Hyvää pääsiäiseksi

Vierailija

Lammas on ehdoton pääsiäispöydän kunkku. Nykyään saa lammasta , tai paremminkin karitsaa, monessa muodossa.
Karitsan paahtopaisti on helppo ja nopea valmistaa.
Rakastan kirkollisia juhlia, laitan mielelläni hyviä aterioita pääsiäiseksi, jouluksi jne.
Nyt ollaan matkoilla koko pääsiäinen ja oikeassa "pääsiäismaassa" (katolinen maa). Uskon että sielläkin saamme hyvää ruokaa, muutama hyvä ravintola on entuudestaan tiedossa.
Eri tavoin maustettu rahka on hyvää jälkiruokaa. Aprikoosirahka on suosikkini.
Mitä ihania pääsiäisruokia teillä on mielessä?
Tina

Sivut

Kommentit (17)

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Mämmi on hyvää,
se herättää tunnetta syvää,
joko puolesta,
tai vastaan.
Minulle se on herkku maistuvin,
mutta ainoastaan
kera kerman ja sokerin !

Vierailija

En pidä lampaasta joten meidän pääsiäispöytäämme kuuluu naudan paahtopaisti,ja perunat ehdottomasti valkosipuliperunoita.
Eikä paahtopaistia syödä koko pääsiäistä vaan myös täytetty lihamureke on herkkua.
Erilaiset rahkat kuuluvat perinteiseen pääsiäiseen mutta mämmi ei kelpaa kenellekään.
Osan pääsiäisestä olen Amsterdamissa joten aion herkutella erilaisilla herkullisilla juustoilla, kova valkosipuli juusto on suosikkini.
Pitäisiköhän ottaa mukaan ylimääräinen matkalaukku pelkästään juustoille....

Vierailija

Ottaako mukaan vai eikö, siinäpä kysymys?...:) Siellä on niin ihania juustoja, melkeinpä suosittelisin päinvastaista.
Monta kertaa siellä käyneenä ja mukavaa matkaa toivottaen. gastella

Vierailija

Oi voi voi, kun alkoi tehdä mieli monia suosikki-juustojani!! :)
No, mitään muuta erityistä pääsäisruokaa ei meillä harrasteta kuin mämmiä. Ja tietty pienille suklaamunia!

Vierailija

Ennen pääsiäistä maistellaan mämmiä. Pääsiäinen reissussa joten ei tiedä mitä tulee tilattua.
Karitsan liha on ehdoton pääsiäisruoka jossain muodossa, sitä olisi jos itse laitettaisiin ruokaa kotona.
Pääsiäisen jälkeen tulee illallisvieraita - ehkä silloin karitsanpaistia tai sisäfilettä.

Vierailija
mökinmuori

En pidä lampaasta joten meidän pääsiäispöytäämme kuuluu naudan paahtopaisti,ja perunat ehdottomasti valkosipuliperunoita.
Eikä paahtopaistia syödä koko pääsiäistä vaan myös täytetty lihamureke on herkkua.
Erilaiset rahkat kuuluvat perinteiseen pääsiäiseen mutta mämmi ei kelpaa kenellekään.
Osan pääsiäisestä olen Amsterdamissa joten aion herkutella erilaisilla herkullisilla juustoilla, kova valkosipuli juusto on suosikkini.
Pitäisiköhän ottaa mukaan ylimääräinen matkalaukku pelkästään juustoille....

Hollannissa on upeita juustoja. Olen ollut myös juustonvalmistamossa pari kertaa - eri kypsymisasteella olevien juustojen tuoksu oli "kaamea" !!!Mutta ostamani juustot tosi hyviä.

Vierailija

Pidän lampaanlihasta,mutta en osaa sitä itse valmistaa.
Kävimme Lemillä säräpirtissä lammasta syömässä ja se oli todella hyvää,kunpa itsekin osaisi sen niin valmistaa.
Minun pääsiäispöytääni kuuluu täytetty lihamureke ja tuunattu mämmi.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minä ostin savustettua lammasta Korpelan lihakojulta. Ainakin viime vuonna ostamani oli oikein hyvää.
Nyt on vielä savustettua lohta, joten lammaspaisti jäänee pääsiäispäiviksi. Sen kanssa haudutan juureksia leivinuunissa. Äsken leivoin juustosarvia ja nyt on persikkatorttu uunissa. Appelsiiniriisiä teen jälkiruoaksi, ostin kyllä mämmiäkin. Siinä pääsiäisherkut.
Noista Amsterdamin juustolan tuoksuista olen samaa mieltä.
Hyvää pääsiäistä kaikille toivottelee Aluisa

Vierailija

Meillä myös tuota Korpelan savulammasta ,meneeköhän jo mainoksen puolelle,no ei kai.Karitsaa olen joskus itse laittanut,nyt sitten on valmista.Valkosipuliperunat ehkä lisäksi.
Persikkatorttua minunkin piti eilen tehdä vaan oli kaapissa joululta jäänyt luumupussi,niin tein luumu-rahkatorttua, ehkä teen vielä myöhemmin tuon persikkatortun,miten nyt on menekkiä.
Itse en syö mämmiä mutta kyllä sitäkin rove on ostettu,heille joille kelpaa.
Ja kylmäsavulohta on myös hankittu.Kananmunia myös keitellään.Tässähän ne tärkeimmät.

Vierailija

Anonyymi klo 7.29.Ei lampaanliha-ruoat ole mitään vaikeita valmistaa.
Jos osaa yleensä lihaa käsitellä ja laittaa,niin osaa lampaanlihastakin tehdä ihan mitä vaan.Kokeile vaan rohkesti.

Vierailija

Meillä ei ole koskaan syöty lammasta.Äitinikin aina kertoi,että se maistuu villalle,joten eipä ole tullut sitä hankittua,
Sunnuntaiksi laitan tavallista paistia ja jälkiruoaksi teen rahkaa.
Ei meillä pääsiäinen ole mikään erityinen juhlapäivä.

Vierailija

Minä aion leipoa rahkapiirakkaa ja jälkkäriksi teen mämmijäädykettä.
Karjalanpaistin aion laittaa huomenaamulla aikaisin uuniin.Sen kanssa on perunoita ja salaattia,sekä vihanneksia.

Vierailija

Lienenkö syönyt lammasta koskaan, en ainakaan ole itse valmistanut.

Hirvipaistin otin juuri uunista, kaveriksi keitettyjä perunoita ja salaattia.
Jälkiruoaksi lakkarahkaa. Mämmiä myös maistelemme. Usein olen tehnyt pääsiäiseksi appelsiinilottaa jälkiruoaksi, mutta nyt jäi tekemättä.

Rahkapiirakka kuuluu myös meidän pääsiäiseen, itse leivottua tietenkin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat