Sivut

Kommentit (3380)

Vierailija

Aurinkoista Pääsiäistä tänne hiljaiseloon. Missä kaikki olette, edes pientä elonmerkkiä itsestänne, tu.tu, suomarja, p-kolli, pir pir, ilmatar, maanmatkalainen ym.? Minä nautin olostani täällä uudella mökkirannalla, ja välillä käyn kaupungissa lepäämässä, lintukodossani. T.  Pike

PKolli

Hyvää Pääsiäistä edelleen, lämmintä on  täällä hämäläisessä maisemassakin.  Sadetta kaivataan, maa on kovin kuivaa.  Hiihtoviikko pohjoisessa onnistui hyvin, muutama tuttu lähtee vielä katsomaan, josko lunta niillä laduilla vielä löytyy!   

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vapun iltaa rinkiin.

Jopas on tyypillinen vappu sää.Lunta satelee ja lämpöä +1 aste.Usein vapun sää on kolea.

Vähän oli ihmisiä kaupungilla liikkeellä.Asuste valintakin on vielä talvinen,toppa-asusteet on varma ja lämmittävä vaatetus.

Ehdin jo pestä villavaatteet ja vanttuut talvisäilöön.Ei kyllä olis yhtään pahitteeksi,jos vanttuut laittaisi hanskojen suojaksi pyörä ajelulle.Pitää nyt yrittää karaista itseä ja annan villatamineitten olla kuitenkin talvisäilössä.

Muuttolintuja on jo lentänyt tännekin kulmille.Joutsenet tulivat jo kaksi viikkoa sitten.Kaksi peippoa näin pihapiirissä ja keltasirkkuja oli kaksin kappalein.Kaksi punatulkku pariskuntaa on talvehtinut lähimetsikössä ja ne ovat ahkerasti käyneet lintulaudalla jyviä syömässä.

Suhtkoht terveenä olen saanut olla.Pyöräilykauden avauksen tein viime kuun loppupuolella.Mittarissa on jo mukavasti kilometrejä kertynyt.Piipahdan viikottain rantatien tuntumassa olevalle kaupungin ylläpitämälle taukopaikalle.Joskus paistan siellä makkaraa,joskus vain istuskelen ja nautin luonnon rauhasta.

Kaupungin puolesta paikalle tuodaan valmiiksi pilkottuja klapeja puuvarastoon.

Ehdin jo käydä tarkistamassa vajan pääsiäispyhänä ja olin iloinen kun koivu klapeja oli hyvä kasa varastossa.

Tein eilen pyöräretken samaiselle taukopaikalle.Grillimakkarat, tarvittavat mausteet ja trippimehu mukana.

Rilliritilä oli hajoitettu ja puut oli viety niin perusteelisesti vajasta,ettei yhtään puunpärtöä tai tuohen käppyrää edes oltu jätetty.

Kyllä minä niin mieleni pahoitin ja sammakoita sadattelin puunottajalle.

Ei mikään ole niinkuin ennen oli.

Tässäkin yritin yhteisellä  kutomapaikalla ruveta katkaisemaan villalankaa kutomuksestani.Siinäpä taas ihmettelin,kun saksia ei ollut mistä ottaa,että oisi saanut langan katkastua.

Oletteko huomanneet,että jos on sellainen itsepaketoitava tavaratila.esim.lahjapaketille,niin sakset ovat rautaketjun nokassa kiinnitetty lujasti raskaan pöydän kulmaan.Minusta aivan käsittämätön tuokin asia.

Minulla on saksia kotona riittämiin.Yksiä saksia yritän vähän kuin pitää paremmassa tallessa,ettei vain minun kangassaksilla ruveta leikkaamaan jotain pellinpalasta  tai jotain paksua muovikoteloa.

Lumisade on lakannut.Lintuparvi pyrähtelee pihapuissa.Täytynee vielä täyttää linturuokinta-astia jyvillä.

Säiden lämpiämistä odotellessa,mukavaa kevään odotusta rinkulaan.

Kuvan olen ottanut  viime vuonna toukokuun puolivälissä  tulistelupaikalta.

Vierailija

Pilvistä ja sateiata päivää rinkiläisille!

Nyt oli jo aika kaukana tämä rinki,oletteko lähteneet kesälaitumille kun täällä ei olla käyty toisiamme tervehtimässä?

Aika ovela kevät on kyllä ollut ja ukkonen jyrähdellyt,ennen sanovat että on huono kun ukkosen jälkeen jähtyy ilmat ja niinhän tuo näyttää nytkin tekevän,odotellaan minkälainen kesä tästä kehkeytyy.

Olisi oikein mukava kun piipahtaisitta täällä kertomassa kuulumisia. Kaunista kesää ja terveyttä kaikille toivottaa pikku-mummi

Vierailija

Tervehdys Keski-Suomesta, valtavan itikkameren keskeltä. Ukkosta on ollut  ja vettä tullut, täällä mökkimaisemissa oikein pelkäsin ukkosta, niin kovasti jyrisi ja salamoi. Töitä täällä tehdään ja laiskottelu on vain haaveissa, ehkäpä kuukauden päästä jo valmiimpaa ja pääsee ottamaan kesävieraita vastaan.  Maalaamista, pation tekoa ja istutuksiakin saan suunnitella, minun haaveilema kunttapiha ei täydellisesti onnistunut, mutta melkein. Juhannusta odotellaan ja toivotaan vähä tuulista ja sopivan lämmintä juhannusta meille kaikille, kirjoitelkaahan kuulumisianne. Suomarjalla olikin pitkä tarina tuolla edellä jonka huomasin vasta nyt.  Ystävyydellä   Pike

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat