KÄSIEN IHO RYPISTYY!

Vierailija

HEI!

MINULLA ON OLLUT IHOTTUMAA KOKO IKÄNI JA NYT OLEN JO 50 VUOTIAS NAINEN.
OLEN JOUTUNUT KÄYTTÄMÄÄN KORTISON RASVAA AINA, SE ON OHENTANUT IHOA.
KÄSIEN SELKÄMYSIHO ON PALJON IKÄISTÄNI RYPPYISEMPI . VOIKO ASIALLE TEHDÄ JOTAIN?
RASVAA KÄYTÄN PALJON, TAVALLISTA KÄSIVOIDETTAKIN.
LIEKÖ VOIDETTA JOKA AUTTAISI KÄSIEN IHOA SILENTÄMÄÄN?

Sivut

Kommentit (27)

aquarius
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei!

B-vitamiinia sisältävä Bepanthen voide on auttanut minua talvella käsien kuivuuteen.
Sitä on saatavana apteekista rasvaisuudeltaan kahtena versiona. Punainen on rasvamaisempi ja
sininen kevyempi. Tässä sinun tapauksessasi punainen on ehkä parempi vaihtoehto. Kokeilemalla
se selviää. Kyllä niitä ryppyjä tulee käsiin iän myötä, mutta se on lähinnä kosmeettinen juttu.

Vierailija

Minulla ryppyiset ja karkeat kädet kuivumisen takia. Iho menee helposti rikki ja
tulehtuu. Bepanthen auttaa, Korjaa ja uudistaa ihoa:)

Lemon Juice Glycerine on myös huippuhyvä perinteinen voide.

Lääkärin reseptillä saamani kilon rasvapurkista ei ollut apua: kädet oli pehmeät vain
rasvaisena.

Vierailija

Hei

Yksi syy voipi olla C- vitamiinin vähyys ravinnosa. Sillä yksi mikä aina unohtuu, että kollageenia ei synny ilman C-vitamiinia ja verisuonet ovat kollageenia. Verisuonet eivät kehity ja korvaannu ilman C-vitamiinia. Iho on toinen jossa on paljon kollageenia. Jotta C -vitamiinia saisi tarpeeksi, pitää ottaa tapletteja. A. Heuikkilä suositelee 3 g C-vitamiinia jaettuna kolmeen annokseen vuorokaudessa (eli 8 h välein 1 g).

Vierailija

Lainaus:

Hei

Yksi syy voipi olla C- vitamiinin vähyys ravinnosa. Sillä yksi mikä aina unohtuu, että kollageenia ei synny ilman C-vitamiinia ja verisuonet ovat kollageenia. Verisuonet eivät kehity ja korvaannu ilman C-vitamiinia. Iho on toinen jossa on paljon kollageenia. Jotta C -vitamiinia saisi tarpeeksi, pitää ottaa tapletteja. A. Heuikkilä suositelee 3 g C-vitamiinia jaettuna kolmeen annokseen vuorokaudessa (eli 8 h välein 1 g).

Älä naurata. Onpa varsinaista kyökki-tohtorointia! Verisuonet on ihmisellä ja pysyy läpi elämän. Kaikenlaista huuhaata sitä joutuu lukemaan....

Vierailija

Minä käytän kylmäpuristettua kookosöljyä kaikken ihonhoitoon.
Käy myös hiustenhoitoon.
Ja tietysti ruuanlaittoon ja raakasuklaan valmistukseen.
-ei raffinoitu
-ei kovetettu-
-ei mitään lisäaineita
plussana vielä ihana kookoksen mieto tuoksu ja maku ;)

Ihonhoitotuotteet pitäisi olla sellaisia, että niitä pystyy myös syömään... ;D

" Suomalainen kurkkunaamio"

Vierailija

"Suomalaiselle kurkkunaamiolle" tiedoksi : Elä käytä ainakaan Espanjalaisia kurkkuja,
ovat Saksassa aiheuttaneet sairauksia!

Vierailija

[quote]
[quote]
... Verisuonet on ihmisellä ja pysyy läpi elämän. Kaikenlaista huuhaata sitä joutuu lukemaan....
/quote]

??? valitettavaa, että et ymmärtänyt lukemaasi.

Vierailija

Lainaus:

HEI!

MINULLA ON OLLUT IHOTTUMAA KOKO IKÄNI JA NYT OLEN JO 50 VUOTIAS NAINEN.
OLEN JOUTUNUT KÄYTTÄMÄÄN KORTISON RASVAA AINA, SE ON OHENTANUT IHOA.
KÄSIEN SELKÄMYSIHO ON PALJON IKÄISTÄNI RYPPYISEMPI . VOIKO ASIALLE TEHDÄ JOTAIN?
RASVAA KÄYTÄN PALJON, TAVALLISTA KÄSIVOIDETTAKIN.
LIEKÖ VOIDETTA JOKA AUTTAISI KÄSIEN IHOA SILENTÄMÄÄN?

Äitini aikoinaan luotti luonnonmukaiseen hoitoon ja liotti ihottumaisia käsiäni rikottujen vesiheinien seassa. Kädet hoituivat. Nyt aikuisena, myös yli viisikymppisenä, laitan yöksi pellavaöljyä ja puuvillakäsineet. Aamulla kädet ovat kuin vauvan peppu.

Vierailija

Siitä on jo yli 70 vuotta kun minulla oli maitorupi ja miten ollakkaan minua tuli kerran hoitamaan täti jolla oli syyhy!
Siitä seurasi melkoinen katastroofi äidille kun pientä poikaa joutui pitämään "pakkopaidassa"
ts. estämään kaikki "raapimiset"
Hoitokeinot olivat siihen aikaan maalla vähäiset mutta "kansanparantajan" neuvojen mukaa minut pestiin
omalla pissalla ja niinhän siinä kävi etten ole enään tarvinnut kärsiä maitoruvesta enkä syyhystä.
Ei varmaan ole tieteellisesti tutkittu mikä siinä oli hoitava tehoaine mutta apu kuulemma tuli!

kevennys:
Saksalaiset turistit aikoinaan löysivät ystävällisestä Suomesta "turisteille rakennettuja" pieniä koppeja tienvarrelta ja niissä oli joskus maitoa, juustoa, ja muita herkkuja! Tummelia eivät kuitenkaan huolineet leivän päälle
ei kuulemma maistunut hyvälle!

Vierailija

<br /> [quote]<br /> [quote kirjoitti:

... Verisuonet on ihmisellä ja pysyy läpi elämän. Kaikenlaista huuhaata sitä joutuu lukemaan....
/quote]

??? valitettavaa, että et ymmärtänyt lukemaasi.

Kannattaisi sinunkin tutustua lähemmin ihmisen anatomiaan lukemmalla vaikkapa aluksi lääkärinkirjaa kohdasta verenkiertoelimet.

Vierailija

Lainaus:

Kannattaisi sinunkin tutustua lähemmin ihmisen anatomiaan lukemmalla vaikkapa aluksi lääkärinkirjaa kohdasta verenkiertoelimet.

Ei vittis alentua tähän tyhjäpäisten keskusteluun - jotka eivät tiedä mistään mitään, mutta muutaman sekunnin etsiskelyllä löytyi seuraavaa:

Keripukki oli 1700-luvulle asti yleinen sairaus, joka syntyy C-vitamiinin puutteesta. Eräs syy C-vitamiinin tärkeydelle terveyden ylläpidossa on siinä, että sitä tarvitaan kollageenin synteesiin elimistössä. Kollageeni toimii ihmisillä erilaisten kudosten kuten luun, ihon, ruston ja verisuonien kasvattamisessa.

Kollageeni on tukikudoksen yleisin säiemäinen proteiini. Noin 6 % elimistön proteiinien kokonaismassasta on kollageenia. Suuren vetolujuutensa ansiosta kollageeni antaa kudoksille mekaanista kestävyyttä. Elastiini on usein kollageenin kanssa yhdessä esiintyvä säikeinen valkuaisaine, joka antaa verisuonen seinämälle, keuhkoille ja muille elimille venyvyyttä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat