Mitä kaikkea kahvin tai teen kanssa?

Vierailija

Itse söin juuri eilen YH:n reseptin mukaan tekemääni porkkana-ananaskakkua. Aika tuhtia.

Resepti vain oli jotenkin takaperoinen ja ihme järjestys aineiden suhteen. Olen tottunut yhdistämään aina ensiksi munat ja sokerin. Tässä ohjeessa vain munista piti rakenne vatkata rikki ja sitten lisäillä kuivat aineet, joksi kai sokerikin laskettiin. Järjestyskin oli outo, kun yleensä laitan kyllä vuoan valmiiksi ennen kuin alan tehdä yhtään mitään. Tässä sitä väsättiin siellä jossakin välissä samoin kuin raastettiin porkkanoita, jotka nekin kyllä raastoin aluksi valmiiksi.

Eihän siinä mitään, mutta joku ensi kertaa leipova saattaa olla ihmeissään.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Herkuttelin päiväkahvilla vadelma-mazariinileivoksella.
Koska ruokailen yleensä terveellisesti ja kohtuudella,
nautin sitten kahvin kanssa usein leivoksia.
"Herkkusuu"

Vierailija

Porkkanapiirakka on hyvää, pellilliseen tulee n.10dl porkkanaraastetta. Parin päivän jääkaappisäilytyksen jälkeen
parhaimmillaan. Päälle appelsiinituorejuustokuorrute.

Vierailija

Minä olen tehnyt lakon herkuille. Syön vain kylässä jos joku tarjoaa. Yleensä syön leipäpalan juustolla.

suvipäivä
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Edelliselle kirjoittajalle: Käytkös usein kylässä? ;)

Minä tykkään kermatäytekakusta ja pipareista. Myös jokin lämmin kasvispiirakkapala maistuu niin teen kuin kahvin kera. Ja capuccino...... sehän menee sellaisenaan, ei paljon herkkusärvintä tartte sen kanssa :)

Vierailija

Kahvin kanssa kasvis- tai marjapiirakkapala. Tummaa suklaata (väh.70%) maistuu myös ja on terveellistä. Jos oikein haluan herkutella, silloin jäätelöä.

Vierailija

Valitettavasti herkut on ollut pakko jättää ihan minimiin terveydellisistä syistä, mutta voileipä tai pala tummaa suklaata joskus kahvin kanssa makean nälkään. Mutta näillä mennään.

Vierailija

Eräänä päivänä ajattelin ostaa leivoksen kahvin kanssa mutta oli älyttömän hintainen ,että jätin sen hyllyyn.
Leivon itse joku päivä.

Vierailija

Pullanvihaajana olen ilahtunut, kun ei yksikään syö sitä paksua pullaviipoaletta tai isoa korvapuustia. Se yhdistelmä on taatusti lihottavaa ja vatsan venyttävää. Ilahduin myös siitä, että suklaata syödään kahvin kanssa ja taas tumma on sitä terveellistä. Kahvihan on muutenkin sydänystävällistä. Hyvä me!

Vierailija

Pulla tosiaan lihottaa.. niin hyvää kun se muuten olisi. Kokeilin joskus ja jätin kahvipullan pois kuukaudeksi ja laihduin kolma kiloa, ei muuta dieettiä. Mutta herkutelkaa te kenelle ei tule paino-ongelmia.

Vierailija

Minä en syö pullaa juuri koskaan,no joskus kun olen leiponut niin saatan maistaa.Leivoksen ostan joskus harvakseltaan,ei sitäkään joka päivä tee mieli syödä.Silti talven aikana paino nousee,kun ei tule liikuttua niin kuin kesällä.Kesällä sitten hyötyliikuntaa tulee "harrastettua"paljon ja paino taas laskee.Eli ei mitään teen kanssa,suklaan syöntikin rajoittuu jouluun lähes pelkästään,ei tee edes mieli,jos tekisi niin toki söisin.

Vierailija

Jotain hyvää suklaata, tummaa tai marsipaanitäytteistä. Ensin maukas voileipä, sitten vasta herkku. Kahvin kanssa usein syön myös rahkaa, jonka maustan esimerkiksi luumusoseella, tilkkasella maitoa tai kermaa, hunajaa joukkoon vielä maun mukaan (pieni tai iso lusikallinen). Näin tuhti särvin korvaa kyllä sitten yhden aterian. Lihaa en syö ollenkaan, ne kalorit minulta säästyvät.

Vierailija

Lainaus:

Teen kanssa näkkileipää ja ronski viipale sika-nauta säilykettä päälle se antaa potkua aamuun!

Anteeksi kompa, mutta minä kyllä syödessäni miettisin että minun takiani se sika tai nauta potkaisi tyhjää.
Liha ei minulle maistu, kun ajattelen teuraseläinten kohtelua ja lopetusta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat