Side Turkki

Vierailija

Olen menossa Sideen Turkkiin elokuun loppupuolella. Nyt vasta huomasin että siellä saattaa lämpötila olla 40-45 astetta! En tiedä pitäisikö perua koko matka koska minulle tuo lämpö on aivan liikaa. Onko kellään kokemuksia tästä matkakohteesta?

Kommentit (8)

Vierailija

Älä peru matkaa, vaan jos epäilet että on liian kuuma ajankohta, siirrä loma myöhäisempään syksyyn. Syyskuu ja vielä lokakuun alkukin on varmasti kesäisen lämmintä. Side on aivan hyvä kohde, kannattaa käydä!

Vierailija

Olen ollut heinäkuussa Turkissa . Ja oli kuuma päivällä ei voinut mennä ulos ennenkuin aurinko oli laskenut. Matkan hintaan tuli iso lisälasku ilmastoinnista. Kun olimme bussissa missä oli kyllä ilmastointi niin ihmettelin miksi ajaa kaarteissa varovasti niin minulle kerrottiin että on liukasta kuin jäällä kuumuus sulatti asfalttia.

Vierailija

Side on hieno, rauhallinen ja idyllinen lomakohde varsinkin lapsiperheille. Turkissa on todella lämminta heinä- ja elokuussa, joten kannattaa ottaa etukäteen selvää lomakohteesta ja ilmastosta ettei tule pettymuksiä ja yllätyksiä. Kaupankäynti Turkissa on hieman erilaista kuin Suomen valmisvaatekaupoissa tai marketeissa. Mitään ei ole oikeasti pakko ostaa ja itse tulee tietää, mitä on jostakin tuotteesta valmis maksamaan. En tiedä miten kuluttajansuoja toimii Turkissa, mutta ei Suomessakaan vaihdeta käytettyjä vaatteita.

Vierailija

Miksi mennä Turkkiin kun on olemassa paljon parempia kohteita. Itse olen käynyt siellä vain kerran, ja se jää taatusti ainoaksi. Koskaan en ole tavannut limanuljaskaisempia yrittäjiä, ja sutkia porukkaa. Kuuman helteen takia, päätin ottaa tuopillisen olutta, vaikka en sen ystävä erityisemmin ole. Samalla kun nuori tarjoilija toi sen pöytään, hän ehti sanoa Suomen kielellä rakastavansa minua Suomalaista kaunista naista. Huvittavaa eikö totta, mies oli parikymppinen ja minä jo nelikymppinen. Kauppiaat juoksivat perässä ja melkein väkisin myivät tuotteitaan, ei hetken rauhaa, että olisi saanut katsella ja miettiä, jos joku ostos kiinnnostaisi. Lisäksi siisteystaso joissakin ravintoloiden käymälöissä kuvottava. Paljon olen matkustanut, mutta Turkki ei kiinnosta. Mutta se on toki makuasia, joka viihtyy tälläisessä, se hänelle suotakoon.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat