuulolaitteen...
Vielä kerran jos alkaa lattiat täristä, tulee häätö, sanoi isännöitsijäkin.

"Rytmihäiriö"

Siis tämmöinen peli...
http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/40-000-watin-autostereot-nostatta...

Vierailija

Nimimerkille "Rytmihäiriö".
Olet oikeassa rytmihäiriöitä imenee täälläkin. Tiedeyhteisöt hyväksyvät yleisesti, että ei-toivottuääni, melusaaste joihin infraäänet kuuluvat, aiheuttavat stressireaktioita, jotka ilmenevät veren kolesterolien muutoksena sekä verenpaineen heilahteluna ja sitä kautta infarktien – sydän ja aivo - tapausten kasvuna. Olisiko nyt vihdoinkin aika Sosiaali- ja Terveysministeriön puuttua asiaan?

Vierailija

Vieläkö täällä joku on kiinnostunut keskustelemaan asiasta? Löysin tämän paikan äsken. Olen kirjoitellut asiasta Suomi24 kuulopalstalla ja sielläkin on keskustelu tyrehtynyt.

Olen kärsinyt infra-äänistä jo varmaan 7-8 vuotta ja sitä ennen jo naapurien bassoista. Elokuvissa en voi käydä ollenkaan, yritin kerran ja oli todella kärsimystä.
Meidän alueella on ollut vuosien ajan rakennusten peruskorjauksia ja uudisrakennuksia ja viimeksi syksyllä ratatöitä. Lääkärit tuntuu olevan sitä mieltä, että vika on ns. korvien välissä. Nytkin on jytissyt viime yöstä 01.45 alkaen yhtäsoittoa...

Eikö näitä asioita kukaan tutki, kun näyttäisi siltä, että lisääntymään päin on ihmiset, jotka kärsivät tästä???

Vierailija

Lainaus:

Itse olin aika helpottunut kun sain kuulla, että aistimani ilmiö on infraääniin kuuluva ilmiö,
enkä ole kaheli.

Sinun tapauksessa ei voitane puhua luulosairaudesta, sairaus on mitä ilmeisin.

Vierailija

Lainaus:

enkä ole kaheli.

Jaa, että terveelle ihmiselle rauhoittavia..heh,heh.....

Vierailija

Lisää vaan kiireesti humisevia tuulivoimaloita ihmisasutuksen keskelle...........

Niin vihreätä ajattelua että oikein.

Vierailija

Hei,

Kopioin nyt toiselle palstalle kirjoittamaani viestiä, kun sama aihe toistuu eri palstoilla vähän eri näkökulmista. Kyseessä kuitenkin sama vaiva eli herkistynyt kuulo matalille äänille ja ihmettely mistä nämä äänet johtuvat.Toisella palstalla on joku kirjoittanut, että hän alkoi joulun seutuvilla kuulemaan taas voimakasta matalaa ääntä, joka aina välillä voimistuu ja katoaa. Minulla alkoi myös joulun seutuvilla "oireet" ja ovat jatkuneet siitä asti. Kuulen erittäin matalaa kiertävää ääntä, joka muistuttaa resonointia ja sen ihan tuntee KOKO kehossa. Olen asunut niin kerros- kuin pientalossakin sähkölaitoksen lähellä ja havainnut myös saman alueella, jossa paljon sähkölinjoja ympärillä. Tällä hetkellä kuulen voimakasta jytinää/surinaa niin ulkona kuin sisällä asunnossa, jossa se on vielä voimakkaampaa. Ääni alkoi eilen iltapäivällä ja on jatkunut yhtä soittoa siitä asti. Voisiko auringon tapahtumilla ja sähkömagneettisilla kentillä olla osuutta? Uskon, että osa nykyään lähes jatkuvasti kotonani kuulemastani resonoinnista/matalista äänistä johtuu ihan puhtaasti talon ilmanvaihto- ja lämmitystekniikasta ja niiden aiheuttamista rakenteellisista resonoinneista, mutta aina aika ajoin tulee erittäin voimakkaan resonoinnin/jytinän/surinan (todella vaikea kuvailla!) aika, jolloin kuulen sen myös ulkona. Erityisesti aukeilla paikoilla ja korkealla. Todella kärsin tästä yliherkkyydestä ja olen aika neuvoton. Ääntä ei blokkaa mitkään kuulosuojaimet tai korvatulpat ja erityisesti yöt (nyt tällä hetkellä joka sekunti vuorokaudesta) on yhtä tuskaa. Oma yliherkkyyteni on alkanut naapurista kantautuvista television huudatuksista ja voimakkaista bassoista, joille olen hyvin herkkä. Nyt oireet koko ajan voimistuvat ja kuulen matalat äänet jo lähes asunnossa kuin asunnossa. Erityisesti ilmanvaihdosta ja laitteista aiheutuvat resonoinnit kiusaa. Onko kellään löytynyt apua mistään tähän ääniyliherkkyyteen??? Onko muita, joilla on alkanut voimistumaan oireet tänä viikonloppuna??

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat