vaihtuvat vuodet!

Vierailija

Moi!

Yöt menee pyöriessä,on kuuma ja kylmä!
Kai se on aloitettava niiden hormoonien syönti, vaikka en haluaisi.
Päivälläkin tulee yhtäkkiä ja aika usein kuuma ja on epämielyttävä olo..
Kuukautiset loppuneet kokonaan..ehkä.
Jos aloitan pillerit, tulee taas vuotoa, onko järkee?
Kuka neuvoo?
Miten nopeasti pillereillä tulisi apu?

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Minulla on ainakin näitä vaivoja ollut jo viisitoista vuotta,, välillä söin viisi vuotta hormooneja, ja kun oikein käytti mielikuvitusta kai ne vähän auttoi, mutta palasi kyllä takaisin.. Kyllä huomaa että luoja oli mieshenkilö,,on se meidät akat niin koville pistänyt,,tuskin näistä oireista eroon pääsee ´´kunnes kuolema meidät erottaa´´ Paras ja ainoa konsti on kova liikkuminen, talvella hiihto, lumenluonti ja tähän aikaan pihatyöt, lapialla vaan multaa paikasta toiseen, että HIKI lentää ,!! Hauskaa kevättä!

Vierailija

Täältä ei taida löytyä myötäeläjää kun kaikki ilmeisesti jo rupistuneita mummoja. . . mutta itse olen saanut apua/helpotusta esim. soijarouheesta. Käytän sitä myslin tapaan jugurteissa ja puuroissa. En tiedä onko apu fysiologista vai psyykkistä/psykologista, mutta koen niin. Tietysti reipas liikunta on hyväksi, yöt nukun ikkuna auki ( asun yksin joten ei ongelma ;)) yms.
Hormonihoitoa en lähtisi aloittamaan.

eitietoo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

HEI!

Gynekologi Maija Kajan on kirjoittanut kirjan 2010 Sukellus kuumaan aaltoon.
Luin sen ja nyt uskallan käyttää hormoonikorvaushoitoa!
Onko vastaavaa kokemusta muilla?
Hormoonihoito voi pelastaa monelta sairaudelta!!

Vierailija

Pitäisköhän tehdä kalluddia minkä ikäiset täällä liikkuu, äkkiä pois jos tämä on tarkoitettu vain yli kuusi, seitsemän ,kahdeksan kymppisille "rupistuneille mummoille" voitasko olla vaan naisia iästä riippumatta, kyllä niitä mummovitsiä saa tarpeeksi kuunnella ja lukea muualtakin, jopa telkkari mainokset naurattaa miehiä niillä kuivuus piste fi jutuillaan, mutta kyllä äkkiä poistettiin miesten rautakanki mainos, ehkä miehiä loukkaavana,,, se siitä.

Vierailija

Nämä "vaihtarit" ovat kyllä joillekin erittäin paha ongelma ja he kärsivät siitä kovastkin. Mielestäni ei sovi vähätellä tätä asiaa. Itse kuulun korvaushormoonikäyttäjiin ja minua hirvittää pelkästään ajatuskin että joutuisin ne lopettamaan. Minulle sopii hyvin Femoston conti- niminen valmiste. Tässä muutamia positiivisia efektejä; keinotekoisia vuotoja ei tule, hikoilu on loppunut, masennus kadonnut ja nukkumisen laatu parantunut. Nämä lääkevalmisteet ovat tieteellisesti tutkitut , päinvastoin kuin esim. useimmat luontaisvalmisteet. Pähkäilin kauan ennenkuin aloitin hoidon, koska tiedän myös hormoonihoidon mahdollisista haittavaikutuksista. Elämä on lyhyt. Miksi siis kärsiä vuosikaupalla tällaisista asioista johon voi saada apua? Jos kärsii pahoista vaihdevuosiongelmista kannatta ilman muuta aloittaa lääkehoito!

Vierailija

Minä olen 60v.
Kolmekymppisenä toinen munasarja poistettiin kystan takia ja sen jälkeen alkoi melkein heti tosi hankalat oireet.
Olen syönyt hormooneja 30v ongelmitta.Pari vuotta sitten yritin lopettaa,mutta vaivat palasivat takaisin,joten käytän taas hormooneja.
Olo on tosi hyvä.Ei hikoiluta,ei punastuta,ei tykytä,eikä muutenkaan tunnu kurjalta.Iho ja limakalvot on kunnossa ja
ennen kaikkea, saan nukuttua kunnolla.

Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa,miksi kärvistellä,koska apua on saatavilla

Vierailija

Tuo joka kirjoitti hörhöistä mummotautisista oli ehkä mies joka oli sotkeentunut vähän väärälle osastolle,sattuuhan sitä. Myös samaa mieltä, ei kannata kärvistellä,

Vierailija

Käytin hormonihoitoa 10 vuotta ja olin tyytyväinen. SITTEN sain hormonipositiivisen rintasyövän ja nyt antiestrogeenilääkitys on tuonut kaikki oireet takaisin moninkertaisina ja sitä kestää viisi vuotta,jos olen elossa.
Jos olisin tämän tiennyt olisin jättänyt kenties hormonit ottamatta ja käyttänyt kaikki mahd. kasviestrogeenit apuna, sillä ne eivät liene niin pahoja.

Vierailija

Olen 56 vuotias. HUOM! Vasta 56 vuotias ja ahkerasti tällä pastalla ollut.
Minulla vaihdevuosiin liittyvää punastelua ja kuumia aaltoja on ollut jo jonkun vuoden. Kuukautisia ei ole ollut, kun kohtu on leikattu pois. Masennukseen syön lääkettä, joten se tasaa mielialaa jo muutenkin ja auttaa nukkumisessa.
Olen ajatellut sietää tämän vaiheen ilman korvaushoitoa, ihan luomuna. Äitinikin meni tämän vaiheen läpi ilman lääkitystä, vaikka oireet olikin hankalat, joten enköhän minäkin.
Kukin tekee oman valinnan, tuskin tähänkään vaivaan yhtä oikeaa vastausta ole.

eitietoo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei!

Ite oot HÖRHÖ!
Ei kukaan tekemällä tee vaihdevuosista ongelmaa!
Menopaussi on normaalivaihe naisen elämässä.Mutta ei kai vaivoistaan tartte kärsiä
ja saa niistä toisille kertoa, eikö?
Taitas hormoonit auttaa sinuakin, kun oot noin kiukkunen pikkumyy!!

Vierailija

Luin kerran jostakin vaihdevuosi-aiheisesta kirjasta lääkärin mielipiteen, että menopaussi EI OLE NORMAALI elämään kuuluva asia, vaan johtuu siitä, kun ihmiset nykyään elävät niin pitkään. Silloin joskus muinoin kun ihmiset näet kuolivat jo noin 50-vuotiaina, eli se olisi tavallaan tarkoituskin.
Mutta onneksi niin EI OLE ENÄÄ, VAAN SAAMME ELÄÄ yli 80-kymppisiksikin, vaikka sitten noista oireista kärsien, tai niihin apua saaden, mutta PÄÄASIA, että saamme elää ..! :)

Vierailija

Lainaus:

Hei!

Ite oot HÖRHÖ!
Ei kukaan tekemällä tee vaihdevuosista ongelmaa!
Menopaussi on normaalivaihe naisen elämässä.Mutta ei kai vaivoistaan tartte kärsiä
ja saa niistä toisille kertoa, eikö?
Taitas hormoonit auttaa sinuakin, kun oot noin kiukkunen pikkumyy!!

Joka vaivojansa valittaa, on vaivojensa vanki! Hui kauheeta, kun kuumottaa ja hiki pukkaa, hui, hui sentään!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat