Mitä juhlia kuuluu kesääsi?

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Uusimmassa ET-lehdessä neljä lukijaa kertoo, millaisiin kesäjuhliin heidät on kutsuttu.

Anne Keiski Kokkolasta iloitsee tyttärensä ylioppilasjuhlista, Ritva Moisio Jyväskylästä muistelee pihajuhliaan omakotitaloajoiltaan ja miettii, millaiset kesäjuhlat ystäville voisi järjestää kerrostalossa.

Mitä juhlia sinun kesääsi kuuluu? Oletko saanut kutsuja vai järjestätkö itse juhlia?

Keskustellaan!

Sari
verkkotoimittaja

Kommentit (13)

Vierailija

Koko kevään ajan olen valmistautunut suureen kesäiseen hengelliseen juhlaan juhannuksena.
Kun suuri osa kansasta vetää "lärvit", kuuntelen Jumalan sanaa samanmielisessä seurassa. ;)
Ei ole juopuneita eikä kiroilua...

Kotiin palautuminen 3 pv:n kristillisen ilmapiirin jälkeen tuo esiin sen,
miten maallistuneita enemmistö suomalaisita onkaan... :((

Mutta: hengelliset juhlat on kesän kohokohta minulle! ;D

Vierailija

Olen niin onnellisena ja touhukkaana valmistellut tulevaa viikonloppua. Toinen tyttäristäni valmistuu lähihoitajaksi ja toinen luokanopettajaksi, lisäksi hän täyttää 30 vuotta. Juhlimme kumpaakin yhdessä lähisuvun,kummien, sisarusten ja isovanhempien kesken.
Olen mankeloinut pöytäliinat, askarrellut kevään kukista onnittelukortit, tilannut pienet onnittelukimput kummallekin. Mansikanmakuiset kuohuviinit ovat jo viilentymässä. Muuten lahjanani ovat juhlavalmistelut , ruoka sekä leivonnaiset.
Ruuaksi valmistan ison höyryävän kattilallisen hirvikeittoa, lisäksi tuoretta ruisleipää. Makeana tarjoamme kinuskikakkua, mustikkaista rahkakakua, vaniljatuorejuusto/raparperi pullakranssia, sekä sitruuna /kookos pikkuleipiä.
Oi, enään 2 yötä.....

Vierailija

nahka-asuissa ja saapikkaissa juhlimme tyttäreni ylioppilasjuhlia:D t.nahka-asurouva

Vierailija

Minut on kutsuttu juhlaan nimeltä Kesä.
Monena aamuna olen kuunnellut siitä tarinoita muuttolintujen viseryksissä..

Puut ovat alkaneet pukeutua vihreisiin juhla-asuihinsa ankean talven jälkeen
ja ihmeissäni laskeskelen kuinka monta eri vihreän sävyä luonnossa näenkään.

Käkikin on käynyt siitä kutsua kaiuttamassa kovaäänisesti lähistöllä.. ;)

Tulkaa KAIKKI mukaan, tervetuloa,se sanoo ! ;D

Vierailija

Kahdet yo-juhlat täyspyöreitä syntymäpäiväjuhlia useampikin joten juhlallinen kesä meillä.

Kotu

Vierailija

Parit yo-juhlat, nuoren parin häät kesäkuun toisena viikonloppuna. Ja sitten elokuun puolessa välissä 35-vuotis hääpäivä itsellä. Siinä juhlaa yhdelle kesälle!

angervo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Anonyymi ,kirjoituksesi 27.5.2011
vietät 3 päiväistä juhlaa hengellisessä ilmapiirissä.
Olen utelias, ovatko juhlat Keuruulla Isossa -Kirjassa.
Sehän on hienoa, minäkin aion mennä sinne.

angervo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minulla on hieno surujuhla juhannusaattona 24.6.2011.
Saan ripottaa nuorimmaisen ainoan siskoni tuhkan aaltojen sekaan.
Sydäntä raastaen teen sen, mutta se on viime palvelukseni hänelle.
Tiedän, että rajan takana kohtaamme Vapahtajamme luona.

Vierailija

laitan jalkaan saapikkaat noin ja ylleni kroktiilinahkaa noin täytän huomenna 70v. t. anne

Vierailija

Tietääkseni ei ole ensimmäistäkään juhlaa tiedossa tänä keväänä - ja hyvä niin, toivottavasti ei tule mitään yllätyskutsuja mihinkään.
Niin monet perhejuhlat olen järjestänyt, vaikken ole mikään hyvä emäntä, että nyt on hyvä olla kun se elämänvaihe on takanapäin. En myöskään mielelläni mene toisten häihin enkä isommille merkkipäiville, joissa kohotellaan maljoja ja pidetään puheita (hui!) Ihan kotoisista perhejuhlista vaan tykkään, joissa voi olla rennosti ilman kenkiä (ja näin kesällä ilman sukkiakin).

Vierailija

Tämä vastaukseni voisi kuulua myös tuonne mukavien asioiden kalenteri -2011 keskusteluun:

Minun kesääni kuuluu iso juhla eli sukujuhla heinäkuisena viikonloppuna. Se on aivan ensimmäinen kokous äidin puoleisessa suvussani. Muutama sukulaiseni on hyvin aktiivisesti tutkinut sukumme vaiheita ja nyt ollaan tilanteessa, että tapaaminen on tosiasia. Odotan innolla tapaavani sukulaisiani läheltä ja kaukaa, sekä ennestään tuttuja että myös henkilöitä joita en ole koskaan aiemmin tavannut, tuskin kuullut edes nimeä! Toivon saavani heidän joukostaan paljon uusia ystäviä.

Vierailija

Lainaus:

Tämä vastaukseni voisi kuulua myös tuonne mukavien asioiden kalenteri -2011 keskusteluun:

Minun kesääni kuuluu iso juhla eli sukujuhla heinäkuisena viikonloppuna. Se on aivan ensimmäinen kokous äidin puoleisessa suvussani. Muutama sukulaiseni on hyvin aktiivisesti tutkinut sukumme vaiheita ja nyt ollaan tilanteessa, että tapaaminen on tosiasia. Odotan innolla tapaavani sukulaisiani läheltä ja kaukaa, sekä ennestään tuttuja että myös henkilöitä joita en ole koskaan aiemmin tavannut, tuskin kuullut edes nimeä! Toivon saavani heidän joukostaan paljon uusia ystäviä.

Juu, kokemuksesta tiedän että sukujuhlat ovat mukavia ja mielenkiintoisia. Yksi omista sukulaisistani tutki sukuamme vuosikymmenet, jopa Ruotsissa oli tutkimassa kirkonkirjoja perusteellisesti. Nyt minullakin on kotona sukupuu, johon meidänkin perhe on merkitty. - Harmi, jos seurakunnat rupeavat pihtaamaan kirkonkirjojaan, niin että sukututkimus vaikeutuu.

Vierailija

Minulla olisi tiedossa sukukokoontuminen pappani puoleta, ( äidin puolelta). Sukuseura on kokoontunut ennenkin, tämä olisi minulle ensimmäinen kerta. Heinäkuun alussa pitäisi kokoontua. Olen jo varannut itselleni vapaata töistä,joten siitä ei ole kiinni. Viime vuosina olen alkanut pitää enemmän yhteyttä äitini puolen sukulaisiin,
tosin en tunne kaikkia omia serkkujani he ovat minua paljon vanhempia. Juurensa on hyvä löytää.Minulla ne on äidin puolelta etelä-pohjanmaalla.
janttukatriina

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat