Rakennusvirhe.

Vierailija

Teetin kesämökin noin 3 vuotta sitten nyt on ilmennyt kummallisia vikoja esim, lattia lankut on lahonneet, esim jääkaappi on vinossa kun puuaines on sen alla pehmennyt, ikkunat ei avaudu kunnolla lienee turvonneet ovissa sama vika, katto vuotaa kuin seula kolmesta kohtaa tippuu sateella sisään ämpärit on kyllä alla mutta ei hyvä.
Tulisijat ei vedä toivotulla tavalla ja hormeissa on halkeamia pimeään aikaan liekit voi nähdä vilahtelevan halkeamista.
Tätä rakennus liikettä ei ole enää olemassakaan, eikä tekijästä ole mitään tietoa, tehtiin vähän niinkuin verottajalta salassa maksoin työn pimeässä rakentaja hommasi rakennus tarvikkeet itse lienee nekin varastettuja, rakennuslupa on kyllä kunnossa, miksi rakennus tarkastajakaan ei käynyt koko rakennus aikana paikalla kertaakaan, tämäkö on nyky käytäntö tälläisissä pikku hommissa varsinkin pienillä paikkakunnilla.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Jos rakennustarvikkeet olivat varastettuja ja sinä teetit työn salassa verottajalta, miten voit kuvitella, että kukaan olisi ilmoittanut tarkastajalle. Voit oppia nyt sen, että säästäminen ei kannata, silloin tulee aina väistämättä rakennusvirheitä. Olen kyllä pahoillani puolestasi.

Vierailija

Lainaus:

Jos rakennustarvikkeet olivat varastettuja ja sinä teetit työn salassa verottajalta, miten voit kuvitella, että kukaan olisi ilmoittanut tarkastajalle. Voit oppia nyt sen, että säästäminen ei kannata, silloin tulee aina väistämättä rakennusvirheitä. Olen kyllä pahoillani puolestasi.

Rakennuslupaa hakiessani ja sen myötämisen jälkeen oli selvää että tarkastaja käy rakennuksella tarpeen mukaan, tälläistä tarvetta hänellä ei nähtävästi ollut, enhän minä varmaksi tiedä onko tarvikkeet varastettuja, tai mistä ne on peräisin kun mitään kuitteja ei katseltu vaan urakka oli sovittu avaimet käteen periaatteella.
Mutta kehnoa on laatu.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Rakennuslupaa hakiessani ja sen myötämisen jälkeen oli selvää että tarkastaja käy rakennuksella tarpeen mukaan, tälläistä tarvetta hänellä ei nähtävästi ollut, enhän minä varmaksi tiedä onko tarvikkeet varastettuja, tai mistä ne on peräisin kun mitään kuitteja ei katseltu vaan urakka oli sovittu avaimet käteen periaatteella.
Mutta kehnoa on laatu.

Uskomatonta, uskomatonta! Voiko joku vielä tänäpäivänä mennä noin halpaan. Jatkuvaa toitotusta on harmaasta talouden haitoista, kuinka joku kehtaa ja uskaltaa lähteä tekemään mitään ilman papereita ja takuuta, työstä sekä materiaalista. Ei kai osaamattomuudesta voi olla kysymys, vaan luullaan jotakin voittavan, kun jätetään verot ja maksut maksamatta. Hienoa talouden hoitoa. Säälittää.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Mutta kehnoa on laatu.

Sinuna purkaisin koko laitoksen ja unohtaisin, etä sitä on ollutkaan ja aloittaisn kunniallisen rehelliseti ja oikein hoitamaan koko jutun. Toimi niin kuin kunniallisen ihmisen tulee.

Vierailija

Näitä on nykyisin pilvin pimein työttömäksi jääneitä timpureita, jotka perustaa "rakennusfirman" siis paperille, periaatteessa firmassa ei ole kun avolava-auto ja tykalupakki, roinaa ostavat tarpeen tullen mistä halvemalla saavat, joillain joi olla jopa kenttä saha ja tekee lautatavaran itse ainakin maaseudulla.

Vierailija

No nuukutta kai se on jos huokeinta havittelee.... heh.
Näistä kun ei tiedä nykyään, onhan monia julksia rakennuksiakin tehty melko kehnollla taidolla uusia rakennuksia on homehtunut, jne.

Vierailija

Joo purku hommiksi meni tarkastajaa käytin ei kannata noin pientä mökkiä korjata, liikaa on virheitä niin materiaaleissa kuin rakennus tavassakin, keväällä tehdään uusi mökki tässä on jo käyty purkutöissä, käyttökelpoinen otetaan pahanpäivän varalle.

Vierailija

Kun hommaa tehdään laillisesti on se turvallista myös virheen sattuessa. Tekijän vakuutus korvaa! Pimeä työ tulee tosi kalliiksi. Kaikki jää omalle vastuulle.

Vierailija

Jos sinulla oli rakennuslupa, niin viranomaiset vaativat myös vastaavan mestarin. Ketä sinulla oli vastaavana?
Vastaava mestari hoitaa/ tilaa katselmukset rakennusvalvonnasta. Kuka hoisi esim. loppukatselmuksen..

Sillä ei ole väliä tehtiinkö työ pimeästi vaiko ei (veropoliittinen asia), mutta et sinä eikä eikä vastaava mestari kumpikaan valvonut työtä... vastaava mestari on tästä vastuussa!!!! Ei kunnan rakennustarkastaja.

t.Rak.ins.

Vierailija

Joo purku hommiksi meni tarkastajaa käytin ei kannata noin pientä mökkiä korjata, liikaa on virheitä niin materiaaleissa kuin rakennus tavassakin, keväällä tehdään uusi mökki tässä on jo käyty purkutöissä, käyttökelpoinen otetaan pahanpäivän varalle.

Älkjää nyt siihen uuteen mökkiin käyttäkö niitä vanhoja jo "pilaantuneita" materiaaleja

t.Rak.ins.

Vierailija

Ei kai se tavaran hinnasta ole kiinni?? Ja eikä sillä ole väliä onko kenttäsaha vai jokin muu???

Voi hyvä luoja!!!!

t.Rak.ins.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat