Onko ihmiset ihan täynnä itseään?

Vierailija

Hei, minulle tuli tällainen ajatus mieleen, kun olen noita ystävänhakuja lukenut ja tutkinut. Siis, mitä oikein ajattelee ihminen, (vai ajatteleeko mitään), jos puhelimessa heti kertoo kaiken "hyvän" ja taitavan piirteen itsestään, mutta ei juurikaan ole kiinnostunut, millainen ihminen siellä puhelimen toisessa päässä oikeasti on?
Mitä sellainen ihminen hakee toisesta, joka on näin itseriittoinen? Kertokaas minulle, jos teillä on jokin ajatus tuosta asiasta.

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Olet törmännyt narsistiin.
Poistu takavasemmalle seurastaan ja jätä hänet omaan korvaamattomaan erinomaisuuteensa.

Vierailija

Liittyiskö huonoon minäkuvaan,
Jos on hyvä minä kuva, ei tarvitse puhua itsestään.
Jostakin luin,että kaikki mikä ei ala minä sanalla on kuuntelemisen arvoista.
Näitä ajatuksia minulla heräsi.

Vierailija

Kiitos vastaajat! Niin, mullakin tuli mieleen narsisti. On aika kuvaavaa, kun joku on kertonut itsestään ummet ja lammet ja sen jälkeen vielä kysyy: "mitä vielä haluaisit tietää minusta, kysy vaan"! Siis yleensä tuon jälkeen sanotaan: "no kerropa jotakin itsestäsi"...!

Vierailija

Lainaus:

Hei, minulle tuli tällainen ajatus mieleen, kun olen noita ystävänhakuja lukenut ja tutkinut. Siis, mitä oikein ajattelee ihminen, (vai ajatteleeko mitään), jos puhelimessa heti kertoo kaiken "hyvän" ja taitavan piirteen itsestään, mutta ei juurikaan ole kiinnostunut, millainen ihminen siellä puhelimen toisessa päässä oikeasti on?
Mitä sellainen ihminen hakee toisesta, joka on näin itseriittoinen? Kertokaas minulle, jos teillä on jokin ajatus tuosta asiasta.

Onko ihmiset ihan täynnä itseään? Oletko varmasti selvillä itsestäsi.

Jospa odotat liikaa huomiota korvaamattomalle sinulle itsellesi? Jollain toisella palstalla surraan, kun tietoa ei saa tikullakaan. Minä en menisi moittimaan, vaan tekisin hiljaa johtopäätöksen ja NAKS!, yhteys poikki.

Vierailija

Vanha vitsi: Jokainen puhuu puolestaan. Vain minä puhun omasta puolestani. Olishan se ihanaa, kun puhelimessa kuulisi vain ihailua ja kehuja itsestään. Mulle kans!

Vierailija

Taisi osua klo15, onko kenties kokemusta siitä että tahdot olla keskipiste ja otit itseesi kun luit moitteita toisesta itsekeskeisestä henkilöstä?
Todellakin jokainen tasapainoinen, terveen itsetunnon omaava ihminen osaa kertoa itsestään mutta on myös kiinnostunut tutustumaan henkilöön, jonka kanssa juttelee. Nämä "kysy lisää" tuovat mieleeni osto- ja myynti-ilmoitukset!

Vierailija

Niin, kyllä pitäisi jaksaa MYÖS kuunnella, eikä vain puhua pajattaa. Ystävyyssuhteissa usein on toinen se enemmän kuunteleva, mutta rajansa kaikella. Kummankin pitää saada huomiota vuorollaan. Muuten se kuuntelija/tukija/ihailija joutuu olemaan vain antavana osapuolena, eikä sellainen ole oikeaa ystävyyttä.
Jos puhelimen luurista (tai nykyään kännykästä) kuuluu vain loputon monologi, niin voin yhtä hyvin ottaa kirjan tai kutimen esiin.

Vierailija

Lainaus:

Taisi osua klo15, onko kenties kokemusta siitä että tahdot olla keskipiste ja otit itseesi kun luit moitteita toisesta itsekeskeisestä henkilöstä?
Todellakin jokainen tasapainoinen, terveen itsetunnon omaava ihminen osaa kertoa itsestään mutta on myös kiinnostunut tutustumaan henkilöön, jonka kanssa juttelee. Nämä "kysy lisää" tuovat mieleeni osto- ja myynti-ilmoitukset!

Valistunut arvaus: Ikä painaa parrelleen, pieniin kutistuu kaupattavasi. Vielä etsit tärppejä kaikilta palstoilta ja yrität menneen miekkosesi kimppuun. Onko ihmiset ihan täynnä itseään? Ellei kysymys ole omasi, vastasit siihen edellä itse.

Vierailija

Sori vaan mutta meni ohi tuo. En ole ketjun aloittaja saati kenenkään perään haikailija, olen perheenäiti ja otin vain kantaa tuohon kysymykseen jonka ketjun aloittaja esitti.
Löysätkäähän pipoja, mielipiteitä nämä vain ovat, tuntemattomilta toisilta tuntemattomille.

Vierailija

Lainaus:

Sori vaan mutta meni ohi tuo. En ole ketjun aloittaja saati kenenkään perään haikailija, olen perheenäiti ja otin vain kantaa tuohon kysymykseen jonka ketjun aloittaja esitti.
Löysätkäähän pipoja, mielipiteitä nämä vain ovat, tuntemattomilta toisilta tuntemattomille.

Perhe on pahin, perheenäidit vielä...

Vierailija

Perheenäidit niitä pahimpia, eikö vaan ? :)
Onhan täällä kuitenkin yksi ihanainen nainen kuvansa kera. Mitäs muista. :)

Vierailija

Lainaus:

Ilmiselvästi hän odottaa, että toinenkin kertoo ilman kysymättä, niin minä ajattelen, että kaikkea ei tarvitse lypsää.
Pidän kyselyä uteliaisuutena, kysymykset voivat mennä pieleen, uuden ihmise kanssa vaihtaessa ajatuksia.

Vierailija

Lainaus:

Liittyiskö huonoon minäkuvaan,
Jos on hyvä minä kuva, ei tarvitse puhua itsestään.
Jostakin luin,että kaikki mikä ei ala minä sanalla on kuuntelemisen arvoista.
Näitä ajatuksia minulla heräsi.

Puppua! On sivistynyttä ilmaista kuka puhuu, ei kaikki osaa muotoilla lauseitaan niin kuin ammattikirjoittajat!

Vierailija

klo 20.22 Eikö silti voisi sanoa juttukumppanilleen puhelimessa, että "kerrohan sinäkin nyt vuorostasi jotain itsestäsi", sen jälkeen kun on kertonut itsestään kaiken. Nimittäin, jos arvelee että kysyminen on utelua tai ettei osaa oikein kysellä. Jollain tavalla voisi ilmaista kiinnostuksensa toista kohtaan, tapoja on monta jos on aitoa kiinnostusta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat