Sivut

Kommentit (3381)

Huomenta!
Tänä aamuna Keski-Suomessa -5 astetta ja tyyneltä näyttää joskin pilvinen sää.
Oli aamulla suruviesti kännykässä, joten ei fiilinki ole kovin korkealla. Näihän se elämä menee, suruja ja iloja vuorotellen.
Veljenpoika lähti nuorena, toivon että hänellä on siellä hyvä olla.
Nauttikaa ja ulkoilkaa, hyvää päivän jatkoa kaikille.
T. Pike

Pikelle osanottoni. Vaikka en tiedäkään, kuinka läheisiä olitte. Kuitenkin ajatuksissani kuulut "suruperheeseen", jossa käydään läpi vuosien muistoja. Suru-uutinen hiljentää aina, tulipa läheltä tai kaukaa.
Laitan vain tällä kertaa säätiedotuksen. Kalajokilaaksossa lämpätila -6,8, tyyntä ja pilvistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tervehdys
Hyvät ulkoilusäät jatkuvat, luonto edelleen pehmeän kaunis ja pakkasta vain -6.
Piken aamukirjoitus pysäyttää lukijan, niin paljon elämä antaa, niin paljon elämän aikana pitää antaa pois.
Pike, lämmin halaus ajatuksiisi.

Pikelle:
Suruviestin saaneelle on vaikea sanoa paljonkaan. Voisinkohan ajatella, että ylempänä kuvaamani kukkaset saattaisivat samalla olla nyt vähän kuin osanottoni tuojia.
Vanha elli

Pikelle;Osanottoni ja halaus täältäkin! Ei koskaan tiedä milloin täältä on lähdettävä. Aina kaipaus on jälkeen jääneillä. Täällä 5 astetta pakkasta. Pitäis mennä laittaa auto lämpeneen , kun pitää lähteä keskustaan kaupoille. Voi kun oliskin loppu talvi tämmöstä. Tietysti aurinko sais näyttäytyä kans. Hyvää päivän jatkoa kaikille rinkiläisille!! Annabella

Kiitos kaikille osanotosta. Kun ollut 350 kilometriä välimatkaa, niin en ole häntä nähnyt edes sukujuhlissa kymmeneen vuoteen. Silti hän on mielessäni läheinen.
T. Pike

Aivan ihan kuva talvisesta luonnosta. Rakastan tuollaista. Menen yleensä metsälenkile ihailemaan ja nauttimaan hiljaisuudesta. Asun Lahdenkeskustassa, mutta onneksi minulla ei ole pitkä matka metsään. Elämä hymyilee ja olo on hyvä ja rauhaisa. Mukavia talvipäiviä kaikille talvesta nauttiville ja muillekin toki : ))

Pirtsakkaa huomenta vaan Keski-Suomesta, täällä -8 astetta mittarissa. Tämän päivän suunnitelmaan tuli muutos eikä tarvinnutkaan lähteä lapsenhoito puuhiin. Kun nukkuu pitkään ei paljon päivässä kerkiä mitään.

Käyn kuitenkin hiihtämässa. Illalla kävin ja meinasin mennä nenälleni kun mies laittoi teipit pohjiin, valitin että lipsuivat, nyt aivät lipsuneet. Piti ottaa teipit pois niin pääsen eteenpäin. Vielä illalla pilates jumppa ja ehkä valokuvan parantelua sitten ajankuluksi, siinä pari tuntia hurahtaa kun vanhasta kuvasta uutta värkkäät.

Minne keskustelun aloittaja maanmatkalainen on hävinnyt?
Iloista päivää t. Pike

Kiitos Maanmatkaaja, kun aloitit tämän ketjun. Olen silloin tällöin lueskellut eri keskustelupalstoja ja mielessäni kommentoinutkin niihin, mutta usein käy niin, että joku toinen on nopeampana ehtinyt kirjoittaa samoja ajatuksia kuin itselläni olisi ollut.
Nyt vuodenvaihteessa tein päätöksen, että jään täysipäiväisesti eläkkeelle ja ajattelin, että joku keskustelupalsta voisi toimia aluksi ”ajan tappajana”. Tällä ketjulla oli mielestäni niin lämminhenkinen nimi ja aloitus oli kuten yleensä, kun tavataan tuttuja tai tuntemattomia, niin säästähän se juttu alkaa. Tämä ketju voisi toimia eräänlaisena ”sääpäiväkirjana”, jos ihmiset laittavat tänne eripuolilta Suomea säähavaintoja. On mielenkiintoista lukea millaista säätä missäkin päin on. Sääjuttujen jälkeen keskustelu lähtee toivottavasti rönsyilemään erisuuntiin ja keskustelijoista tulee toisilleen tuntemattomia tuttuja tai vaikka ystäviä.
En ole vielä valmis kirjautumaan, mutta nimimerkkinä voisin käyttää tu.tu.
Lopuksi säähavaintoja Kalajokilaaksosta. Pakkasta -12,9 astetta, hämärä alkaa vähitellen haihtua ja taivaanrannalla hento auringon punerrus. Toivottavasti päivällä paistaa aurinko. Oikein hyvää päivän jatkoa kaikille.

Tältä keskeltä suomea terveiset.Meillä kipakka pakkas-päivä 20astetta miinusta.Puut ovat kuin satumetsästä.Huurteisena kaikki mikä on ulkona.Eilen kun hain puita halkoliiteristä,huomasin kuinka liiterin laudoissa olevat raotkin oli sievästi huurteessa.
Kyllä on Luojan kaunis taide ollut ihasteltavana monta päivää.
Tämä päivä on ollut siivousta ,lämmitystä ja ruokaa laitettu.Eilinen oli taas aivan liikuntapainoteinen.Olin kuntosalilla ja vielä iltalenkki ladulle.Olipahan hyvä illalla saunan jälkeen vetää täkki korviin ja nukkua.
Päiväkahville alan nyt minä.

Hei Etelä- Karjalasta. Edelleen pilvistä ja pakkasta noin 7 astetta. Aamulenkin jälkeen jäin jutustelemaan naapurin papan kanssa. Oli kai liian vähän villasukkia jaloissa kun nyt palelee varpaita. Mutta oli se sen väärti. Hyvä olo ja mieli vaikka varpaita kylmää :-) Ilona

Hei täältä Pirkanmaalta.
Pakkasta vain yhdeksän astetta ja puolipilvistä eli mitä parhain ulkoilukeli. Nyt kun ei kirjoitusfiilis ole päällä, pistän vain amaryllisten kuvan tältä aamulta.

Tällä hetkellä pakkasta -22,5. Yöllä oli ollut -23,9. Taivas on harmaa, ei taida tulla aurinko aivan heti näkyviin. Eilen paistoi aurinko lähes koko päivän. Pohjoisen kaamoskin on loppunut- eilen illalla oli tv:ssä aivan ihania talvisia kuvia sieltä pohjoisesta.
On se ihmeellistä, kuinka valo vaikuttaa ihmismieleen. Mielessä liikkuu kaikenlaisia suunnitelmia, kunhan vain sais niitä toteutettua. Nykyään ei enää puhuta kevätväsymyksestä niinkään, kuin minun lapsuudessa ja nuoruudessa. Nyt sen sijaan ihmiset kärsivät syysmasennuksesta. Minä pidän syksystä ja talven sinisestä hämärästä samoin kevään auringosta, mutta huhtikuu on mielestäni vuoden ikävin kuukausi,koska silloin lumen alta paljastuu kaikki talven aikana kertynyt likaisuus. Mukavaa päivää kaikille tu.tu.

Et-Pohjanmaalla pakkasta -22. Tänään taivaanranta kevyen kuulas, aurinko valloittaa päivää.
Eilen tein töitä, tänään ehkä kudon sukkaa. Yhden käden sormet riittävät kertomaan kutomani sukkaparit. Näin käy, jos ympärillä on aina olleet ahkerat kutojat. Lapasia sentään kudon.
Ehkä tässä nyt kerron pienen muiston. Toisella luokalla koulussa opettaja ihmetteli pojalleni, kuinka sinä et opi kutomaan. Vastaus oli: "Meijän suvussa ei osaa kutoa ku isän täti." Oli kuullut minun näin vastailevan, jos joku kotonamme ihasteli käsityön jälkeä.

Pirkanmaan Satakunnan rajalta, pakkasta -12. Ilman tuulta on tultava toimeen. Maisema ikkunasta katsoen oikein
rauhallisen näköistä-

Hei täältä Kymenlaaksosta!
Nyt pakkasta 10,aurinko paistanut koko päivän.
Aamusta jo lämmitin takkaa ja laitoin pienen karjalanpaistin sinne takkaan.Tämä on kokeilu,sain naapurilta vinkin,toivottavasti onnistuu.
Pikelle halaukset surun johdosta,emme tosiaan tiedä milloin on kenenkin vuoro lähteä.T:surusta jotain tietävä
Hyvää päivän jatkoa kaikille!

Iltaa vain kaikille täältä Keski-Suomesta. Tänään oli pakkasta noin 15 asteen paikkeilla, nyt iltaa kohden vähän kiristynytkin. Eilen joku toinen kirjoitteli Keski-Suomen säätietoja -20 kun meillä oli vain -10, varmaankin kirjoittaja oli pohjoisemmasta suunnasta. Minä olen täältä Jyväskylän lähettyviltä.

Tänään oli sitten pikkupojan hoito päivä, ja minulla on täällä kotona pari lapin koiraa seurana muutaman päivän, joten lenkkeilyä riittää meille kummallekkin.

Kiitos halauksista Kymenlaaksosta, kyllä minäkin tiedän mitä suru ja omaisten menettäminen on kun isosta perheestä olen ja nuorimpana joutunut monen omaisen haudalla olemaan. Näinhän itsekullakin elämä menee.

Kyllä kevään tulo aina ihmisiä piristää, olen huomannut että useammat itse mukaan lukien ennen joulua on vähän alamaissa tai epävireinen vaikka ei masentunut olisikkaan. Liikunta auttaa pysymään virkeänä.
Liikunnallisin terveisin! Pike

Heippa, täällä Kokkolan korkeudella pakkasasteita kokonaista 19 koko päivän.
Oli kyllä kiva kävellä aamupäivällä kurssille ja iltapäivällä takas kotiin . Reippautta vaan askeliin niin ei yhtään palellut. Kävely kylläkin kesti vain 1/2 tuntia suuntaansa.
Loppuviikolla sää lämpenee ja kevät lähestyy päivä päivältä.

Onhan se mukava kuulla,että jossaki näkkyy jo aurinko,olen niin pohojosessa,että viimeksi näin sen marraskuussa.

Täsä sitä on menty,vietetty joulut y.m.Ei se näin pohojosessa ole kaamosta niinku etelässä,ko sielä räntää sattaa ja välhin tullee lunta,että on hankaluuksia liikenteessä.
Meillä on revontulet ja tänä talvena oikhen erikoisen kauniit.Talvipäivä ei oikeen kirkastu,mutta se sininen hämy mikä laskeutuu ja muuttaa maisemat uskomattoman kauniiksi.Ei muuta kun pistää puuta takkaan ja jos tarttee kirkasta valoa niin sitähän saa ku napsautta seinästä.

Hyviä vointeja ja paljon aurinkoisia hetkiä kaikille.

Nunnuka

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat