Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Mitenkäs toi kortisoni lääkkeenä ? Meinaan kortisonin voimasta ja ikään kuin syövyttävyydestä ( haittavaikutuksista ) on peloteltu aika tehokkaasti ? Kortisonin ja luuston yhteensopivuus nimenomaan ? Se minulle nyt kertokaa kun itse en mä voi, kiitos.

Vierailija

Jos menet googleen ja kirjoitat hakusanaksi kortisoni,niin sieltä saat sivukaupalla tietoa siitä.
Käyttöhän on aina lääkärinmääräämää,mikäli sitä käytetään pitkiä aikoja.

Vierailija

Itse olen reumaatikko ja käyttänyt kortisonia lääkkeenä kohta kymmenen vuotta. Aiemmin kun määrät oli isompia, minulla aloitettiin luuston vahvistamiseksi myös osteoporoosilääkitys mutta nyt kun päivittäinen kortisonimäärä on hyvin pieni se on jätetty pois. Luuston mittauksessa minun pitää köydä määräajoin mutta mitään luukatoon viittaavaa ei onneksi kohdallani ole ilmennyt. Muistan että itsekin pelkäsin aloittaa kortisonivalmisteen ottamista, mutta kun olin niin kipeä, mikä tahansa apu oli parempi kuin ei mitään. Kivut on nyt täysin hallinnassa, tosin minulla on käytössä myös toinen reumalääke. Muita haittavaikutuksia on mm. kasvojen pyöristyminen (kuukasvot), nesteen kertyminen, harmaakaihi ja ruokahalun lisääntyminen, mutta kortisonimäärän pienetessä nämä ovat itseltäni hävinneet. Kaihi minulta on leikattu toisesta silmästä ja toisessakin on kaihin alkua.

Tämä kaikki mitä kerroin on vain oma kokemukseni itselläni ilmenneistä kortisonin vaikutuksista.
Varmaan lääkäri kertoo jokaiselle yksilöllisesti mikä lääke heille on hyväksi ja mitä vaikutuksia itse kullekin lääkkeestä tulee.

Vierailija

Kortisoni on hyvä lääke, mutta onhan sillä haittansakin. Yksi niistä on verensokerin nousutaipumus. Tiukalla liikunnalla ja rasvojen välttämisellä sitä vastaan voi taistella, mutta ellei se auta, on vastapainoksi otettava joku insuliiniherkistäjä tai puhdas insuliini.
Pitkin kehoa liikkuva särky voisi viitata mm. fibromyalgiaan. Reumalääkäri tai fysiatri voi tehdä siitä diagnoosin - aika helppo tehdä. Fibromyalgiaan liittyy lisäksi voimakas uupumus ja joskus masennusherkkyys!

Vierailija

Lainaus:

Kortisoni on hyvä lääke, mutta onhan sillä haittansakin. Yksi niistä on verensokerin nousutaipumus. Tiukalla liikunnalla ja rasvojen välttämisellä sitä vastaan voi taistella, mutta ellei se auta, on vastapainoksi otettava joku insuliiniherkistäjä tai puhdas insuliini.
Pitkin kehoa liikkuva särky voisi viitata mm. fibromyalgiaan. Reumalääkäri tai fysiatri voi tehdä siitä diagnoosin - aika helppo tehdä. Fibromyalgiaan liittyy lisäksi voimakas uupumus ja joskus masennusherkkyys!

Vähän on pielessä tietosi!

Rasvoja ei tule vältellä vaan sokeria, kaikissa muodoissa.

Vierailija

Ihan sama mulle, jos et usko tuota dokumenttivideon sanomaa. Älä tule tänne sitten parkumaan, kun olet sokeutunut, kärsit kaikenmaailman kivuista ja vaivoista ja lopuksi heität henkesi 10 v. ennen aikojaan!

Vierailija

Tosiaan, vanha tietohan tuo on! Muistaaksein tuli julkisuuteen 1930 luvulla ja samaa tietoa yhä vain paasataan, kiitos USA, josta kaikki tieto meillä kopioidaan käyttöön. Vimmeisten 10 v aikana on onneksi sitä oikeaakin tietoa tipahdellut, joka ei valitettavast mene täällä suomessa jakeluun (kuten tossa eo. anonyymin 8.6. tekstistä näkee) - on täällä sen verran pässinpäitä ravitsemuspuolen johtoportaissa.

Hyvin on muuten diabeetikot aivopesty, kun uskovat sokerin parantavan heidät. Yhtä huvittavaa olisi todeta, että pähkinäallergikolle suositeltaiasiin rusasta pähkinöiden syöntiä ja keliakiaa sairastavalle määrättäisiin runsaasti viljaa?

Vierailija

Jos joku väittää diabeetikon paranevan sokerilla, väittää väärin. Sinä- edellä oleva anonyymi, vääristelet nyt asioita tietoisesti ja tahallasi.
Rasva nostaa verensokeria enemmän ja pitkäkestoisemmin kuin sokeri. Se on fakta jota voi muuksi muuttaa. Sokerikin nostaa, tehokkaasti, mutta lyhytkestoisesti. Eli läskimässäyksillä saadaan pitkäaikaiset tuhot aikaiseksi.
Henkilökohtaisesti en ymmärrä täällä viljeltyä vihjailua USA:n ravintokulttuurista yms. Mulle on aivan sama mistä joku tieto on tullut, minulle ainoaa oikeaa ja luotettavaa tietoa on oma vointini ja verensokerimittarini kertoma plus tietysti labrat.

Vierailija

Mistäköhän noita sokerimittareita saa (myydään), joka ilmoittaa rasvan syönnin jälkeen, että sokeriarvot kasvavat?

Vierailija

Sokerimittareita voi ostaa apteekista, instrusta yms. Myös kaikki terveyskeskukset lainaavat halukkaille mittareita. On erittäin hyvä ja konkreettinen tapa nähdä, mitä elimistössä todella tapahtuu minkäkinlaisen aterian jälkeen. Suosittelen!

Vierailija

Nyt näyttää vahvasti siltä, että täällä on kommentoijia ( kuten anonyymi 14.53) joilla ei ole mitään kosketuspintaa todellisuuteen, joten jätettänee omaan arvoonsa. Kannettu vesi ei kaivossa pysy. MOT!

Vierailija

Lainaus:

...Henkilökohtaisesti en ymmärrä täällä viljeltyä vihjailua USA:n ravintokulttuurista....

No sen kyllä voi todeta, et ole aivosolusi enää ollut toiminnassa vähään aikaan, niin et voi ymmärtää näitä USA:n viittauksia. Oletkohan matkustellut postilaatikkoasi pidemmällä?

Vierailija

Luinjn tänään eräänn arvostetun koirjooittaajn artikkeli,joss hän nimenomaan totesi, ettö ulkomailta onSuomen rantautuvat nyhden aatteen muitiopit ravintoonkin ja siksipä suomalainen malli on turvallisempi ja tutkitumpu. Miten voimme tietää, mitä möskää ne ulkomaailaiset villitykset tarjoilevat.
Muuan arvotettu pitkän linja kokki tytesi yhdessä aikaakuslehdessä, mettä kun ihmiset syövät vuodessa 32 kiloa sokeria ja 39 kiloa rasvaa ja montakosataa litraa viinaa siihen päälle, näistä kertyy yli vuoden energtiantarve, eikä mukana ole vielä sittenkään kuitua, rasvirasvoja, hivenaineita ja vitamiineja. ja sitten ihmetellään, mikä ihmisiä vaivaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat