Naapurit häiritsevät, mitä tehdä?

Naapurista kuuluvat äänet, kuten haukkuva koira, pianon pimputus tai jopa äänekäs seksi ärsyttävät monia. Mikä avuksi?Lue koko juttu

Naapurit häiritsevät, mitä tehdä?

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

Tasan ei käy onnen lahjat kirjoitti:
Järjeltään köyhäksi ja luonteeltaan heikoksi leimattu koko aikuisikänsä tupakoinut Jörn Donner, kirjailija, elokuvaohjaaja, ex-kansanedustaja + ex-europarlamentin edustaja sekä ex-dipolomaatti , on siis kaiken lisäksi roikkomahainen impotenttikin! Täytyy ihmetellä, että hän tästä huolimatta onnistunut tekemään peräti kuusi lasta. Oscar-pystin kun on ainoana suomalaisena saanut niin tästä hänelle voisi ehdottaa vaikkapa jotain Nobel-palkintoa?

Donnerin saavutuksia ei kukaan kiellä. Aivan ilmaiseksi Donnerkaan ei ole nauttinut elämästä. Hänellä on ollut yksi eturauhassyöpä ja kaksi keuhkosyöpää. Viimeisintä hoidettiin viime vuonna. Tupakoiko hän edelleen, sitä eivät lehdet kerro. Yli 80-vuotiaana hän saattaa vähät välittää terveydestään ja vetää arkunnaulansa nautiskellen, syöpäähän hoidetaan tehokkaasti vanhuksillakin eikä kysellä perään itseaiheutetuista sairauksista.

Parempi esimerkki olisi tässä äskettäin menehtynyt Riki Sorsa. Hän antoi kuihtuneet kasvonsa  syöpäjärjestön tietoiskuun ja kyseli tv:ssä: "Lopetinko liian myöhään?"

Vierailija

Oletpa sinä ahkerasti seurannut mediaa. Emme me toiset olisi noista asioista muuten tietoa saaneetkaan. 

Onko Jörn Donner häiritsevä naapurisi, vai miksi kopioit lehtijuorujasi tähän keskusteluun?

Enpä haluaisi sotkeutua moiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sillä oli aamukahvi vanhaa sumppia ja lapsenlapset soitti, ettei ne tuu syömään sen hunajakanasössöyksiä ja lähde viemään syreenin oksia varisemaan papan haudalle.

Luojalle kiitos, ettei tämän pahantahtoisen ja ilkeän kommentin kirjoittaja ole naapurini. Myrkyttää ympäristöään pelkillä kommenteillaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletpa sinä ahkerasti seurannut mediaa. Emme me toiset olisi noista asioista muuten tietoa saaneetkaan. 

Onko Jörn Donner häiritsevä naapurisi, vai miksi kopioit lehtijuorujasi tähän keskusteluun?

Enpä haluaisi sotkeutua moiseen.

Keneltä kysyit? Minun naapurini hän ei ole.

Donnerin menestys työelämässä, lapsiluku ja sairaudet eivät ole juoruja. Donner on kertonut itsestään monissa haastatteluissa sekä lehdissä että televisiossa sekä kirjoittanut paljon omaelämäkerrallista tekstiä, mm. Mammutti-teoksen. Arvostan Donnerin monipuolista elämäntyötä, vaikka tupakointi ei olisikaan ihailtavaa. Maailmani ei ole mustavalkoinen, sen ihmiset eivät ole ainoastaan hyviksiä tai pahiksia, vaan ihmisiä virheineen päivineenkin.

Vierailija

Juu, mielellään otan Donnerin naapuriksi. Älykäs ja charmantti vanha herra. Mun puolesta saa sauhutella . Tuon puoleseen meistä joutuu jokanen kuka mistäkin syystä ja onhan hänellä ikääkin jotain yli 80 vee.

Nyt asuu yläkerrassa vuokralla nuorta porukkaa, bailaamista ja rapussa juoksemista ja ovien paiskomista aamuyöhön asti.  Ja toisessa yläkerran asunnossa asuu kaks kiinalaista miestä, jotka on jossain raflassa töissä, tuleevat töistään siinä klo 2 yöllä ja meneevät sitten suihkuun. Hyvin kuuluu veden lotina tänne alakertaan joka yö välillä klo 2-3.

En ole viitsinyt valittaa näistä yläkerran naapureista. Olen sopeuttanut nukkumiseni heidän aikataulujensa mukaan, eläkkeellä kun olen. Kun yöunet jäävät vähiin, otan sitten iltapäivällä parin tunnin ettonet. Hyvin tässä on pärjäilty.

Kerrostalossa pärjää hyvin naapureiden kanssa kun ei pienistä välitä ja hikeenny.

Vierailija

Vuosikymmeniä sitten rakennettujen kerrostalojen  huoneistojen väliset seinät ovat niin sanottua kanankakkaa, huokoisia kuin mikä, kaikki kuuluu läpi esim kaapin ovien avaus/kiinnilaitto, vessan ja makuuhuoneessa toimitetun ilottelun äänistä nyt puhumattakaan!

Olen  asunut tällaisissa " kanankakka-asunnoissa" muutaman kerran. Helvetiksi asuminen muuttuu kun naapuriin muuttaa muusikko tai sellaiseksi halajava.

Ensimmäisessä tapauksessa vierusnaapuriksi tuli viulunsoiton opiskelija. Opiskeli soittamista monta tuntia päivässä, aamusta iltaan. Vaikka pidänkin esim viulukonserteista hyvin paljon niin jatkuva vingutus ja siihen aamutuimaan herääminen ei paljoa ilostuttanut. 

Toisessa tapauksessa yläkertaan muutti perhe, joilla oli piano. Voi että sitä jatkuvaa pimputusta, josta minä jouduin kärsimään. Myin asuntoni pois heti kun se oli mahdollista.

Tämän jälkeen olin väliaikaisesti vuokralla etsiessäni uutta asuntoa.

Huono onni jatkui. Seinänaapurina oli nuori mies, joka harrasti kitaransoittoa.  Mitä ns normaalit nuoret miehet tekevät vapaa-ajallaan? No, juhlivat iltaisin baareissa ja yöllä kokoonnutaan jonkun kämppään jatkoille.  Sattui nyt vaan olemaan niin, että kokoontuivat  seinänaapurini luokse jatkoille ja pitihän sitä kitaraakin soittaa. Joka viikonloppu, joka yö, perjantai, lauantai, sunnuntai.

Näiden kokemusteni pohjalta mielestäni eniten meluhaittaa aiheuttavia naapureita ovat jotain instrumenttia soittavat naapurit. Onneksi nyt minulla on ihana naapuri, joka ei ole muusikko.

Vierailija

klo 14.42/30.5.16 + muut kiinnostuneet

Tämä nykyinen, ihana naapuri on vähän yli  70-vuotias, yksinasuva leskimies. Koskaan hänen asunnostaan ei kuulu mitään melua, ei mitään. Välillä jopa ajattelen, että onko hän enää elossakaan mutta sitten törmäämme sattumalta rapussa tai pihalla ja vaihdamme kuulumisia. Hän vaikuttaa samanhenkiseltä kuin minä, ehkä jopa ystävystymme ajan myötä mutta kiirettä en pidä. Vanhalla ei ole enää kiire mihinkään!

Onneksi olen saanut yläkertaani myös suht hiljaisen , ei-muusikko miehen. Hän on nuorempi, ehkä jotain +65-v, tietääkseni naimaton vanhapoika. Hänkään ei koskaan soita musiikkia kovalla tai riehu yöaikaan mutta hän harrastaa nikkarointia, onneksi vain päiväsaikaan ja ajoittain kuuluu vasaran pauketta jne.

Muita seinänaapureita minulla ei tällä hetkellä olekaan. Mikä ihana rauha monivuotisen muusikkonaapurielämän jälkeen.

Vierailija

asun vuokralla.minun yläkerrassani toimii puusepän tehdas.asunto ei koskaan vapaudu tai siihen muuttaa sama takaisin eri nimellä,ovat virolaisia,yleensä. asunto ei tule vapaille markkinoille,eikä vvo ota asiaan kantaa. mitä tehdä. tätä on jatkunut noin 10 vuotta.nim. hermot loppu

Vierailija

Pane terveydensuojeluviranomaiset tutkimaan, onko kämppä lain ja yhtiöjärjestyksen mukaisessa käytössä. Vai asutko teollisuushallissa? Ei kannata valittaa, vaan toimia päättäväisesti.

Vierailija

Meillä oli kaikenlaista rähinää paritalonaapurin kanssa. Mentiin käräjillekin. Vanha laamanni kuunteli aikansa ja pamautti: "Ei tällaisia tänne pidä tuoda käsiteltäväksi. Pankaa dynamiittia talon alle, niin riidat loppuu." Päätöksessä hän jakoi oikeudenkäyntikulut puoliksi. Niin lähdimme molemmat kotiin vähän köyhempinä.

Opetus oli, että ei se käräjäoikeus maailmaa muuta. Riitoja syntyy aina uusia.

Pakikat kaappiin

Eli kerrostalossa saa käytännössä tehdä ihan mitä vaan Suomessa? Minusta palikoita lattiaan hakkaava penska ei ole normaalin elämisen ääniin kuuluvan piirissä. Leikkiä voi pehmeämmilläkin leluilla. Ja aina voi muuttaa omakotitaloon, jos ei saa omaa lastaan aisoihin. 

Vierailija

Puolueellinen artikkeli toimittajalta. Ensinnäkin metelöivät naapurit eivät halua keskustella metelöintinsä rajoittamisesta. Normaaliin elämään muka kuuluu palikoiden lattiaan hakkaamimen mahdollisimman kovan meteln aikaansaamiseksi, mutta ei kävely ja seksi. Hohhoijaa Sen sijaan lapsen lelut on helppoa ottaa pois tai laittaa lapsi leikkimään paikkaan jossa meteliä palikoiden hakkaaminen ei aiheuta tai sitten ihan vain kasvattaa lastaan eikä näpytellä älykännykkkään jotain ihan muuta. Eri asia onko lapsesta hauskaa hakata palikoita jos siitä ei kuulu ääntä ja vieressä on joku joka antaa huomiota ilman naapureita häiritsevää mekastustakin. Mekastus ei koskaan ole muuta kuin häirintää ja siitä tulee kantaa vastuu, sillä se suututtaa monia. 

kauhea naapuri

Pakikat kaappiin kirjoitti:
Eli kerrostalossa saa käytännössä tehdä ihan mitä vaan Suomessa? Minusta palikoita lattiaan hakkaava penska ei ole normaalin elämisen ääniin kuuluvan piirissä. Leikkiä voi pehmeämmilläkin leluilla. Ja aina voi muuttaa omakotitaloon, jos ei saa omaa lastaan aisoihin. 

No, ei saa tehdä ainakaan juoppohullu varas. Mun kerrostalossa viereisessä rapussa asui omistusasunnossa alkoholisoitunut mies.  Sen naapurilta meni ulko-oven lukko rikki ja sillä aikaa kun meni avaamaan porttia avainliikkeen miehelle niin tämä alkoholisti meni naapurinsa kämppään ja söi ruuat jääkaapista! Saatiin rysän päältä kiinni. Toisella kertaa yksi talon asukas oli ostanut monta isoa huonekasvia, palmuja jne ja parkkeerasi auton pihalle ja laittoi kasvit pihalle ja lähti viemään niitä yksitellen asuntoonsa. Alkoholisti tuli kärppänä paikalle ja vei muita kasveja mukanaan kun kasvien ostaja oli poissa näköpiiristä. Välillä alkoholisti riehui pihalla pesäpallomaila mukanaan  ja uhkaili meitä muita asukkaita. Yhtiökokouksessa päätettiin ottaa alkoholistin huoneisto haltuun varkauksien, häiritsevän elämäntyylin ja maksamattomien yhtiövuokrien takia. Mies ehti kuolla alkoholiin ennen kuin otettiin huoneisto haltuun.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija

Muuta vielä syvemmälle, kyllä se maailma joskus hiljenee ja saat rauhan.

Ehkä tosiaan olisi parempi, että nämä naapurikytät ja juoruakat muuttaisivat keskelle maaseutua asumaan, joko peltojen tai metsien keskelle, jotta eivät kyyläämisellään häiritse kenenkään elämää. Siellä saa sitten sitä kissaansakin pitää vapaana, pois kuljeksimasta naapurien tonteilta, paskomasta, kuseksimasta ja tappamasta pikkulintuja.
Enemmän näistä juoruakoista on haittaa toisten elämälle.

Kyllä juttu on niin että häiriköt ja juurikin ne mukulat bileinensä saa muutta lappiin keskelle ei mitään, ja vähintään 100km seuraavaan tölliin matkaa.  Niin kävi minullekkin, haja-asutus alueella joka oli niin rauhallinen, muutti turkulaisia ääliöitä, ja meno on sellasta että oksat pois, vissiin koko suku bilettää siellä suurimmaksi osaksi viikonloppuja,  Luultavasti huostaan jo otetut ämmän mukulat käy rälläämässä pakari viritteisillä mopoilla siinä aika ajoin. Sitten poltetaan mm. rakennusjätettä, sekajätettä, muovia, tyroksia, jopa märkää ruohoa, suurissa nuotioissa valvomatta, kun ei tajuta mitä saa tehdä ja mitä ei.  Jätetäänpä vielä nuotiot palamaan yli vuorokaudeksi valvomatta, ja itse lähdetään sinne onkonk kaupunkiin. Rakit juoksee vapaana meidän puolella alvariinsa, ja on vain ajan kysymys, koska tartun siihen luuriin ja pistän poliisit asialle.  Helvetin kaupunki urpot pysykööt kaupungeissaan, kun eivät käsitä, että täälläkään ei sentään ihan mitä tahansa saa touhuta ja tehdä, ja muutkin on otettava huomioon. On se vaan valitettavaa, että naapurin isäntä kuoli, ja tollasia apinoita tuli tilalle.  Linnut häiriintyy pesimä aikoina, keväällä jopa kottaraisen pojat huuti kurkku suorana pöntöissä peloissaan sitä helvetin basson jytktystä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat