Hiukopalaa

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Tässä on ollut juhlaa jos jonkinlaista, Vappua, Helatorstaita sunmuita kissanristiäisiä.
Makeaa on syöty mahantäydeltä ja nyt hiukoo.
Minäpä nyt nousenkin tästä ja suuntaan jääkaapille.
Ruispalojen päälle keitettyä kananmunaa ja silliä, kyytipojaksi lasillinen kylmää maitoa.
Ja eikun eväiden kanssa sohvan-nurkkaan jännittämään jääkiekko-ottelua.

Mikä se teillä parhaiten suolaisenhimon tyydyttää?

Kommentit (15)

juuli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Niillähän se. Muorin ja alman resepteillä.
Kiitos muorille menneistä. Ja tulevista.
Tässä pieni valkovuokko Sinulle.
Ole Hyvä.

Juuli
.

Vierailija

Minäkin pidän Toast Skagenista. Söin Sipoon Kalkkirannan Kievarissa viime lauantaina, joka mukava paikka ja siellä hyvää ruokaa, myöskin todella hyvä palvelu. Hankkivat esim. salaatit lähiviljelijältä. Salaatti oli maukas ja ihanan rapea. Jos syö gluteenitonta ruokaa,edellisenä päivänä vain soittaa tilaus sinne ja valmistavat luotettavaa gluteenitonta ruokaa.

Vierailija

Sattuipas oudosti. Oli avattu keskusteluaihe sanasta välipala. Siinä oli kaksi kirjoitusta. Minunkin oli tarkoitus osallistua. Painoin aihetta, välähdys ja samalla koko aihe hävisi. Olin hetken aikeisemmin katsonut Sana vapaa- keskustelusta löytyisikö jokin aihe,mihin voisi kirjoittaa. Huomasin siellä tämän välipala-aiheen. Näin kävi, että silmien edessä kokoaihe hävisi.
Mielestäni aika erikoista. Löytyi kuitenkin esim. tämä Hiukopala-aihe.

Vierailija

Lainaus:

Mielijuttuni on Toast Skagen. En tosin katso jääkiekkoa enkä makaa sohvan pohjalla!!

Myös prinsessahäissä oli ollut alkuruokana (yhtenä sen osista) Toast skagenia eli se on ruotsalainen juttu.
Stockmannin 8 krs. Fazer-kahvilassa sitä saa ja myös gluteenittomana niinkuin kaikkea siellä tarjottavaa.

Vierailija

MInä olen syönyt Kievarissa Toast Skagen leivän. Se on hiukan muunneltu ja pidän siitä näin. Majonesin tilalla oli creme fraisea, mätiä en halunnut, siinä hiukan vihreää pestoa ja todella hyvää, rapeaa salaattia.

Vierailija

Pakkasessa oli pari levyä torttutaikinaa, jotka sulatin ja kaulin. Pihalta poimin toukokuiset tuoreet nokkoset ja tein muhennoksen, johon kuullotin myös sipulia. Levitin takinalevyt 10 cm pyöreisiin vuokiin. Esipaistoin niitä 200 asteisessa uunissa. Täytin taikinapohjat nokkosmuhennoksella niin, että päälimmäiseksi mahtui huokean vuohenjuustopötkön runsaan sentin siivut. En rupea kehumaan, mutta monet nokkoset on sen jälkeen kerätty muhennokseksi ja pakkaseen. Tai kehun sentään: ihania leivareita.

Vierailija

Lainaus:

MInä olen syönyt Kievarissa Toast Skagen leivän. Se on hiukan muunneltu ja pidän siitä näin. Majonesin tilalla oli creme fraisea, mätiä en halunnut, siinä hiukan vihreää pestoa ja todella hyvää, rapeaa salaattia.

Tuo on todella muunnos, Toast Skagen ei ole tuollainen. Mäti on olennainen osa. Ruotsissa siitä saa tietysti parhaat.

Vierailija

Selvennykseksi, minä itse pyysin tätä vaihtoehtoa. En pidä majonesista en liioin mädistä. Minusta on ihanaa, kun palvelu toimii näin. Onhan Toast Skagen-leivässä saatavissa muunlaisia muunnoksia.

Vierailija

Aivan varmasti. Hyvän makuinen varmaan sinunkin toasti. On kokeiltava sitruunamajoneesia. 08:55 lisään vielä, toastissa oli vielä vihreää pestoa. Sitä oli vain muutama teelusikallinen. Oli koristeena,mutta antoi kivaa kirpeää makua. Näin TV:ssä ohjeen nokkospestosta, tekisi mieli kaivaa ohje ja kokeilla sitä vaikkapa tämän toastin kanssa.

Vierailija

Lainaus:

Selvennykseksi, minä itse pyysin tätä vaihtoehtoa. En pidä majonesista en liioin mädistä. Minusta on ihanaa, kun palvelu toimii näin. Onhan Toast Skagen-leivässä saatavissa muunlaisia muunnoksia.

Silloin se ei ole enää Toast skagen, jos tyypillisimmät ainesosast puuttuvat.
Muunnokset ovat sitten eri nimellä...ja eri ihmiselle tarkoitettuja.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat