Sivut

Kommentit (33)

Lainaus:

Mannerheimin lastensuojeluliitolla on lastenhoitopalvelua. Sekin auttaa varmaan ,jos saa välillä vähän hengahtää ja vaikka käydä asioilla rauhassa. Jos on yhtään ystäviä,kannattaa tietysti pyytää heiltäkin apua lapsen hoitoon välillä.

muistan lukeneeni että ko. palvelu on lopetettu. Siis ihan tämän vuoden tietoa tuo on.

Katariina6
10.05.2013 11:51
Asun Helsingissä..

Joo, tuo kyllä sitten helpottaa asioita. Mutta ensin on parasta puhua asiasta neuvolassa, osaavat ohjata eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Lainaus:

Mannerheimin lastensuojeluliitolla on lastenhoitopalvelua. Sekin auttaa varmaan ,jos saa välillä vähän hengahtää ja vaikka käydä asioilla rauhassa. Jos on yhtään ystäviä,kannattaa tietysti pyytää heiltäkin apua lapsen hoitoon välillä.

muistan lukeneeni että ko. palvelu on lopetettu. Siis ihan tämän vuoden tietoa tuo on.

Ei MLL:n sivuilla yllä olevassa linkissä ainakaan ole mainintaa lastenhoitopalvelun lopettamisesta. Helsinki on myös mainittu paikkakuntana,jossa kyseistä hoitopalvelua pitäisi olla saatavana. Maksullistahan se tietysti on,n 8 e tunnissa ja viikonloppuna tuplat.

Katariina6

Hei!

Olen aika epätoivoisessa tilanteessa ja miettinyt paljon miten tämä nyky-yhteiskunta oikein toimii. Saan aivan näinä päivinä vauvan, jonka kanssa jään yksin olosuhteiden vuoksi. En millään jaksaisi yksin. Olen miettinyt adoptioita ja ollut yhteydessäkin asiasta. Elämässäni on ollut suurta murhetta viime vuosina, joten en millään jaksaisi yksin. Lapsen pois antaminenkin tuntuu kyllä pahalta. En tiedä mitä tehdä. Tuntuu ettei mistään saa apua. Lapsen isovanhemmat ovat liian kaukana/ sairaita. Omaa tukiverkostoa on todella vähän. Täällä et saa apua, ellet hae lastensuojelun asiakkuutta, mutta sitä en halua- se on mielestäni leimaavaa enkä koe tarvitsevani sitä muuten. Olen ihan normaali, korkeakoulutettu,työssä käyvä ihminen -vain äärimmäisen väsynyt. Olen itse valmis myös auttamaan vastavuoroisesti, jos vain voin jotakin tehdä, mutta tarvitsen todellakin jonkun varamummolan tms turvallisen ihmisen, joka voisi ottaa lasta luokseen esim kerran kuussa vkonlopun tai vastaavaa. Minun on pakko saada välillä aikaa itselleni, että jaksan. Tiedän, että tällaisia ihmisiä on jossakin, mutta missä?

No mitäs jos sovittaisiin kahvitreffit ja kokeiltaisiin olisiko sinusta morsiammeksi.

Olisi mukava kuulla,miten viestin aloittajalla menee. Toivottavasti asiat järjestyvät ja apua on löytynyt. Jokohan vauva on syntynyt ja kumpikohan tuli?

Kerroit tuolla alussa, että sinulla on isompia lapsia. Eivätkö he voi hoitaa pikkuista,jotta saisit levätä? Näinhän se on ollut muillakin.

Toukokuun alussa kerroit, että saat vauvan aivan lähipäivinä.Sinulla on kuitenkin ismpia lapsia, joten tuntuu aika oudolta jos vielä odotat.
Tuleekin mieleen, että onko tämäkin taas feikki-juttu? Kirjoitustyylikin on tuttua.

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Ei MLL:n sivuilla yllä olevassa linkissä ainakaan ole mainintaa lastenhoitopalvelun lopettamisesta. Helsinki on myös mainittu paikkakuntana,jossa kyseistä hoitopalvelua pitäisi olla saatavana. Maksullistahan se tietysti on,n 8 e tunnissa ja viikonloppuna tuplat.

Saattaa olla että se paikkakunta oli joku muu kuin Helsinki, jossa lopettivat. Puhetta myös täällä lopettamisesta oli kyllä talvella. Monet työnantajat ovat alkaneet järjestää lastenhoitoapua jotta työntekijät olisivat täysipainoisesti töissä. Nettisivuihinkaan ei aina voi luottaa, sen olen huomannut eli vanyhentunutta tietoa esiintyy. Päivitystä hoitaa muut kuin itse se firma erittäin usein.

Eihän sitä ehdi ja jaksa välttämättä heti kirjoittaa nettipalstalla,jos on vauva juuri syntynyt. Isommat lapset saattavat hekin olla sen verran nuoria,ettei heistä vielä ole apua. Kyllähän viestin aloittaja olisi varmasti muuten huomioinut heidän apunsa. Olisi tosiaan toivottavaa,että tiedot pidettäisiin ajan tasalla erilaisissa linkeissä,etteivät ihmiset turhaan etsisi niistä apua. Jäi kyllä mieleen pyörimään kirjoittajan tilanne ja vilpittömästi toivon apua ja voimaa hänelle löytyneen.

Niin minkähän sortin viestejä nuo 3 edellistä samaa viestiä oikein ovat?????????
Klo 13:33, 13:35 ja 13:37 viestit.

Kalastellaan yhteystietoja vai???? Huh huh vaan!!!!!!

Mainostaminen täällä kielletty!!!!!!

Sosiaaliviranomaisiin EI missään tapauksessa kannata ottaa yhteyttä, siellä on juuri vaarana se, että tulkitaan "äiti vaaralliseksi", ja lapset huostaanotetaan. Tästä on henkilökohtaista kokemusta minulla. Seurakunta on ainoa luotettava taho, josta voi saada lähimmäisapua. Järjestöt ovat myös mahdollisia.

No, täällä yksi henk.koht. kokemuksen omaava, ettei kuntien lastensuojelu ole joka paikkakunnalla huonoa ja eikä ole pelkoa että lapset viedään. Kokemuksesta voisin mainita ainakin kolme paikkakuntaa joilla on ihan asianmukainen auttaminen ollut, eikä missään vaiheessa pelkoa lapsen pois ottamisesta. Joten onkohan oikeasti kyse siitä, että lapsi otetaan pois jos on vaarana, että hänen terveytensä on vaarassa. esim. yliväsynyt äiti? Sehän on aika vaarallista jos perheessä ei ole toista aikuista tai isompia lapsia jotka hoitaisivat vauvaa.

Minä ainakin antaisin mieluummin lapsen pois kuin vaarantaisin hänen terveytensä, se on oikeaa rakkautta eikä se että häpeän pelossa itse hoitaa vaikkei enää jaksaisikaan.

Sivut

Viikon tykätyin

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat