Kuka tuntee luovan Individualistin?

Vierailija

Onko käsitystä minkälainen tällainen ihminen on?

Kommentit (9)

Vierailija

Käsityksiä varmaan on niin monta kuin meitä ihmisiä on.
Inuviduliasti miettii omia tuntemuksiaan usein ja syvästi,on yksilöllinen,ei seuraa laumaa,ei ole perässäkulkija,tekee oman ajatuskulkunsa mukaan asioita,oman tiensä kulkija,usein juuri taiteilija,joka tekee persoonallista taidetta olipa laji kuin laji.Ei mukaudu esim.taiteessaan muitten mielipiteisiin ja tahtoon.Omaa vahvan näkemyksen tekemisiinsä ja tukeutuu niihin,eli omaan tunteeseensa ko.asiasta.Luovii luovasti.
Innostuva,tutkiva,siis yksilöllisesti luova.
Millainen hän on ihmisenä,kaverina,tuttuna,riippuu niin monesta seikasta lapuudesta asti.
Hieman tai paljon erilainen kuin ns.tavallinen normi-ihminen(jota ei kai olekaan),mutta jota kutsutaan sillä nimellä.
Ehkä itsekäs tietyssä mielessä,ainakin toisten mielestä,koska seuraa omaa näkemystään.Luovuus voi myös ilmetä siinä yksilöllisenä,että olemalla individualisti,tulee toimeen mainiosti muitten kanssa toimeen vaikka on omaa mieltänsä ja tietänsä seuraava.
Monesti Asperger-ihmiset ovat hyvin vahvoja individualisteja,omaperäisyytensä takia ja siksi,että näkevät oman työnsä hyvin syvältä ja seuraavat sitä ,välittämättä mitä muut sanovat.
Eivät asetu muitten asemaan/eivät kykene,ja siksi heidän tekemisensä on juuri heitä itseään.
Tämä on vain huom.mielipide,ei kinaamisen tarkoitettu kommentti.

Jk.itselläni on ilo tuntea muutama nuori luova individualisti,tai koen heidät ainakin sellaisiksi.Kuvataiteen ja musiikinsaralla ehdottomat persoonat.

Vierailija

Lainaus:

Mitenkä voi lunta luoda jos on esim.käsistään invalidi, holmö avaus jälleen kerran täysin järjettömiä keskusteluja!

Vierailija

Minäkin olin tuo nro4 luova individualisti Enneagramissa.
Enää ei ole mielessä mitä sen mukaan olin, olen vain tällainen. :D

Vierailija

Lainaus:

Anonyymi 01.12.2012 11:53
Mitenkä voi lunta luoda jos on esim.käsistään invalidi, holmö avaus jälleen kerran täysin järjettömiä keskusteluja!
[/quote]
------------------------------------------------------------------------------
Niinkö sinusta? Ei individualisti tarkoita samaa kuin invalidi :)

Wikipediasta:
Individualismi (lat. individuum 'jakamaton, yksilö') eli yksilökeskeisyys on yksilölähtöinen ajatussuunta tai näkökulma erilaisiin asioihin. Sen vastakohta on kollektivismi.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Minä olen individualisti ja luovuuttakin löytyy. Mitä sitten?

Jos voit kertoa joitakin pääpiirteitä, jotakin mikä on luonteenomaista idividualistille?

Onko muiden ympärillä elävien ihmisten vaikea ymmärtää individualista henkilöä.

sekopää?

Kas, minäkin olen luova individualisti tuon testin mukaan. Ja joku halusi tietää, että minkälainen sellainen ihminen on. Vaikea kertoa itsestään, mutta olen usein sanonut, että muut tekevät mitä osaavat, minä teen mitä haluan :) Inhoan sellaisia sanoja, kuin : normaalisti, yleensä, standardien mukaan. Nuo sanat ei sovi minulle. En juurikaan tee niin kuin minun odotetaan tekevän, vaan teen niin kuin itse haluan ja parhaaksi näen. Olen kyllä sosiaalinen ja vastuuntuntoinen ja otan muut huomioon.

empaattinen

28/10.2017 Olen myös luova individualisti. Kauneus kaikkine eri viahteineen on luontaista minulle monissa eri asioissa. Olen syvällinen ja sosiaalinen. Vetäydyn välillä omiin oloihini ja pohdiskelen tapahtuneita mielessäni. Olen empaattinen ja ns.vierelläkulkija vaikeuksien keskellä. Koen joskus olevani erilainen ja erityisherkkä.Aistin herkästi toisten ihmisten tuntemuksia ympärilläni. Sanoisinko ihan yes tyyppi!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat