Tervetuloa, ET-raatilainen!

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Hyvä ET-raatilainen,

Tervetuloa keskustelemaan! ET-raadissa olet mukana kehittämässä nettiET.fi-verkkopalvelua - kerrot mielipiteitäsi ja ajatuksiasi sivuistamme.

Syys-lokakuun aikana saat vielä muutaman sähköpostikirjeen, joissa pyydämme sinua mukaan uusimpiin kehittämiskeskusteluihin. Me ET-lehden ja nettiET:n toimittat olemme mukana keskusteluissa arkisin.

Palkitsemme aktiivisimmat keskustelijat ET-lehden kalentereilla ja näytenumeroilla.

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Mielestäni ET-lehti on monipuolinen ja hyvä lehti.
Itse olen kiinnostunut puutarhasta, resepteustä ja vinkeitä kodinhoitooon.
Lehdessä on ollut esillä näitä teemoja.
Pidän myös kolumneista.

Vierailija

Aina kaikki ET-lehden jutut eivät ole yhtä kiinnostavia, mutta kuitenkin joka kerta avaan uuden lehden uteliaana, ja toistaiseksi se onkin ainoa lehti sanomalehtiä lukuunottamatta, jonka olen tilannut kotiin. Välillä ostan jonkin irtonumeron muista lehdistä.

Vierailija

seuraan mielenkiinnolla kaikkia teema-aiheita. en kuitenkaan lukisi netistä lehden toisintoja. uudet innovaatiot puhelimista, tietokoneista jne. kiinnostavat. kansantajuisesti, selkokielellä, lyhyesti. ihmisten elämäntarinat jaksavat aina innostaa lukemaan, mutta ehkä kuitenkin enemmän lehden puolella, kuin netissä. sanakirja, jossa pääsee pikaisesti kiinni uusiin arkikielessä esiintyviin termeihin, ettei ehkä tarvitsisi olla tietämätön, mitä on mesettäminen ja gepsi jne.

Vierailija

Lehden nimi ei oikein kolahda. Onko kirjainyhdistelmälle ET keksitty uusi merkitys eli " enemmän tarinoita " ? Muistan nimen muinoin olleen Eläketieto, vai olenko ihan väärässä ? Anyway- nimen vaihtamista voisi harkita...

Vierailija

- Olen ET-lehden lukijana usein kaivannut lisää tietoa lukemastani artikkelista tai vinkkejä lisäinfoon jostakin.
Nyt nettiET antaa hyvät mahdollisuudet syventää lehden tekstiä ja jakaa lisätietoa sekä linkkejä tiedon ytimeen niitä tarvitseville.Mahdollisuus on myös esittää lukijoinen kommentteja ja kokemuksia esillä oleviin asioihin.

-Näin synkkään syksyyn ja kaamokseen siirryttäessä varttuneeseen ikään tulleille kuten minulle, tulee mieleen usein
siirtyminen etelän lämpöön pidemmäksi aikaakin monelle terveydellisistäkin syistä. Yli 60-vuotiailla on usealla jo hyvät mahdollisuudet lomailla etelässä 1-3 kuukauden ajan ja monet ovatkin jo ostaneet tai vuokranneet asunnon Espanjasta, Mallorcalta, Maltalta, Cyprokselta tai Kanarian saarilta. Tulevaisuudessa ikäntyvien tarvitsijoiden määrän arvellaan vielä lisääntyvän. Matkatoimistoille tässä olisi hyvä markkinarako, mutta vain muutama toimisto järjestää nyt pitempiä matkoja lämpimään.
- Perheille tarkoitetuissa turistihotelleissa useinkin villi lapsilauma kirmaa meluten aamusta iltaan koko alueella, kun
vanhemmat asiakkaat toivoisivat rauhallisempaa yhteisoloa ja ajatustenvaihtoa matkaseuralaisten kanssa. Vajavainen
kielitaito edellyttäisi myös monille valmista matkapakettia ja asuntoa hyvien palvelujen läheltä eikä puolihoitokaan
olisi huono vaihtoehto.
- ET-lehdellä olisi varmaan hyvät mahdollisuudet esitellä tällaisia kohteita ja nettiET kertoisi lisää vaihtoehtoja ja
lukijoiden kokemuksia ja vinkkejä pidemmistä lomista eri kohteissa.

- Tämä matkailusta tänään toivottaen hyvää syksyä toimitukselle.´

Vierailija

Mielestäni ET-lehti on laadukas ja asiapitoinen ja ajanhengessä oleva lehti. Olen tilannut lehden äidilleni jo useita vuosia ja aina kotona käydessäni luen ne mielenkiinnolla. Erityisesti elämänkerrat ja yleinen hyvinvointi kiinnostavat.
Itse en ole kovin innokas netin käyttäjä - ainakaan vielä. Jakossa voin käydä etsimässä ET-nettisivuilta runoja ja toivotuksia erilaisiin tilaisuuksiin ja tapahtumiin.

Vierailija

Hei,
Joo lehden nimi saisi olla joku vetävämpi! Villinä Vapaalla! tms. No ET voi tietysti tarkoittaa Elämisen Taito tms.
Olen siirtymässä todella nyt marraskuussa eläkkeelle ja paljon on asioita mielessä. Vaihdan ensin paikkakuntaa eli
palaan entiselle kotiseudulle. Olisi kiva kuulla vaikka lehdessä tämäntyyppisistä asioista. En ole tilannut lehteä
kuin joskus aikaisempina vuosina äidilleni, mutta nettisivuja luen.. Hellu

Vierailija
rita

Lehden nimi ei oikein kolahda. Onko kirjainyhdistelmälle ET keksitty uusi merkitys eli " enemmän tarinoita " ? Muistan nimen muinoin olleen Eläketieto, vai olenko ihan väärässä ? Anyway- nimen vaihtamista voisi harkita...

Et ole väärässä, nimi oli lyhenne aikoinaan.
Tarvitseeko nimen mielestäsi "merkitä" jotakin? Entä mikä sinun mielestäsi olisi hyvä nimi, joka kuvaisi lehden sisältöä parhaiten?

Vierailija

Kiitos! Osallistuminen ET- raatiin tuo ehkä uuden pikku ulottuvuuden arkeeni. ET on mieluinen lehti, koska se on niin asiallinen ja monipuolinen. Olen kiinnostunut kulttuurista, muodista, ihmisistä, terveydestä, kosmetiikasta, kolumneista (ne luen aina ensimmäisinä!) sekä monista arkisen elämän asioista. Ristikot ja muu aivojumppa lehdessä ovat myös tärkeitä.

Vierailija

ET tuo todellakin mieleen eläkeläisten lehden, joten siinä on kehittämisen paikka! Meitä työelämässä vielä pitkään pyöriviä lukijoita ei houkuta leimaantuminen tämän tapaisiin lokeroihin, joten tyyliin "villinä vapaalla" ei ole sen parempi! Ylipäätään ikään tai elämäntilanteeseen ei kannattaisi viitata ollenkaan.
Nettisivuilta toivoisin lyhyitä juttuja, pikkuvinkkejä erilaiseen tekemiseen ja kulttuurimenolistoja, joita voisi napsia pienissä annoksissa. Matkailu ja kulttuuri erityisesti keskusteluihin. Työelämässä pitkään pysyneiden ja vielä pysyvien huomioiminen jotenkin olisi paikallaan!

Vierailija

Mitäpä jos kirjaimet kääntäisi toisinpäin? Kolahtaisiko sitten paremmin? Siis TE eli TÄYTTÄ ELÄMÄÄ! Ainoa mikä tuossa nyt mättää on, että kysymys on meistä eikä siis vain teistä. Mutta eihän nimeä tarvitse lyhentää.
merituuli

Vierailija

Rita kirjoitti: Lehden nimi ei oikein kolahda. Mielestäni lyhyt ja ytimekäs nimi tuo ET . Lehden sisältö antaa lehdelle ja nimelle merkityksen.

Vierailija

Ensimmäinen tutustumiseni ET-lehteen tapahtui minua nuoremman kälyni kotona. Olin myös käsittänyt lehden olevan suunnattu vain eläkeläisille, mutta tutustuessani siihen, tilasin sen itsellenikin ja siitä on nyt jo vuosia. Nyt olen itse eläkeläinen! Lehti palveli tarpeitani niin ennen, kuin nytkin eläkkeellä! Olen ymmärtänyt nimikirjaimien tarkoittavan ELÄMÄN TAITOA! Mielestäni lehti kattaa hyvin tämän määritelmän. Ainoa tietämäni lehti, mikä todella on suunnattu + 50:lle! Kiitos l

Vierailija

Kävin kurkkaamassa nettiET-lehteen. Mielestäni on hyvä, että on kolme ajankohtaista aihetta otsikoitu. Ne on kiva lukaista ensin. Alalaidassa olevat teema-palkit ovat tosi hyvä oivallus. "Kuun asennosta" riippuen haluaa lukea erilaisia asioita. Nyt on mahdollisuus suoraan valita ne asiat, jotka sillä hetkellä kiinnostavat. Itse käväisin Islannissa hetki sitten.
Syys-lokakuussa luonto ja sen antimet voisivat olla voimakkaasti esillä.

Vierailija

Olen anonyymin kanssa samaa mieltä, siitä, että lehden toisintoja en niinkään haluaisi lehdestä lukea. Nettiin todella
uusia ajankohtaisia uutuuksia juuri esim.puhelimista, tietokoneista, kirjoista , matkoista, eläkeellä olevia koskevista
muuutoksista ym.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat