Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Mutta kertokaapa, miten minä voin heittää pois pienten kätösten vuosien varrella askaroimat äitienpäiväkortit, piirustukset ja kouluaikojen puutyöt?

Vierailija

Et mitenkää, ainakin osan laitat laatikkoon "aarrearkkuun" sitä sitten vuosien varrella tutkitaan moneen kertaan,,

Vierailija

ei noita kannata pois heittää,itse mietin samaa nahka-asujeni kanssa,kunnes kysyin voisiko tyttäreni niitä käyttää kyllä voi. t.muori krokotiilinnahassa.

Vierailija

Helposti, hankkikaa siivousintoinen neitsytihminen taloon. Miniäehdokas heitti aarteeni roskiin, mutta onneksi ehdin ne sieltä pelastaa.... onnellinen loppu siis. Oikeasti, lasten kortit yms. tulee säilyttää niin kauan kuin lapset niitä itse jaksaa ihailla - ja ihmetellä miten äiti näitä säilöö edelleenkin!

Vierailija

Liiasta tavarasta pääsee eroon helposti mielikuvitusleikin kautta: jos kuolisin nyt, mitä turhaa jätän jälkeeni/mitä en halua jättää jälkeeni? Jos muutan kuukauden kuluttua puolta pienempään asuntoon, mitä heittäisin pois? Mitä turhaa tavaraa minullaon. Ja sitten leikkimään oikeasti, eli luopumaan tavarasta, vaikka yhdestä per päivä!

Vierailija

Olen leikkinyt tuota leikkiä useasti...
keräsin pusseihin ja mustiin säkkeihin-lajittelin..tarkoitus lahjoittaa paikallisille kirppiksille.....

Eteisessä odottelivat pussit kuskaajaa...
minä sitten aina "tonkaisin" ajankulukseni niitä,
ja kummasti ne tavarat vaelsivat eteisestä takaisin asunnon puolelle ;D
Kyllä on jonkun vietävä Heti Pois Pussukat, muuten minä isken niihin....

Silmä kovana vahdin palkkaamaani siivoojaa, hän on pari krt heittänyt roskiin jtkn sinne kuulumatonta---
muuten hän on ihana ihminen, ja vaikka kaupungissa on halvempiakin taksoiltaan, on hän suosikkini ollut jo vuosia...
Heitti pois ihanankeltaisia elintarvikepakkauksia jotka olin tiskannut ja jemmannut tiskipöydän alle kesää odottamaan!
Hiekkalaatikkoleikkejä varten,ja kyllä ne lumileikkeihinkin sopivat ,erityisesti kirkkaan, erottuvan värin vuoksi.
Hänen silmissään ne olivat roskikseen menossa olevaa muovista jätettä, murr! ;)
-säästän kaikki pienet muovipussit myös,oivia moneen tarkoitukseen...on mulla kertakäyttöhanskojakin, mutta -usein sellainen hedelmäpussi tms ajaa saman asian....
Eihän kukaan heitä roskikseen mitään tarpeellista.....

Kuitenkin, jotenkin mun asunto on kutistunut?
Katselin talvella "Himohamstraajat" ohjelmia, ja niissä oli jotain tuttua....

Pentti Siime oli muuten Hamstereissa hyvä, pitäisiköhän katsoa se netissä uudelleen...
kunhan löytäisin muistikirjani, johon ole laittanut ylös hyviä nettijuttuja....
olisikohan se kuljeksinut keittiöön...

Välillä minulla oli keittiön ilmoitustaululla nyörillä kiinni Tärkeät Asiat- vihko, mutta kumma kyllä se löytyi paperinkeräykseen menevien lehtien joukosta eilen....
jäin sitten lukemaan muutenkin niitä lehtiä, enkä raskinutkaan laittaa niitä kaikkia pois...
"Huokaus-hamsteri"

XBrinna
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Anonyymi tänään klo.16.Kirjoituksi sai hymyn huulille ja miten tuttua itsellekkin.

Ajattelen kauhulla päivää jolloin minusta "aika jättää", koska ainoa tytär joutuu raivaamaan tämän huushollin. Eipä silti,en kuulemma saa heittää mitään pois ennenkuin hän on tavaran nähnyt. On lehtiä joita ei kertakaikkiaan voi heittää pois, ja se tehtyjen käsitöiden määrä!! Salaa ole kyllä jotain vienyt lähetyspirtille, samoin niitä lasipurkkeja joita ei enää vuosiin ole tarvinnut eikä niihin mitään säilönyt.
Olen lopettanut "tavaroiden" ostamisen jo vuosia sitten ja päättänyt "jota meillä ei ole sitä ei tarvitakkaan".
Kun on katsellut sitä ohjelmaa "Himohamstraajat" olen ajatellut jotta kyllä meillä vaan onkin siistiä.

Mutta vielä löytyis paljonkin pois heitettävää. Ne lapsenlasten piirustukset ja pienet näperrykset kyllä täytyy tallettaa.

Vierailija

Toistaiseksi viimeisimmässä muutossa pakkasin mukaani vain tarpeellista. Nyt on siivouskin nopeaa ja helppoa, ei pölyyntyviä turhuuksia riesana. Nyt kun ostan uutta vaatetta tai jalkinetta vien vanhaa pois. On helppo pitää järjestys ja puhtaus huoneissa kuin säilytystiloissakin. Jääväthän ne joskus kuitenkin pois matkasta, kun mukaan ei saa enään kuin muistot. Olen jo riittävästi itse hävittänyt sukuni jäämistöjä ja nähnyt miten vanhusten maallinen kannetaan kylmästi kerralla roskiin. Joten on hyvä itse jo lajitella kaikki käypä eteenpäin. Näin osa menee todella niitä tarvitseville ja saa itselle vielä kiitoksenkin.

Vierailija

Minulla on aitassa laatikossa eri asioita esim. tyttö pienenä, poika pienenä. leluja ym. selvästi laatikon päälle kirjoitettu .helppo heittää pois jos ei kiinnosta, omahan on sitten asiansa jos haluaa levitellä. Tulee myös kirjoiteltua "loppu" kevennöksiä ..

Vierailija

Lohdullista lukea, että on muitakin tavaroiden ja muistoesineiden säästelijöitä/hamstraajia.
Mutta ennen kuin minulta voimat vähenevät, pitäisi ottaa itseäni niskasta kiinni ja ainakin järjestää
kaikki tavarat ja lajitella siististi pakkauksiin, ja valokuvat albumeihin teksteineen. - Oma äitini jätti
jälkeensä vain siistejä pinoja uusia vaatteita, kauniisti tekstattuja valokuva-albumeja ja käyttökelpoista
tavaraa. Jopa hän oli kirjoittanut erilliseen vahakantiseen vihkoon, miten minun pitää hoitaa viralliset
asiat hänen jälkeensä ("talonmiehelle muuttoilmoitus, Yläkertaan muutettuani", "minulle vaatimattomat hautajaiset
ja halpa arkku", ym.) Kaikessa oli jaksanut ajatella jälkeenjääviä, sairautensa uuvuttamanakin. - Jos nyt minua kohtaisi
äkkikuolema, joutuisivat omat lapseni tulemaan tänne kaaoksen keskelle. Kauhea ajatuskin!

Vierailija

Sain herätyksen ja olen yrittänyt alkaa raivata matkan varrella kertynyttä tavarakaaosta. Kyllä sieltä varastosta ja kaappien kätköistä löytyykin jos minkälaista moskaa, ikivanhoja puolipitoisia vaatteita, linttaan astuttuja kenkiä, paripuolia kahvikuppeja, jopa vanhoja osin vääntyneitä rautanauloja ym., kaikki "arvotavaroita", joiden kaatopaikalle kuskaamisesta pitää vielä maksaa. Mitään noista mielestäni säilyttämisen arvoisista esineistä ei ole vuosikymmeniin tarvittu enkä ole edes muistanut niiden olemassaoloa. Testamentin jos tekisin, enpä keksi kuka huolisi nurkkiinsa mitään niistä. Joten saa mennä, osa tavaroista heti ja osa pienen tuumaustauon jälkeen.
Ajattelin, että helpompi siivota jälkensä ennenkuin saa määräyksen. Tuttavani nimittäin kertoi, että hänelle jälkikasvu oli antanut kehoituksen hävittää turhat tavarat aikoinaan, ettei arvoton romukuorma jää heille vaivoiksi eikä riideltäväksi.

Vierailija

Vuosien aikaan muuttojen yhteydessä on tavaramäärä karsiintunut...
Kadonnutkin on, tosi "arvokkaita" tavaroita ja papereita....

Tämänhetkistä asuntoa olen välillä "tuunannut" niin että olen antanut kierrätykseen tavaraa....
annoin pois kaksi sohvaa, entisen avomiehen kammottavakuvioiset joita ei mukaansa huolinut...
keittiön pyöreä pöytä(avokkaan myös) ei kelvannut edes kierrätykseen, sanoivat että heillä on jo monta tommosta,
eivät ota varastoitavaksi...
vävy purki sen ja vei ulkovarastooni....
sinkulle sopivampi pikkuruinen pöytä tilalle ,ihan upouusi ;)

Katsellessani huusholliani huomaan että suurin osa huonekaluista on lapsilta saatua....
Sohvakammotusten tilalle tuli yhdeltä lapselta sohva
johon olen suunnnitellut irtopäällystettä jo pari vuotta ;)
Olisi jo aika saada se aikasiksi ?
Nuhjaantunut jo, mutta hyväkuntoinen ja oivallinen, levitettävä varavuode yövieraille.
Leskeksi jäätyäni muutin niin pikkuruiseen yksiöön että jaoin huonekalut pois silloin lähes kaikki,
nyt on kaksio joka pikkaisen suurempi ....
Olen päättänyt etten enää yhtään huonekalua osta uutena.
Enkä verhojakaan..paitsi ehkä keittiön pikkuiseen ikkunaan... ;)
Kirpputoreilta saan tarvitsemani, ja olen alkanut myös lahjoittaa kirppiksille tavaroita joita en tarvitse.
Esim. Pelastakaa Lapset-järjestö on mukava lahjoituskohde sillätavoin,
rahaa en pysty lahjoittamaan kellekään.....
Ulkovarasto on täynnä tavaraa, osa omaa, osa lasten,
koska heidän kerrostalo-häkkivarastoon ei ole kaikki mahtunut....

Tämän vuoden kesänä kehoittelin heitä viemään omansa pois, tahi annan ne kierrätykseen...
Mitään ei tapahtunut.......onpas huonosti kasvatettuja lapsia....?

Katsotaan mitä tapahtuu kun tilaamani pari mottia pilkottuja puita mäjähtää pihalle ja komennan kelvottomat kersani sijoittamaan ne sinne varastoon, tavaroittensa sekaan? niin että talvipakkasilla ne on helposti uuniin noudettavissa....
Suomessahan lumi yllättää autoilijat joka syksy,
nyt saavat kyllä puut valloittaa/yllättää varastoni,
jota ennen "liiteriksi" kutsuttiin ;)

Vierailija

Olen vuoden sisällä "joutunut " muuttamaan kaksi kertaa.Muuttaminen on ihan hirveetä puuhaa.Kyllä monesti mietin tarvitsenko tuota tai tuota tavaraa.Lapsille annoin paljon mikä heille suinkin kelpas,vein keltaiseen laatikkoon osan.Kaikkea ei voinut heittää esim.vanhoja postikortteja,yksi sellainen jonka isäni on lähettänyt äidilleni v.1948 ym.
Yhtään kippoa en enää osta.Kirpparilla yritän jotain myydä,mikä ei mene kaupaksi vien kierrätykseen.ON aika osata luopua,et niitä mukaasi saa kun täältä lähdet.

Vierailija

ei noita kannata pois heittää,itse mietin samaa nahka-asujeni kanssa,kunnes kysyin voisiko tyttäreni niitä käyttää kyllä voi. t.muori krokotiilinnahassa.

Mustis2
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Niin eikö olekin ihmeellistä että aitat ja liiterit on täynnä selaista rojua mitä ei kukaan ikinä tarvitse sitten tärkeimmät päivittäis tavarat lojuu ulkonurkissa, ja niinkuin halon hakkaajalla, puut uhkaa jäädä lumen alle.

Toinen asia tämä että kun kuuntelee ihmisiä,itsekukin sanoo että, en osta enää mitään, ja kuitenkin oli taas puolen kilometrin jono juuri avattavaan putiikkiin.

Ketkähän ne ostelee sitä rojua, ihan oikeesti,

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat