Äidin päivä

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Tuo päivä äitien, ihana toukokuun sunnuntai!

Toivottavasti KAIKKI Suomen Äidit saavat mukavan ja mieleenpainuvan
päivän, joka lämmittää mieltä ja on muistamisen arvoinen kauan jälkeenpäin!

Kommentit (12)

Vierailija

Romantisointia! Minulla kaikki lapset jo lentäneet pesästä. Voi olla että soittavat ja onnittelevat, tai sitten ei. Mieheni ilmeisesti on sunnuntaina muualla harrastuksensa takia. Sitäpaitsi en ole hänen äitinsä jotenka ei kait hänen tarvitsisikaan vättämättä minua huomioida. Itse olen koko lauantain töissä jotenka arvostan suuresti että saan pitää sunnuntaina lepo- ja vapaapäiväni puutarhatöitä tehden, lukien ja ulkoillen. Taidan vetää lipun salkoon äitienpäivän kunniaksi!

Vierailija

Lainaus:

Romantisointia! Minulla kaikki lapset jo lentäneet pesästä. Voi olla että soittavat ja onnittelevat, tai sitten ei. Mieheni ilmeisesti on sunnuntaina muualla harrastuksensa takia. Sitäpaitsi en ole hänen äitinsä jotenka ei kait hänen tarvitsisikaan vättämättä minua huomioida. Itse olen koko lauantain töissä jotenka arvostan suuresti että saan pitää sunnuntaina lepo- ja vapaapäiväni puutarhatöitä tehden, lukien ja ulkoillen. Taidan vetää lipun salkoon äitienpäivän kunniaksi!

Kiitos tästä! On lohduttavaa tietää, että meitä on muitakin jotka ei niin äitienpäivistä perusta. Anoppi kyllä odottaa, että hänet huomioidaan, joten jos puheväleissä haluaa pysyä, niin hän saakoon kukkansa ja lahjansa... vaikka ei äitini olekaan.

Vierailija

On meitä varmaakin monia, me ollaan sovittu nämä "kauppias hoitaa " juhlat niin että kortti tai tekstari on sopiva,, kellään ei ole minkään asteista stressiä,, Mutta jokainen tietysti omassa perhe piirissään tekee mikä hyvältä tuntuu. Ja varmaan moni tykkää juuri yhteisistä juhlista , mutta monen taas kuulee sanovan että, kun sinnekin pitää mennä,ja sinne ja sinne,, Että iloista, hauskaa ja rauhallista äitien päivää meille kaikille!!!

Vierailija

Minä olen toivonut monta paria puutarhahanskoja ja rauhallisen päivän ilman mitään krumeluureja.
Päivä alkaa ruusujen viennillä äidin ja mummon haudoille.
Hautausmaa-käyntien jälkee saan viettää päivän toivomallani tavalla puutarhatöissä,ilman ruoka-ja kahvitus hössötyksiä.
Silloin,kun lapset olivat pieniä,päivä oli tärkeä meille kaikille,mutta aika aikansa kutakin.
Nyt on hyvä näin.

Vierailija

Me teemme aika suurella porukalla piknik retken mökille ja suoritamme siellä kesäkauden avauksen pihapiiriä siivoten ja saunoen.Tarjottavaa on nyytti-kesti periaatteella ja tietenkin savustetaan kalaa.
Joku yllätys siellä odottaa,en vain vielä sitä tiedä!

Vierailija

Minä sain äitienpäivälahjaksi traktorin lavallisen haketta ja muutaman säkin multaa.
Hake on pääosin levitetty ja multaa levittelen ehkä huomenna.
En millään välittäisi koko äitienpäivästä tänävuonna.
Ruokana grillataan ja jälkiruuaksi on jäätelöä.
Olen ulkona koko päivän.
No parasta tietysti on lapsenlapsen käynti, oli päivä mikä hyvansä.

Vierailija

Tulin mökille jo viikolla. Eilen tuli poika ja miniä. Pojalla oli sylissä laatikko, mikä oli täynnä orvokinkukkaa. Poika kertoi soittaneensa veljelleen ja yhdessä olivat päättäneet ostaa kaksi samanlaista orvokkiamppelia äiti-muorille.
Nyt ne on laitettu pihapuolen seinälle roikkumaan ja se oli todella mieluinen lahja. Soitin äsken toiselle pojalleni ja kiitin kukasta.

Minä sain multaa traktorinlavallisen ja saatiin kasvimaa siihen kuntoon, että huomenna kylvän siihen montaa eri lajia vähäsen. Perunamaan osankin poika jyrsimellä jo laittoi pehmeäksi, lisää multaa siihenkin pitää laittaa. Ajan alkuviikolla kotona ja ostan siemenperunoita, niin saan ne istuttaa. Kasvimaalle laitan harson niin tulevat taimet saavat olla harvennukseen asti sen alla.
Lastenlapset on jo aikuisia ja huomenna varmasti tulee tekstiviesteinä onnitteluja mummille.

Miniä laittoi tänään ja laittaa huomennakin ruuat, joten minulle tulee ihan oman mieleiseni äitienpäivä. Ei mitään turhaa hössötystä, vaan koko päivän ulkona oloa ja pientä puuhastelua. Enää ei ole äitiä eikä anoppia, joita muistaa. Haudoillekin olen jo vienyt orvokit viime viikolla, muita kukkia ei vielä ole voinut laittakaan.

Vierailija

Mitä se rakkaus on?
lapsi kysyy
lämpimänä sylissä.
Rakkaus on sitä
että pitää sylissä,
sinä vastaat.
Annat sormiesi lipua
hentojen hiusten läpi.
Hento kuin lapsen hius
on rakkaus,
yhtä hauras
yhtä puhdas ja väkevä.
Mikset sinä sitten ole
koskaan minun sylissäni?
lapsi kysyy vakavana,
eikä suostu hyväksymään,
että yksikään rakkaus olisi
toista suurempi tai pienempi.

Tommy Taberman

Vierailija

Oma äiti haudassa ja lapset maailmalla.
Kukkakaupan lähetti vieraili eilen. Oma rauha koko päivän. Lukemista ja ulkoilua ja sadetta odotellessa. Ruokakin valmiina; tonnikalaa ja tomaatteja ja kivennäisvettä.
Vaikka - kyllä mieluusti istuisin katettuun ruokapöytään timanttikoruja ja lahjakortteja ihaillen, mutta - hyvä näin.

Vierailija

Jostain syystä kirjoitus jossa kerroin unohdetuista äideistä poistettiin. Soimasiko jotakin huono omatunto, tekikö liian kipeää. Muistakaa niitä vanhoja äitejä, jotka odottavat vanhainkodeissa, ja itkevät kun kukaan ei käy. Yksi vierailu, yksi kukka ei paljon ole , mutta tekee saajan onnelliseksi. Työssäni olen nähnyt näitä unohdettuja äitejä, joita ei käydä katsomassa edes muulloinkaan. Hyvää äitienpäivää kaikille äideille.

Vierailija

Lainaus:

Jostain syystä kirjoitus jossa kerroin unohdetuista äideistä poistettiin. Soimasiko jotakin huono omatunto, tekikö liian kipeää. Muistakaa niitä vanhoja äitejä, jotka odottavat vanhainkodeissa, ja itkevät kun kukaan ei käy. Yksi vierailu, yksi kukka ei paljon ole , mutta tekee saajan onnelliseksi. Työssäni olen nähnyt näitä unohdettuja äitejä, joita ei käydä katsomassa edes muulloinkaan. Hyvää äitienpäivää kaikille äideille.

Oletko nimimerkki mummu?
Viestisi on toisessa ketjussa:
Miksi ei muisteta niitä äitejä, joita ei kukaan muista? Vanhainkodit on sellaisia täynnä. Eikö olisi presidentille mieluisampaa käydä tervehtimässä sellaisia äitejä ja jakelemassa heille mitaleita?
t.mummu

Ketäänkö ei saisi palkita, jos joku on huomiota vailla? Vai mitä tahdot viestiä?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat