Puhelimella perheen kesken maailmalla

Vierailija

Monet pitävät yhteyttä Skypen kautta ja ovat tehneet jo kauan - mutta jos et jaksa tai et halua asentaa koneellesi sitä, mitäs sitten jos kuitenkin soittelet usein ulkomaille? Ulkomaanpuhelut kuitenkin maksaa jonkin verran, tai ainakin ovat ennen maksaneet.

Jo 90-luvulla alettiin kehittää ns. VoIP puheluita, mutta ei ne koskaan tulleet oikein kaikille saataville, koska operaattorit eivät keksineet hyvää keinoa tienata sillä tavalla. No nyt on sitten saatavilla keino, jolla voi jokainen soittaa tavallisella puhelimella kaverilleen, sukulaiselleen ilman ulkomaanpuhelumaksuja.

Homma toimii siten, että se soittaja että vastaanottaja ottavat yhteyden oman maansa "puheluhubiin", joka sitten yhdistää puhelut VoIP:in avulla keskenään ja soittaja ja vastaanottaja maksaa vain tavallisen paikallispuhelumaksun!

Kokeilin juuri itse tuota palvelua, ja kyllä se toimii - ok, siinä pitää vähän odotella välillä että puhelu yhdistyy mutta voit samaan puheluun kutsua sitten myös muita sukulaisia - SAMALLA hinnalla. Jos et usko niin kokeile itse tai haasta tietoni! Lisätietoja tuosta palvelusta löytyy täältä: www.voicebridge.eu - suomeksi siellä ei kuitenkaan valitettavasti ohjeita vielä ole, mutta muutamalla muulla kielellä kyllä ja suomeksi jossain vaiheessa varmaankin. Kokeileppa ja kerro miltä tuntui, tai onko sinulla jotain tällaista säästöä vastaan?

Ihan kaikissa maissa tuo ei vielä toimi, mutta oman kokemuksen perusteella ihan käyttökelpoinen idea jopa yrityskäyttöön, vai?

Kommentit (5)

Vierailija

Joo tuo on mainos, mutta samalla asiaa. En ole töissä tuossa firmassa mutta sen sijaan tunnen paljon iäkkäämpää porukkaa jotka soittelevat ulkomaille paljon ja maksavat siitä tuhottomasti - ja jos itse olen löytänyt tällaisen palvelun niin miksi siitä en voisi kertoa eteenpäin - ei siitä kukaan suutu tai menetä mitään??

Kun periaate on kuitenkin yksinkertainen ja looginen. Jos sinun tarvitsee soitella paljon ulkomaille tiettyjen ihmisten kanssa, ja et halua käyttää esimerkiksi Skype-ohjelmistoa tai haluat puhua tavallisesta puhelimesta tavalliseen puhelimeen ja tarvittaessa vielä lisätä ihmisiä samaan puheluun - kannattaa kokeilla VoiceBridge.eu:n palvelua. Siinä maksat vain paikallispuhelumaksun eli soitat 09-numeroon josta puhelu yhdistetään haluamaasi maahan netin yli ns VoIP puheluna ja vastaanottaja maksaa toisessa päässä myös vain paikallispuhelun.....
Eli siis tällä tavalla saadaan aikaiseksi oikeasti edullisia ulkomaanpuheluita. Tuolta sivustolta löytyy yksinkertaiset ohjeet eli nuo puhelinnnumerot sekä ohjeet miten voi lisätä toisia ihmisiä samaan puheluun.

Vierailija

Lainaus:

Saako täällä mainostaa vapaasti, siis keskusteluissa?

[IMG]http://img27.imageshack.us/img27/8325/aammpeili.gif[/IMG] Ei tuo mainostusta ole. Skype on ilmainen. Paitsi jos soitat puheluita, siis kännynumeroihin skypen kautta. Sekin on paljon halvempaa. Miksi ei neuvoa saisi. Skypen on hieno keksintö. Vanhoissa koneissa ei ehkä le mikrofonia mutta sen saa samoin kameran ostettu kaupasta ja ne ei paljon maksa . Siinä 15 e kumpikin. Ja voi hankkia vain toisen. Jos hankkii kameran voi skypeen kirjoittaa . Kirjoitus menee heti ja toisen vastaus tulee heti. Tätini kanssa pidetiin päivätolkulla auki, vaikka ei puhuttukaan. Oli vain mukavaa kun toinen oli läsnä arjessa. Suosittelen. Edellisen nyymin mukaan jos elettäisiin ei tänne kirjoittettaiskaan. Itseämme ja tekemisiämmehän me siinä mainostetaan. Skype on helppo avata . Lähetä vain toiselle yhteyspyyntö sypenimellä. Sen itse keksit kun avaat skypeliittymän. Siellä puhutaan osta skypesaldoa. En ole koskaan mitään ostanut, hyvin toimii. Se on kai vain kännykkäpuheluihin.

Juuli
.

Vierailija

Itsekin käytän Skypeä - jopa poikani kanssa täällä Suomessa koska silloin kaikki puhelumme ovat ilmaisia mutta tuo VoiceBridge.eu on erilaiseen tarpeeseen ja tilanteeseen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat