Seuraa 

Jos jätämme pääruuan pois eli kinkku / kalkkuna mikä on sinulle seuraava tärkeä jouluruoka.
Itselleni se on joulupuuro, sitten porkkana ja lanttulaatikot.

Sivut

Kommentit (63)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Liirumlaarum

Jos jätämme pääruuan pois eli kinkku / kalkkuna mikä on sinulle seuraava tärkeä jouluruoka.
Itselleni se on joulupuuro, sitten porkkana ja lanttulaatikot.

Juu, kyllä kuvan safka kelpais.

Kalaa erilaisina variaatioina ja perunasalaattia, punajuurisalaattia, katkarapusalaattia, herkkusienisalaattia, vihreää salaattia, mätiä. . . . . . . .

Minunkin joulupöydässäni pitää olla kalaa, lämminsavulohta, siian tai muikun mätiä ja sillilajitelma. Lapsuudenkodissamme laitettiin jouluna myös lipeäkalaa ja valkokastiketta. Se oli hyvää. Omassa perheessämme syömme lipeäkalan viikkoa ennen joulua koska mielestäni sen keittäminen haisee pahalle. Nythän se ei samalla tavalla haise, koska se keitetään muovipussissa, eikä enää tarvitse edes liottaa. Ennen ne olivat kuivia kapakaloja ja vasta liottamisen jälkeen laitettiin ruuaksi. Jotkut paistavat lipeäkalan uunissa.

Savukala melkein samalla viivalla perinteiset, kotona paistetut laatikot. Joulupuuron maito meillä on aina tilamaitoa. Nam, nam.

Kala ja salaatiti. Mielestäni karjalanpaisti on sen verran arkinen ruoka, ettei se kuulu meidän joulupöytäämme. Laatikoitakin hyvin rajallisesti, koska ovat turhan raskaita.

En oikeastaan välitä joulun ruoista ollenkaan. Niitä tarjoillaan nykyään joka paikassa jo marraskuun puolivälistä lähtien, niin jouluna ne eivät enää oikein maistu.

Kas kas, mulle ei kukaan tarjoile missään jouluruokia, ei marras- eika joulukuussa. Missä näitä ruokatarjoiluja on - siis missä jokapaikassa?
Toisaalta en kyllä välitä laatikoista ainakaan, tuhtia perusmättöä, jokaisen arkikodin ruokaa. . . . ei mitään juhlavaa. Jos jossain olisi tarjolla mätiä, sieniherkkuja, katkarapusalaattia, kinkkua/kalaa/kanaa, erilaisia hedelmäsörsseleitä yms.. . . mutta missä niitä on.

Luulenpa, että aika monella on vain se arkikoti. Laatikot ovat mielestäni hyviä ja jopa melko kevyttäkin syötävää.

[quote]
Kas kas, mulle ei kukaan tarjoile missään jouluruokia, ei marras- eika joulukuussa. Missä näitä ruokatarjoiluja on - siis missä jokapaikassa?

Et taida käydä paljon kyläilemässä tai erilaisissa joulujuhlissa.

Joulujuhlia ei ole tarjolla ja kenelle menisin kyläilemään - ei ole ketään eikä mitään kyläpaikkaa. Kukaan ei kutsu. Itse en voi kutsua ketään kun en pysty tarjoamaan mitään. Eli röyhtäilkää vaan jouluherkkujenne kanssa.

Lainaus:

Joulujuhlia ei ole tarjolla ja kenelle menisin kyläilemään - ei ole ketään eikä mitään kyläpaikkaa. Kukaan ei kutsu. Itse en voi kutsua ketään kun en pysty tarjoamaan mitään. Eli röyhtäilkää vaan jouluherkkujenne kanssa.

Harmillista,"tasan ei ole onnen lahjat."

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat