Eläke- ja varsinkin työkyvyttömyyseläkeläisiä sorsitaan

Vierailija

Olen itse kovin pettynyt uuden hallituksemme ja varsinkin Kataisen kommentteihin saada eläkeläiset töihin ja työkyvyttömyyeläkeläiset pysymään työssä. Siitähän ei jälkimmäisessä ole kysymys.
Olen tänään kirjoittanut hallituspuolueelle ja opposition puheenjohtajille:

KATAISEN MIELESTÄ SAIRAS ON TYÖKYKYINEN

Mielenkiintoista örvellystä ensimmäisessä eduskunnan istunnossa saimme kuulla.

Yksi todella ”pahalle tuntuva” osuus oli Kataisen puheessa. Hän kertoi, ettei työn verotusta voida nostaa, koska työn tekemisen on aina oltava kannattavaa! Työn palkkakehitys on se tie ja kuuluu ammattiyhdistyksille. Siihen tukensa voisi matalapalkka-aloille eduskunta kyllä antaa panostaan, vaikka lisätukien muodossa.

Tunteekohan Katainen yhtäkään sairasta, joka ei ole enää työkykyinen.
Nyt on tarkoitus siis sairailla teettää työt, joihin he eivät kykene, eivät heitä halua työnantajat, eivätkä työtoverit töihin. Silloin kun työttömyys on lähellä 0 %:, aletaan sairasta paapoa työssä. Ennen sitä ei tule, eikä ole! Silloin erikoisjärjestelyt voivat jokin verran nostaa sairaan jaksamista, monelle se ei ole mitään mahdollisuutta millään tukimuodoilla. Sairas ei tule terveeksi pelkillä paijauksilla.

Yksi lainaus erään sairaussivuston tuoreesta lauseesta: ”Olin 7kk sairaana töissä, toinen vaihtoehto oli peruspäivärahalla olo. No valitsin sen työn. Terveys meni paskaksi ja nyt sitten rangaistaan siitäkin että oli töissä.”

Työkyvytön menettää tulevien ansioiden menetyksessä työkyvyttömyyseläkkeessään suuria summia, lisäksi sairastaminen maksaa. Kataisen hallitus alen katsoo ja pilkkaa sairaita. Siihen pyydän häneltä julkisen anteeksipyynnön! Kataisen asenne lisää itsemurhien määrää sairaiden joukossa joille elämä muutenkin on vaikeaa.

Kommentit (2)

Vierailija

Jotenkin vaan en ymmärrä tuota kirjoitusta!?
Olen sairaseläkkeellä ja jotenkin elän ja aion jatkossakin elää.
On vaan järkeiltävä miten selviää. Tuskin uusi hallitus ihmeitä muutoksia saa aikaan vaikka rimpuilisi kuinka.

Vierailija

Sekavalta tuntuu tuo kirjoitus. En minä ainakaan ole ymmärtänyt sellaista, että hallitus yrittäisi saada sairaat työhön. Suomessa on paljonkin sairaita ihmisiä, jotka eivät kykene työhön ja saavat työkyvyttömyyseläkettä. Olet kyllä käsittänyt asiat täysin väärin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat