Nojatuolimatkat / minne matkustaisi ?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Oheisesta linkistä löydät matkakuviani niin läheltä kuin kauempaakin , en vastaa siitä jos matkakuume iskee:-)
http://www.saunalahti.fi/~vavauh/

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Olen tehnyt monesti unelmieni matkoja kotona nojatuolissa. Se on virkistävää. Olen käynyt todellisuudessa Lontoossa, mistä pidin erityisesti. Lontoo on mahtava kaupunki. Ruotsissa ja Virossa tietenkin. Mutta paras kaikista on Suomen Lappi! Sinne tekee mieli joka syksy ja talvi. Minuun iski aikoinaan se "lapinkuume". Maailmalla on paljon ihania paikkoja, joissa tekisi mieli käydä. Toivon, että toiveeni toteutuu joskus. Nyt tällä hetkellä istun kotona ja haaveilen ihanista paikoista.

Vierailija

Torstaina lennämme Kittilään ja sieltä siirrymme Leville , saapas nähdä pääseekö "lapinkuume" iskemään,
viimeksi kun olime Rukalla se melkein pääsi :-)

Vierailija

Kylläpä tuli ikävä Thaimaahan! Hua Hinin kuvat olivat melkein kuin kopioita omistani parin vuoden takaa.

Vierailija

Kiva huomata, että palstalla on matkatoveri! Niitä nojatuolimatkoja minäkin nykyään teen. Ennen, perheellisenä ja "taloudellisesti hyvinvoivana" tein matkoja paitsi Lappiin myös Eurooppaan. Nyt niitä on kiva muistella. Ehkä joskus taas on tilaisuus tehdä niitäkin matkoja. Näissä nojatuolimatkoissa on kuitenkin etunsa; maisemansa voi maalata, huonepalvelua voi itse auttaa toimivammaksi, kulttuuria voi harrastaa piipahtamalla ensin kirjastossa jne.. Mutta olisi kiva joskus saada matkaseuraa! Mukavaa matkaa edelleen. Nautitaan ruskasta!

Vierailija

Levillä oli kiva käydä ja Kätkätunturin maisemia tuli ihailtua 5,5 tuntia , ruska oli tänä vuonna olematon joten vähän jäi kaivelemaan. Kuvia tuli otettua runsaaasti , valitsen kohtuullisen määrän ja laitan nojatuolimatkalaisille nähtäväksi.

Vierailija

Thaimaa on todella mahtava viisi ( 5) kertaa käyneenä sydän jäänyt sinne, suosin Hua Hinniä ja Pattayaa ihana shoppailu paikka ja ne hinnat sopii eläkeläisille olemme siellä aina koko perhe kahdesta-kolmeen viikkoon, toinen hyvä paikka allergikoille ja reumaatikoille Alicanten seutu Espanjassa ihanat suolajärvet sanovat euroopan parhaaksi ilmaksi hengittää,)

Vierailija

Missä hotellissa olit Hua Hinissä ? Me oltiin Hua Hin Hiltomissa , se on yksi parhaita hotelleja jossa ollaan oltu.

Vierailija

Vähän aikaa sitten oli Plazan matkalaukku osiossa kuvia Jaipurista Intiasta , yhtä kuvaa lukuunottamatta kaikki olisi löytynyt myös kotisivultani. Siinä yhdessä kuvassa oli käärmenlumoaja , sellaisia en nähnyt yhtään matkan aikana ..

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Voi kyllä Kuusamon Tropiikissa oli kiva olla kesäkuussa. Rukalla oli tosi hiljaista, vaikea oli saada edes kahvikupillista.
Sinne haluan päästä uudelleenkin, mutta ensi viikon sunnuntaina viikoksi Rauhalahteen. Terveisin Savosta

Vierailija

Minulla on vielä paljon näkemättä, kun en nuorena päässyt Skandinavian maita ja Saksaa pitemmälle. Mutta vielä eläkeläisenäkin on mahdollista nähdä maailmaa, joten kuka tietää. Nojatuolimatkat ovat siitä mukavia, ettei kulu rahaa. Ei myöskään tarvitse olla ilmastonmuutosta pahentamassa. Siispä suuntaankin tästä seuraavaksi Elviksen Gracelandiin, sitten vaikka Bronte-sisarusten pappilaan Englantiin, Vuoristosairaala-sarjan Schwarzwaldiin, Sound of Music -elokuvan filmauspaikoille Salzburgiin, tai...

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

En ole ikinä käynyt pohjoismaita etelämpänä.Ei ole ainakaan kova hinku nuorempana ollut.Välillä kun kuuntelee toisten kertomuksia esim. Thaimaasta ja sen kroppaa hivelestä lämmöstä,tulee joskus ajateltua,että pitäisiköhän joskus yrittää...Mukaan tarvitsisin kyllä sellaisen ihmisen,joka on tottunut matkustelija,minä hukkaisin itseni jo lentokentällä.Toisaalta,minä en ole mikään löhöilijä,vaan lomalla pitäisi olla myös toimintaa.Pariisissa voisi kierrellä museoita ja käydä siellä Seinen rannalla kävelemässä.Itävallassa ja Sveitsissä olisi mukavaa samoila alppi-maisemissa.Lontoossa kierrellä kaksikerrosbussilla ja käydä ostoksilla.Irlannissa voisi käyskennellä vihreillä niityillä ja entäs sitten Rooma,tuo ikuinen kaupunki...Näistä kaikista olen kuullut ja lukenut,mutta en ole ikinä käynyt.Kirjojen ja elokuvien myötä niistä on kuitenkin paljon mielikuvia.Nojatuolimatkoja on ihan mukava suorittaa ,ne ei ole ainakaan hinnalla pilattu ja majoitukseenkin pystyy itse vaikuttamaan.

Vierailija

Levillä palvelu pelasi , kahvia ja muita juomia oli saatavilla joka paikassa. Kaikki keskustan rakennukset olivat uuden karheita ja todella siistejä , suurin osa oli alppityylisiä

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Missään en muuten ole saanut yhtä edullista kahvia kuin Kuusamossa, munkkikahvi maksoi oikeasti vain 50 senttiä, en sanoisi että se olisi kallista. Se oli Riipisen riistamyymälä aivan valtatien varressa. Mutta ilmakuivattu poro maksoi 99 €/ kg. Joten eikö tuo kahvi tullut sillä maksettua?
Terveisin muuan matkustavainen

Vierailija

Heh , siinä porossa oli se kuuluisa Lapin lisä mukana , no kannatuksen vuoksi ...
Et varmaan uskaltanut muuttaa kilohintaa markoiksi (588,63 mk/kg)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat