Parhain ruoka-tai leivontaohjeeni
Parhain ruoka-tai leivontaohjeeni
klo 20:03 | 30.6.2013
Jaa onnistumisen ilo meille kaikille kirjoittamalla parhaimmat leivonta- ja ruokaohjeesi tänne.Helppo tai vaikea,nopea tai hidas,kunhan lopputulos on maistuva.
Tänä sateisena kesäkuun viimeisenä päivänä tuli mieleeni tämä aloitus.
Aloitusohjeeksi vaikka Mustikkamuffinseja.Kun teen muffinseja ne on yleensä näitä.Helppoja ja nopeita tehdä,aineet yleensä löytyy kotoa jos pakastimessa
vain on mustikoita.Lopputulos on sellainen arkinen pieni herkkupala.Ohje ei
ole oma,olen sen jostain kopioinut.
100gvoita,2munaa,1,5dl sokeria,2,5dl vehnäjauhoja,1tl vaniljasokeria,1tl leivinjauhetta.
Päälle:mustikoita,mantelirouhetta ja raesokeria.
Sulata ja jäähdytä voi.Munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi.Lisää jauhoseos
ja rasva taikinaan.Sekoita nopeasti.
Täytä muffinsivuoat taikinalla.Lisää mustikat+manterirouhe ja sokeri.
Tulee noin 12-14 kpl.
Paista 225´noin 12min.
Nostan tämän hyödyllisen (ainakin minulle) ketjun ylös koska joukossamme on hyviä ruoanlaittajia ja leipojia.
Onhan netti pullollaan kaikenlaisia ohjeita mutta usein ne parhaimmat reseptit tulevat aivan tavallisilta "keittiötyöläisiltä"
Saimme hyvän kalareseptin, ei ole laihduttajan ruokaa, vaan herkkua:
Kalafileet (meillä pakastesei) paloitellaan ja ripotellaan kalamaustetta päälle, annetaan maustua ainakin 4h.
uunivuoan pohjalle käristetään pekonin paloja, kalafileet päälle, sen jälkeen smetanaa tms. johon sekoitettu sinappia runsaasti, sitten juustoraastetta mieltymyksen mukaan ja lopuksi lorautetaan kermaa päälle, uuniin 185astetta ja noin 45min. On hyvää ja voi tehdä myös vähärasvaisista aineista, niin ei hirvitä kolesterolin määrä. :))
Minulla on muutamia omia ohjeita ,joista en ole reseptiä kirjoittanut ja teen niitä "ulkomuistista".
Myös savulohesta tulee maukas keitto.
Laita ne perusohjeet niin jokainen laittakoot mitat oman makunsa mukaan.