Lohipihvit ja chiliriisi

Kommentit (5)

Vierailija

Käyttöä "ylijäämäriisille", ainakin minulla tulee keitettyä riisiä usein yli tarpeen, tässäpä mielenkiintoinen resepti kypsälle riisille, joka ei sovellu puuron tekoon :) Kalapihvejäkin tulee tehtyä tosi harvoin ja kevyen ruuan ystävänä nämäkin pihvit voi kypsentää uunissa, jolloin kalan ja rasvan "haju" ei leviä jokapaikkaan. Mausteitakin ohjeessa on sopivan maukkasti.

Vierailija

Hello!
Tämä on juuri ruokaa, joka minulle sopii ja josta pidän. Mutta,missä resepti chiliriisiin. Olen kehno ruoanlaittaja, joten resepti olisi ihan kiva.
gastella

Vierailija

Lainaus:

Hello!
Tämä on juuri ruokaa, joka minulle sopii ja josta pidän. Mutta,missä resepti chiliriisiin. Olen kehno ruoanlaittaja, joten resepti olisi ihan kiva.
gastella

Ei hyvä. minä teen tänään kaalilaatikkoo ison satsin sitä passaa pari päivää syödä.

[IMG]http://i.imgur.com/S6RKYFg.jpg[/IMG]

Vierailija

Chiliriisi
2 valkosipulinkynttä
2 rkl kalakastiketta tai soijaa
1 rkl (seesami)öljyä
2 pkt (à 270 g) kiinteää tofua
1 prk Uncle Ben´s Sweet Thai Chili -kastiketta
200 g parsakaalinnnuppuja
2 Uncle Ben´s Täysjyväriisi - tai Jasmiiniriisi -keitinpussia

Kuori ja viipaloi valkosipulit. Sekoita joukkoon kalakastike, soija ja öljy. Kuutioi tofu. Yhdistä tofu marinadiin ja anna maustua vähintään 2 tuntia välillä käännellen. (Tofu imee itseensä hyvin makuja marinoinnin aikana, mutta voit myös vain käännellä tofut mausteseoksessa.) Keitä riisi pakkauksen ohjeen mukaan. Yhdistä keitettyyn riisiin pähkinärouhe. Kuumenna Sweet Thai chili-kastike kattilassa. Lisää joukkoon parsakaalinnuput ja marinoidut tofupalat. Keitä, kunnes parsakaalit ovat napakan kypsiä. Tarjoile pähkinäisen riisin kanssa. Vinkki: Voit paahtaa pähkinöitä hetken kuivalla, kuumalla paistinpannulla, niin ne saavat kauniin värin ja mukavan paahteisen maun.

Vierailija

Kiitoksia reseptistä. Mielenkiintoinen resepti.En ole aikaisemmin laittanut riisin joukkoon tofua.Tätä kokeilen loppuviikolla.
Tuo kaalilaatikko on ihanan maukkaan näköistä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat