erilaiset puurot

Vierailija

Teen erilaisia puuroja ruuaksi usein , mutta en aamupalaksi. Viimeksi eilen keitin vesipuuroa , johon laitoin edellispäivänä tähteeksi jääneitä mansikoita, mustikoita ja kaurahiutaleita. Joskus laitan luumuhilloa, sekin omaa. Onko jollakin hyviä ohjeita , joita voisi kokeilla. Maitopuuroa keitän harvoin , maite kun ei oikein sovi.
janttukatriina

Kommentit (7)

Vierailija

Keitän aamuisin puuroa,
vetehen niinkuin sinäkin
tietysti mikrossa,
kippoon kauranleseet
toisesta purkista hiutaleet
seesaminsiemeniä tee spoon
pellavarouhetta hiukkanen
perästä suolat sopivat.

Kun kaks minsaa puuro kypsyy
otan uunista ja päälle mustikoita
kumoan goji marjat sekoitan,
sitten maustamaton jogurtti
kaiken hyvän suuhun viepi.

Et sillee, voimia saa, monta tuntia hyvin jaksaa!

Vierailija

Joka aamu neljänviljan puuro mikrossa.....kaks minuuttia. Valmiiseen puuroon lisään ruokalusikallisen vehnänalkioita ja tyrnimarjarouhetta samanverran. Tähän vielä itse tehty marjamehu päälle niin kyllä jaksaa iltapäivään.

Vierailija

Keitän ainakin kerran kuukaudessa ruismarjapuuroa.
Varmaan tuttu useimmille, kerronpahan kuitenkin.

Veteen survottuja puolukoita, kun ovat kiehahtaneet lisään karheita ruisjauhoja. Puuron annan kypsyä kerroskattilassa tunnin ainakin, lopuksi sokeria, suolaa ja loraus siirappia. Olen oppinut huonon tavan syödä puuro kermavaahdon kanssa, mutta kun on sitten niin hyvää. Puuro säilyy jääkaapissa, ties kuinka kauan,... jos ei syö:-)

Ennen meillä keitettiin vispipuuroa, toiselta nimeltään tuulipuuroa. Nyt se on aivan unohdettu. Ilmatar

Vierailija

Joka aamu teen kaurapuuron mikrossa ennen töihin lähtöä.Puuron päälle otan pakastimesta mustikoita ja lisäksi pinnalle laitan vielä jotain marjasosetta,esim Pilttiä tms.Tällä jaksaakin sitten aamun klo 9.00 kahvitauolle asti.

Vierailija

Koulussa sain viimeksi joskus viiskyt-kuuskytluvulla marjapuuroa .Se tarjoiltiin kuumana ja kylmän maidon kera,varmasti parasta puuroa mitä koskaan olen syönyt.Sileää ja punertavanruskeaa ei kovin paksua,sisälsi luultavasti puolukoita ja ruisjauhoa,imellettyäkin taisi olla.No en osaa sitä itse tehdä,mutta toisaalta en enään juo maitoakaan voi olla ettei ilman maitoa maistuisikaan.

Vierailija

Kun olin lapsi niin mummo asui kanssamme samassa taloudessa ja huolehti meistä lapsista.
Joka Jumalan aamu mummo keitti kaurapuuroa joka maistui suussani ihan hirveältä.
Silloin päätin että isona en syö ikinä kaurapuuroa, ja päätös on pitänyt.

Mutta vatkattu marjapuuro, joko punaisista viinimarjoista tai puolukasta, seassa mansikoita--- voi kun on hyvää!
Samoin riisipuuro mustikkakeitolla----herkkua!

Vierailija

En syö puuroja, siis viljapuuroja. Ne turvottavat vatsaa ja se tuntuu ikävältä, kun suurin osa työstä on istumatyötä. Viljasat tulee myös väsynyt olo.
Karppaan ja se parantaa oloa. Keliaakikolle ei monet viljat sovi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat