Ketä istuu pääsiäispöydässänne

Vierailija

Kuinka monta henkilöä istuu pääsiäispöydässänne, vai oletteko itse kutsuttuna jonnekin aterioimaan?
Jos tarjoatte ruokaa, mitä se on näin pääsiäisenä.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Yhtenä pääsiäispäivänä kokoonnutaan lasten perheiden kanssa, kuka pääsee. Kanafileitä laitan uuniin, ensin ruskistan ja maustan ne pannulla ja sienikastiketta ja perunoita. Uunilohta smetanan kera lisäksi ja jälkiruuaksi kermarahka jälkiruoka todennäköisesti mansikoista. Kahvit vielä päälle rahkapullien, tiikerikakun ja hanna tädin kakkujen kera.

Vierailija

Hyvä jos itse edes istun pääsiäispöydässäni. Hurja flunssa iskeytyi ja sängynpohjalla olen maannut koko viikon.Tänään näytti paremmalta,mutta.....
Poikani ja pojanpoikani ovat keski-Euroopassa ja vävyni lasten kanssa etelä-Euroopassa. En tiedä koska tulevat takaisin. Melko varmaa on, etten jaksa pääsiäispäivällistä tarjota. Naispuoliset lähiomaiseni ovat omat menonsa järjestäneet. Näin nyt tällä kertaa.

Vierailija

Apina ja gorilla kävelivät torilla.
Kysyivät he ämmiltä,
kell on mämmi lämmintä.

Niin että meillehän he tulevat.
Ihanat pikku mussukat!

Vierailija

Lainaus:

Istun pöydän ääressä itse yksin. Syön ehkä munakkaan ja salaattia.

Kuulostaa aika hyvältä ruokalistalta. Liha ei meikäläiselle maistu, mutta pääsiäisen kunniaksi on jälkiruoaksi mämmiä ja kermaa sekä marsipaani-suklaamunia.
Lauantaina poikkeavat lapset katsomaan äitivanhaa, silloin saavat tuoda tullessaan jotain ravintolaruokaa, jonka heille piffaan.

Vierailija

Lainaus:

Hyvä jos itse edes istun pääsiäispöydässäni. Hurja flunssa iskeytyi ja sängynpohjalla olen maannut koko viikon.Tänään näytti paremmalta,mutta.....
Poikani ja pojanpoikani ovat keski-Euroopassa ja vävyni lasten kanssa etelä-Euroopassa. En tiedä koska tulevat takaisin. Melko varmaa on, etten jaksa pääsiäispäivällistä tarjota. Naispuoliset lähiomaiseni ovat omat menonsa järjestäneet. Näin nyt tällä kertaa.

On flunssa meidänkin perheessä vieraillut, onneksi nyt jo voitettu kanta.
Pikaista paranemista toivotan, pyhinä tulee ainakin levättyä. Laiha lohtu lienee se, että nyt flunssasi ei tartu noihin matkalaisiin.

Vierailija

Itsekseni istun ja eiköhän jälleen sen kaurapuurokattilan kanssa. Kaupan ruuhkaan en halunnut/jaksanut mennä, joten yksinäinen tonnikalapurkki on kaapissa, saattaa olla että törsästelen senkin vielä. . . . . .

Vierailija

Lainaus:

Kuinka monta henkilöä istuu pääsiäispöydässänne, vai oletteko itse kutsuttuna jonnekin aterioimaan?

Mitäs ihmettä se kellekkään kuuluu!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Mitäs ihmettä se kellekkään kuuluu!

Lienee lupa kysyä - ei pakko vastata.

Vierailija

Minun pääsiäispöydässä istuu yksin aikuinen tyttäreni. Itse olen töissä.
Laitan makaroonilaatikon valmiiksi pyhiksi. Syödään sitä pari päivää.
Tytär käy viikonloppuisin kylässä ja hän lupasi tehdä lättyjä illaksi kun saavun kotiin.

Hyvää pääsiäistä, etenkin yksinasuville!

Vierailija

Lainaus:

Yhtenä pääsiäispäivänä kokoonnutaan lasten perheiden kanssa, kuka pääsee. Kanafileitä laitan uuniin, ensin ruskistan ja maustan ne pannulla ja sienikastiketta ja perunoita. Uunilohta smetanan kera lisäksi ja jälkiruuaksi kermarahka jälkiruoka todennäköisesti mansikoista. Kahvit vielä päälle rahkapullien, tiikerikakun ja hanna tädin kakkujen kera.

Aikamoinen ruokalista. Sitä sulatellessa pääsiäisen jälkeinen viikko kuluukin.

Vierailija

Kaksin yksin. Ei ole kivaa vaikka on ukkokulta mutta kun on vaitonainen eikä oikein ole vireää seuraa.
Ei tule lapset, eikä ole kutsuttu mihinkään.
Syykö on minun? Peiliin käskettiin katsoa jos ei ole mihinkään kutsuttu, kuulemma se on aina oma syy?

Vierailija

Yksinäni istuskelen ja nautin pääsiäisateriani. Aattoiltana käyn ajelemassa ja katsomassa pääsiäiskokkoja, myöhemmin illalla sitten pääsiäisyön messuun.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat