ET kysyy lukijoiltaan

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Etusivun oikeasta alareunasta löydät ET-lehden uusimman kysymyksen. Nyt kysymme sinulta, joka vielä olet työelämässä, aiotko jatkaa töissä täytettyäsi 63 vuotta?

Olisi kiva kuulla myös perusteluita tässä viestiketjussa. Voit lähettää postia myös palautelomakkeella (sivun yläreunasta palaute.)

Kommentit (6)

Vierailija

Kyllä aion jatkaa. Mulla ei ole vielä silloin työvuodet täynnä, koska vietin 5 vuotta lasten kanssa kotona.
Toisaalta työni on mielenkiintoista, joten myös ilolla sitä jatkan.

Vierailija

Ollessani 63-vuotias olen sitä mieltä että olen työni tehnyt ja on mahdollisuus nauttia elämästä ja harrastaa mitä haluan(edellyttäen että terveys on vielä hyvä).

Vierailija

Kyllä se 43 vuotta työelämässä riitti oikein hyvin, kiitos vaan. Viihdyin työssäni erinomaisesti, viimeisessä työpaikassa 38 vuotta, mutta olen viihtynyt eläkkeellä nyt jo 2 vuoden ajan ihan naurettavan hyvin. Kaikki kysyvät, mitä teen, onko harrastuksia, matkustelenko, mutta ei ole mitään erityistä. On vain tämä arjen vapaus, tehdä tai olla tekemättä. Iloa tuottaa sellainenkin pikkujuttu kuin kaupassakäynti päivällä, arkena - ihan uusi elämys. Voin valvoa myöhään ja nukkua myöhään. Voin lukea kirjoja - huutava lukemistarve oli ehtinyt jo iskeä - kuunnella musiikkia, lähteä kävelylle, pyöräilemään, uimaan, kirjastoon. Voin innostua silittämään, siivoamaan kaappia, skannaamaan vanhoja valokuvia tietsikkaani, voin tehdä höpsöjä testejä facebookissa. Voin kutsua ystäviä käymään ja kokata heille, sosiaalinen elämäni on 92% vilkkaampaa kuin työssäoloaikana. Tämä on kuulkaas ihanaa!

Vierailija

Kyllä jään eläkkeelle kun aika koittaa 63-vuotiaana. Nuoria on työttömänä valm iina tekemään töitä , niin minun mielestä ne eläkkeelle kellä on siihen oikeus. Elämässä täytyy olla muutakin kun työ tai sitten on hukassa.
Nämä eläkeläiset jotka nyt tunnen osaavat nauttia vapaasta olemisestaan, mennä ja tulla niinkuin mieli tekee.

Vierailija

Enpä usko, että jaksan tehdä töitä 63-vuotiaaksi. Todennäköisesti joudun sairaseläkkeelle ennen sitä,

Vierailija

olen tällä hetkellä työtön,mutta en luultavasti tuu saamankaan töitä,kun työkyvyttömyys-eläke haku on 5-kerran haussa.eläke haku suositteli oma lääkäri ynm.sekä työkkäristä,joten notkun kai työttömänä,siihen normaali ikään,kun pääsee eläkkeelle. :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat