Sokeriton sokeri

Vierailija

Tätä oli kaupassa. Onko kukaan kokeillut?

Sivut

Kommentit (45)

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Mitä mahdat tarkoittaa?
Olen itse kokeillut steviaa. Sen annostelu on hankalaa. Paitsi kaupassa myytävän stevian, jossa on apuaineita vaikka millä mitalla. Helppo annostella ja ihan hyvää, mutta tulee tosi kalliiksi.

Vierailija

Jos on kyse steviasta, niin kaupassa olevassa steviajauheessa tai napeissa on vain muutama prosentti steviaa. Muu on ihan muita aineita. Kannattaa lukea tuoteseloste, vaikka se minipienellä onkin.

Vierailija

Lainaus:
Keskustelun aloitus:

Emme näe sitä pakettia kädessäsi? Mitä se on?
Vaikea tietää olenko kokeillut, kun et kertonut mistä
puhutaan :-)

Vierailija

Steviaa saa puhtaana ilman lisäaineita luontaistuotekaupasta. Aika hankala opetella annostelemaan sopivasti, mutta ihan kiva.

Vierailija

Lainaus:

Steviaa saa puhtaana ilman lisäaineita luontaistuotekaupasta. Aika hankala opetella annostelemaan sopivasti, mutta ihan kiva.

Onko luontaistuotekaupan steviassa tosiaan jo tuoteseloste? Minä katselin jauhepakkauksia vajaa vuosi sitten ja silloin aineosia ei vielä kerrottu. Myyjä selitti, ettei tässä ole, kun tämä ei ole ravintokäyttöön. Jauhe oli silloin valkoista, mitä puhdas stevia ei voi olla.

Voisitko kertoa, minkä nimistä tuote on? Ei kai se mene mainonnan puolelle tässä yhteydessä.

Vierailija

Minkätähden täytyy käyttää mitää makeutta, pian oppii, kun opettelee, sen jälkeen tuntuu ja maistuu makea tosi ällöttävälle, sanovat.
Mitähän funtionaalinen ravitsemus sanoo keinotekoisista makeutusaineista? Sakariinit ja muut samankaltaiset aineet.

Vierailija

Lainaus:

Olen mutta suolatonta suolaa en ole, eikä alkossa ole alkoholitonta koskenkorvaakaan, viinejä en juo enkä pilsua!

Vierailija

Lainaus:

Mitähän funtionaalinen ravitsemus sanoo keinotekoisista makeutusaineista? Sakariinit ja muut samankaltaiset aineet.

Stevia on kasvi, ei keinotekoinen, ellei siihen sotketa muita aineita.

Vierailija

Mitä sellaista tuotetta löydän kaupasta, johon ei mitään aineita ole sotkettu, paakkuntumisen ym. estoon.
Myös vesi on monessa tuotteessa muu aine. Sian kinkkuunkin ruiskutetaan suolavettä painon nostamiseksi.

Vierailija

Puhdasta steviaa saa toistaiseksi vain kasvattamalla itse kunnes laki sallii sen elintarvikkeena käytön EU:ssa. Nythän se sallii vain tämän puperon käytön, mitä kaupoissa on. Naurettavaa! Muualla maailmassa steviakasvin käyttö ei ole kielletty.

Vierailija

En halua sokeritonta sokeria enkä varsinkaan suolatonta suolaa. Miten sitten käy niinkun Raamatussa sanotaan että jos suola käy suolattomaksi, niin mikä avuksi.

Vierailija

Maailmasta ei suola kyllä ihan vähällä lopu eikä sitä mikään mauttomaksi saa. :) Makeus paremminkin voi loppua, jos maailma saastuu liikaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat