Kommentit (12)

Vierailija

Hyvää kevään tuloa kaikille!
Kuinka on - j-ruusua voi leikata ja missä määrin ?
Kannattaisiko ns. "varkaat" leikata kokonaan pois ?
Sepe

Vierailija

Lainaus:

Hyvää kevään tuloa kaikille!
Kuinka on - j-ruusua voi leikata ja missä määrin ?
Kannattaisiko ns. "varkaat" leikata kokonaan pois ?
Sepe

Meillä oli ikivanha, rehottava juhannusruusuaidanne. Leikattiin se kerralla juuresta poikki. Pari kesää ja tilalle oli kasvanut siisti pensasrivi.

Vierailija

Sain tarpeekseni rehottavasta juhannusruusupensaastani. Leikkasin sen ja nyt rungot ovat 10-25cm:n korkeat. Olen tehnyt joskus aikaisemminkin. Nyt vain meni näin myöhäiseen. Meni kyllä samalla muutkin pensasruusut. Pihalla kasvaa myös vanhoja Mustialan ruusuja, ne ovat aivan ihania. Isoja kukkia, jotka eivät aina jaksa aueta,ihana tuoksu. Aion nekin leikata viikonlopun aikana. Toivottavasti eivät suutu. Uskaltaisikohan näitä Mustialan ruusuja vielä nyt siirtää toiseen paikkaan? En halua hävittää niitä.

Vierailija

Mustialanruususta en tiedä,mutta juhannusruusun olisin leikannut vasta kukinnan jälkeen,nyt se ei taida tänävuonna kukkia.
Minä olen omasta juhannusruususta vain huonoja vanhoja oksia poistanut,on kyllä hankalampaa näin niitä oksia poistaa.

Vierailija

Olen leikannut oman Mustialan ruusuni monet kerrat ja aina on kukkinut. Pieniä alkuja olen siirtänyt ja niistä on kasvanut jo pikkuiset pensaat, suosittelen. Piikikäs tämä tuoksuva ruusu on.

Vierailija

Minä leikkaan pensaat lepotilassa jos on syksyllä pakkaset silloin koska olen huomannut ruusu ,,norjanangervo kahta enemmän lykää juuria taimia ylös .Luin jostain että se on kuin käsky että pitää tehdä oksia juuria ,niinhän kukalekki käyy kukki komiasti kun kuolleet kukinnot nyppii.Mä sain naapurin puolelta angervon ja en jaksa kaivaa ylös.

Vierailija

Minulla on 20 vuotta rehottanut suuri juhannusruusu, josta olen joka
vuosi leikellyt kuivia oksia pois. Viime talven jäljiltä niitä oli tosi paljon,
niinpä vedin koko puskan matalaksi. Hyvin on alkanut uudet versot juuren
tyngistä kasvamaan, vaikkakin tänä juhannuksena jäädään ilman
kukkaloistoa.

Vierailija

On monenlaista ruusujen hoitajaa.Minua kiinnostaisi tietää miten kävi tuon juhannusruusun jonka laikkasit jostakin kahdenkymmenen sentin korkeydelta.Meidän taloyhtiön pihassa on joku ja joskus tehnyt näin.Nyt siinä töröttää pystyynkuivunut ranki.Ei ole tehnyt silmuja niihin pätkäistyihin oksiinsa eikä ole edes uusia versoja noussut.On nyt annettu vielä olla mallina että ei ainakaan näin kannata juhannusruusua pilata..

Vierailija

Minun ruusupensaani joka ennen on ollut pihan kaunistus on tosi ruman näköinen.
Viime talvena suuri osa varsista oli taipunut lumen painosta maahan, eivät nousseet enää keväällä ylös vaan kuivuivat kaikki.
Nyt puskan keskusta työntää horsmaa ja koiranputkea.
Ensi syksynä mies saa ajaa koko pensaan moottorisahalla matalaksi, minä kärrään varret parkkipaikalle ja poltan nuotiossa.
Saas nähdä miten käy, ei se ainakaan rumemmaksi voi siitä tulla.

Vierailija

Näin siinä sitten kävi, vielä eilen tässä oli ruusutarha.

Kaikki on leikattu maata myöten, jos otti nokkiinsa eikä enää nouse niin istutetaan sitten uusia...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat