juhannus

Vierailija

Hei!

En nähnyt juhannuskokkoa, ja muutenkin oli "hiljainen" -ja yksinäinen juhannus.
Nyt ei osannut yksinäisyydestä nauttia. On vähän haikea olo, enkä tiedä oikein mistä tämä johtuu. Mitekähän tätä alkais parantamaan...siis omaa olotilaa!!

terveisin Anselmi

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

En minäkään nähnyt kokkoa ja myös minä olen viettänyt juhannuksen ihan yksikseni. Olen tehnyt mitä mieli on tehnyt ja ollut oikein tyytyväinen olotilaani. Eilen tuli radiosta oikein mukavaa ohjelmaa ja tänään tulee Teemalta Puccinin Turandot, jonka aioin nauttien kuunnella. Minä kun asustelen tätä nykyä yksin, niin olen ilmeisesti tottunut yksin olemiseen ja nautin tästä elämisen vapaudesta. Toivottavasti vielä keksit tälle päivälle jotakin haikeuden poistavaa. Hyvää Juhannuspäivää joka tapauksessa.

Vierailija

Täällä myös yksi, joka on nauttinut yksin vietetystä juhannusaatosta. Viime syksynä muutti nuorimmaiseni kotoa, ja olen ihan hämmästynyt miten hyvin olen omaan oloon tottunut. Ehkä olen ainoana lapsena tottunut tekemään ja menemään itsekseni. - Ostin jääkaapin täyteen ruokaa siltä varalta, että joku lapsista poikkeaisi joku päivä, rientojensa lomassa. Sitten asetuin nauttimaan surffailusta, kun nettiyhteyden linjavika oli juuri juhannukseksi saatu korjattua. Pitkin päivää tuli kivoja TV-ohjelmia, niin etten tiennyt mille kanaville olisin klikkaillut. Kotimaisia elokuviakin, jopa yöllä Teema-kanavalta olisi tullut kolme Hanna Tainin tähdittämää leffaa, mutta harmikseni nukahdin heti "Siltalan pehtoorin" alkumetreillä. Pitääpä mennä arkena kirjastoon lainaamaan noita. - Hyvä kahvi herkkuineen, päivälehden vaikeahko ristikko ja kirjaston lainakirjat - oli ihana juhannusaatto!
Hyviä pyhien jatkoja myös kaikille muille.

Vierailija

En nähnyt minäkään kokkoa enkä sitä ole vuosiin kaipaillutkaan.
Leskeksi jäätyäni pari ensimmäistä vuotta oli "juhlapyhät" aina haikailua mutta nykyisin ei enää...

On omat sinkun rutiinit , liikuntarajoitteisena ei paljon tule "ihmisten ilmoille" vääntäydyttyäkään,
toisten jalkoihin tukkeeksi...
Kyllä on netti niin mainio keksintö että nyt kun siihen olen vuoden verran tutustunut, pois en antaisi... :)
Minulle ihan verraton ajanviete ja neuvojakin löytyy jokaiseen asiaan mitä mieleen juolahtaa kysyäkkään...
on pelejä ja ristikoita ja matkailla voi Google Earthin avulla ja katsoa tv-ohjelmia Areenasta jne.

Kyllähän minä pihalla välillä istun kirjaa lukemassa ja katselemassa luonnotapahtumia.
Saattaapa joku ohikulkeva naapurikin tulla juttusille ohikulkiessaan...
Nyt juhannuksena pysyn visusti kylläkin sisällä kun ei kännisten jutut kiinnosta...
Ei tämä juhannus ole sen kummosempi viikonloppu kuin muutkaan...no lähellä oleva parkkipaikka ammottaa tyhjyyttään, vain yksi auto...

Vierailija

Aloittaja Anselmi.
Rupea etsimään itseäsi kiinnostavia harrastuksia ja enenkaikkea,älä jumiudu sinne neljän seinän sisälle.
Juhlapyhät yleensä masentavat yksinäistä entisestään,jos yksinäisyys ei ole vapaaehtoista.
Jos tunnet todella itsesi yksinäiseksi ja masentuneeksi,hae apua.

Vierailija

Kyllä nämä itseoppineet "psykiatrit" tietävät mitä pitää yksinäisen tehdä. Asia vaan ei ole niin musta-valkoinen.
Yksinäisillä voi olla vaikka mikä tilanne juuri juhannuksena. Se ei tarkoita että sama toistuisi joka päivä. Kaikista juhlapyhistä on tullut ihmisille sellainen "pakkoviettäminen". Voin vannoa että tälläkin hetkellä on paljon ihmisiä jotka olisivat toivoneet ettei edes koko juhannusta olisi ollut.

Vierailija

Eihän täällä mitään itseoppineita psykiatreja ole ollut, Anselmihan
itse kyseli:

" Mitekähän tätä alkais parantamaan...siis omaa olotilaa!!
terveisin Anselmi"

ja muutamat henkilöt ovat ystävällismielisesti kirjoittaneet ajatuksiaan :)

sirpaleena
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei. Olen pitkän aikaa elellyt yksikseni. Olen eronnut ja täytyy myöntää että erakoitunut jotenkin. Työelämässä vielä olen ja nyt kesälomalla. En tiedä minnekkä ystäväni hävinneet. Jotenkin vaan ei ole tullut lähdettyä, mentyä mihinkään. Kun syy aina ettei sitä yksin viitsi tms..Nyt lomaani vielä 2 vkoa jäljellä ja rohkeasti tilasin (jo ennen lomaani) Baltiankiertomatkan ryhmäsellaisen. Lähden siis aivan yksin ilman matkaseuraa. Vähän jännittää, kun en liiemmin matkustellut ennen. Luonteeni on avoin,sosiaalinen jne..eiköhän sitä kanssamatkustajiin tutustu, kun meitä koko bussillinen matkassa. Olen yllättynyt itsestäni kun näin rohkeasti mukaan lähdössä. Juhannusta vietän pienen flunssanpoikasen kanssa, vai olisikohan jotain matkakuumetta??:)) Kirjoitukseni ei välttämättä liittynyt juhannukseen, mutta halusin vaan tämän täällä tuoda julki. "Juhannus on joka vuosi, joulu vain kerran vuodessa" vai oliko se niin:))

Vierailija

Hieno homma.Mulla oli vähän samanlainen juttu.Mihinkään en viitsinyt lähteä ilman kaveria.
Sitten vaan rohkaisin itseni ja lähdin.Ensin menin sellaisiin tilaisuuksiin ja paikkoihin,missä oli paljon väkeä "etten suuremmin erottuisi" joukosta.
Kun huomasin miten mukavaa minullakin voi olla,minäkin rohkaistuin seuramatkoille yksin,ensin kotimaan reissuille ja sitten ulkomaillekkin.
Porukka on aina ollut mukavaa ja olen saanut paljon uusia ystäviäkin joiden kanssa ollaan tultu tutuiksi ja ollaan tehty yhdessä reissuja ja tapailtu ihan vaan muutenkin.

Vierailija

No moi!!

Olipa paljon hyviä kommentteja juhannukseen liittyen, ja muutenki!!

Tämä auttoi jo paljon, tuli oikeastaan ihan hyvälle tuulelle kun nämä luki.
Kyllä minäkin olen kaksi kertaa lähtenyt lapinmatkalle....täyteen bussiin!!! Enkä etukäteen tuntenut ketään. Hauskaa oli, ja vieläkin menen, kun vain saisin jalkani kuntoon!!

En ole pitkäänaikaan ollut tämän ET-lehden keskustelusivulla, taitaa olla ihan vuosia. Silloin tämä oli erillainen, minusta tuntuu että "kivempi". Vai enkö osaa tätä oikein käyttää, voi kyllä olla niinkin!!!
Mutta, tietysti pääasia että saa tekstiä pistää tulemaan.

Täällä sataa.....taas:(

Hyvää lauantai-ilta kaikille!
t. Anselmi

Vierailija

Lainaus:

.....En ole pitkäänaikaan ollut tämän ET-lehden keskustelusivulla, taitaa olla ihan vuosia. Silloin tämä oli erillainen, minusta tuntuu että "kivempi". Vai enkö osaa tätä oikein käyttää, voi kyllä olla niinkin!!!
Mutta, tietysti pääasia että saa tekstiä pistää tulemaan.

Täällä sataa.....taas:(

Hyvää lauantai-ilta kaikille!
t. Anselmi

Minä luulin, että tämä keskustelupalsta alkoin vasta 2009 syksyllä?
Viime talvena olin pitkään täältä pois, mutta esim. viime kesänä täällä
oli minunkin mielestäni paljon mukavampaa, tai siis tosi kivaa :)
Samaa mieltä olen kanssasi siitä, että jotain muutosta on tapahtunut.

Vierailija

No hei !! Tehäänpäs me tästä hauska ja mukava, En ole ennen täällä ollut kun vasta tämän ihme vehkeen hommasin... no enkä hommanut, kun mies osti vaikka vastustin. ja nyt ite täällä roikun innoissani.

sirpaleena
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kohta täälläkin sataa..pimeeksi luonto meni. Jotkut voisko sanoa onnelliset ovat mökeillään jne..viettävät juhannusta kesän juhlaa siellä. Täytyy sanoa en tiedä olenko tullut vanhaksi vai onko minusta tullut vaan niin mukavuudenhaluinen että ei kyllä jaksa kiinnostaa mennä hyttysten syötäväksi ym..sellasiin paikkoihin. Olen kyllä henkeen ja vereen mökki järvi/luontoihminen. Saatanpa ollakin kateellinen, kun nyt ei tarjoutunut itselle mahdollisuutta moiseen.Voipi olla niin. Hyvää juhannuslauantai-illanjatkoa myös kaikille:))

Vierailija

Joo, kun tämä oli ennen semmoinen keskustelusivu että näki montako on samanaikaisesti paikalla. Kirjoteltiin, ja vastailtiin samantien, siinä oli niinkuin "lähempänä" toisia ihmisiä.

Mutta, eihän tämäkään huono ole!!

Kävelin aamulla koirankanssa metsässä, (sen vähän minkä pystyn) niin kyllä oli hyttysiä, että eipä kiinnosta niitten syötäväksi jäädä. Siellä meidänkin mökillä semmoisia on ...ja paljon, mutta empä ole sielläkään käynyt enään aikoihin.
Että ehkä on minullakin semmoista "mukavuudenhaluisuutta", mutta on tässä kyllä kysymys myös terveydentilasta.

Polventekonivel on aivan kamala, liikkuminen sillä tosi hankalaa.
Paljon niitä leikkauksia tehdään, ja onneksi paljon myös onnistuu hyvin, mutta olikohan tämä semmoinen "maanantai-kappale"!!!

Asiaa pitää alkaa tutkia!!

heippa,
Anselmi

Vierailija
sirpaleena

Kohta täälläkin sataa..pimeeksi luonto meni. Jotkut voisko sanoa onnelliset ovat mökeillään jne..viettävät juhannusta kesän juhlaa siellä. Täytyy sanoa en tiedä olenko tullut vanhaksi vai onko minusta tullut vaan niin mukavuudenhaluinen että ei kyllä jaksa kiinnostaa mennä hyttysten syötäväksi ym..sellasiin paikkoihin. Olen kyllä henkeen ja vereen mökki järvi/luontoihminen. Saatanpa ollakin kateellinen, kun nyt ei tarjoutunut itselle mahdollisuutta moiseen.Voipi olla niin. Hyvää juhannuslauantai-illanjatkoa myös kaikille:))

haluaa mutta ei silti halua

Vierailija

paljon meitä yksinäisiä on,mulla on puutarha mökki jossa kävin saunomassa koira kaverina.vettä tuli ettei tuumanut sekaan sopia.Aattona lähdin kotiin kuka sitä sateessa yksin no tv ja netti mutta ei vain huvita,olin naimisissa josta lapsia nyt myös lapsen lapsia,kävin krillaamassa siellä illalla.Tämä haikeus seurana,ite en koskaan oppinut edes tanssiin kun en ole puoleen vetävä,joten seinää tuli pidettyä pystyssä.nuo teidän lähdöt matkoille toi haaveen jospa minäkin.saisivat nyt selville mistä saidaus johtuu,eläkettä odottelen.kaveri vois olla .ite koen että en ole kaupungista. maalle ajatukset vain halaajaa 47vuotta mutta kun kaikki jäi ,en siksi ole luonnut ystävä ringiä ,toiset on niin taitavia.nyt kun taas pääsen sinuksi itseni kanssa muistelen työkavereita kuinka ahmin kun¨niillä oli vientiä.poikani haudalta lähtiessä näin ne joilla oli hyvin asiat,siellä ne lepää,kaikki alle 50vkuollut .niillä oli todella talot matkustivat mutta alkoholi tuli myöhemmin mukaan ,olivat tyytymättömiä .kuika monesti lähdin töistä ,tiesin että nukkunut pois aamuksi kun palaan.lähin serkkuni viimeksi hyvästelin.En oikeinpääse sen yli,usko on jotenki vieras.eli elämä viee ,rahaakan niin pajon .kuhila pimiät ja venetsialais yö.Koira pelkää pommeja joten lapset jalapsenlapset on mökillä.niille jää hyvät muistot mökiltä.tästä selvitään,nytkin.hyvää pyhien jatkoa yksinäiset.kissat tuli pyytään nukkuun mutta ei vielä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat