Yksinasuvan rahastus

Vierailija

Olen kauan ihmetellyt, kun kukaan ei äänekkäästi puutu yksinelävien ylimääräisiin kuluihin. Monesti todetaan, niinkuin varmaan tässäkin keskustelussa myöhemmin, että miksi sitten asut yksin. Mutta ei se varmaankaan ihan kaikille ole oma valintainen asia.
Jos matkustat yksin, maksat melkein kahden edestä.
Televisolupa on sama, katsoi sitä sitten yksi tahi kymmenen ihmistä.
Jätemaksut ovat tyhjennyskerran mukaisesti, ei jätteen määrän mukaan. Jos siis asut omakotitalossa. Toki astioita on useampaa kokoa, mutta ainakaan minulla ne ei tule koskaan täyteen.
Sähkön ja veden perusmaksut ovat samat kaikille.
Ruuat ovat pakattuina monesti liian isoihin pakkauksiin, joista jää paljon hukkaan. Tarjoukset koskevat yleensä `ota kaksi, maksa yksi`tapauksia.
Jos satut viellä omistamaan kesämökin, tiemaksut ovat samat. Ne, joilla on useampia autoja tms. kulkuneuvoja maksavat saman, kuin autoton asukas.
Monet verot kohdistuvat yksineläjään kohtuuttomasti ja lista taitaa olla loputon...
Olisikos tähän asiaan mahdollista saada joskus parannusta, mennäänkös mekin marssimaan eduskunnan rappusille!
Kaikki hinnat nousee jo muutenkin ihan huimaa vauhtia verrattuna palkkoihin ja eläkkeisiin. :(((

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

tällä muorilla ei ole tuota ongelmaa omistan kaksi uutta audia ja bemaria sekä plajon turkiksia ja nahka-asuja:D t.audinainen nahka-asussa.

Vierailija

Lainaus:

Olen kauan ihmetellyt, kun kukaan ei äänekkäästi puutu yksinelävien ylimääräisiin kuluihin. Monesti todetaan, niinkuin varmaan tässäkin keskustelussa myöhemmin, että miksi sitten asut yksin. Mutta ei se varmaankaan ihan kaikille ole oma valintainen asia.
Jos matkustat yksin, maksat melkein kahden edestä.
Televisolupa on sama, katsoi sitä sitten yksi tahi kymmenen ihmistä.
Jätemaksut ovat tyhjennyskerran mukaisesti, ei jätteen määrän mukaan. Jos siis asut omakotitalossa. Toki astioita on useampaa kokoa, mutta ainakaan minulla ne ei tule koskaan täyteen.
Sähkön ja veden perusmaksut ovat samat kaikille.
Ruuat ovat pakattuina monesti liian isoihin pakkauksiin, joista jää paljon hukkaan. Tarjoukset koskevat yleensä `ota kaksi, maksa yksi`tapauksia.
Jos satut viellä omistamaan kesämökin, tiemaksut ovat samat. Ne, joilla on useampia autoja tms. kulkuneuvoja maksavat saman, kuin autoton asukas.
Monet verot kohdistuvat yksineläjään kohtuuttomasti ja lista taitaa olla loputon...
Olisikos tähän asiaan mahdollista saada joskus parannusta, mennäänkös mekin marssimaan eduskunnan rappusille!
Kaikki hinnat nousee jo muutenkin ihan huimaa vauhtia verrattuna palkkoihin ja eläkkeisiin. :(((

Eikös suomalaiset juuri sen vuoksi äänestäneet persuja eduskuntaan, että olot paranisi.
Maltti on valttia odotetaan miten käy.

Vierailija

Minä mielelläni maksan sinkkuudestani.
En valita.
30v äksyn puolison kanssa sai arvostamaan yksinasuvan vapauttani. ;D
En vaihtaisi takaisin vaikka kuluja olisi sitten kaksi jakamassa.

Vierailija

Olen samaa mieltä, kaikesta joutuu maksamaan enemmän yksinasuvana, ei laskeneet kiinteistöverot, ei vakuutukset, ei yhtään mikään, vaan tuntuu että kiristetään yksinäiseltä enemmän kuin on tarpeen. Ja tosiaan, sanotaan että miksi olet yksin. En vain halua ottaa elätettäväkseni ketään asunnotonta, jolta ei saisi edes vuokrarahaa, en kaljoittelevaa toista yksinäistä, joka toisi kavereitaan myös meille, minä kuitenkin vastaisin kaikesta aunnossani, remontit ja muut joutuisin kuitenkin maksamaan itse. Siis siipeilijää en halua. Venytän vain senttejä mahdollisuuksien mukaan ja yritän olla onnellinen yksinäisenä. Onneksi on vielä varaa telkkarilupaan ja sähköön.

Vierailija

Lainaus:

Olen samaa mieltä, kaikesta joutuu maksamaan enemmän yksinasuvana, ei laskeneet kiinteistöverot, ei vakuutukset, ei yhtään mikään, vaan tuntuu että kiristetään yksinäiseltä enemmän kuin on tarpeen. Ja tosiaan, sanotaan että miksi olet yksin. En vain halua ottaa elätettäväkseni ketään asunnotonta, jolta ei saisi edes vuokrarahaa, en kaljoittelevaa toista yksinäistä, joka toisi kavereitaan myös meille, minä kuitenkin vastaisin kaikesta aunnossani, remontit ja muut joutuisin kuitenkin maksamaan itse. Siis siipeilijää en halua. Venytän vain senttejä mahdollisuuksien mukaan ja yritän olla onnellinen yksinäisenä. Onneksi on vielä varaa telkkarilupaan ja sähköön.

Samoin ajattelen: oma tupa, oma lupa. En tähän ketään kaipaa arvostelemaan enkä komentelemaan. Kun haluan seuraa, lähden liikkeelle täältä karhunpesästäni. Sitten kun kaipaan vain esim. Albertin ja Charlenen seuraa, vetäydyn takaisin omaan olooni. Tapahtumia ja harrastusmahdollisuuksia on omalla paikkakunnallani enemmän kuin tarpeeksi,
ja vieraita voin kutsua halutessani. Nyt kun lapsetkin jo ovat omillaan, nautin elämästä täysin siemauksin. Kun vain terveyttä riittäisi oikein pitkään!
Tosiaankin olisi paljon korjattavaa sinkkutalouden rahastuksessa, kuten täällä on kirjoitettukin. Kuinkahan monta kertaa olen maksanut vanhasta toosastanikin TV-luvan muodossa, vaikka yleensä ulkomaisia kanavia katson. Enkä pyytänyt digi-uudistustakaan, joka minunkin rahoillani kustannetaan jatkuvilla korotuksilla!

Vierailija

Sama täällä, olen asustellut yksin jo muutaman vuoden, kun ainut poikani on jo omillaan. Tämä on ihanaa, kukaan ei odota minulta mitään eikä aseta ehtoja. Saa elellä juuri niinkuin haluaa ja ihka omassa aikataulussaan. Tavata muita silloin kun haluaa. En mistään hinnasta ottaisi tähän ketään asumaan, mieluummin vaikka pihistelen jossakin kohtaa, jos tiukka paikka vielä eteen tulee.

Vierailija

Lainaus:

tällä muorilla ei ole tuota ongelmaa omistan kaksi uutta audia ja bemaria sekä plajon turkiksia ja nahka-asuja:D t.audinainen nahka-asussa.

Hyvä, että edes Sulla on asiat järjestyksessä!! Vaan kukas kaipaa kesällä turkiksia? Entä kaipaako joku puolisoa? Entä lemmikkiä? Entä naapureita? entä ystäviä? Kaiken muun paitsi autot ja turkikset (tässä luettelossa) saa ilman rahaa!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Hyvä, että edes Sulla on asiat järjestyksessä!! Vaan kukas kaipaa kesällä turkiksia? Entä kaipaako joku puolisoa? Entä lemmikkiä? Entä naapureita? entä ystäviä? Kaiken muun paitsi autot ja turkikset (tässä luettelossa) saa ilman rahaa!

Kyllä rahakas saa ystäviä, ihan jonoksi asti!

Vierailija

Audit ja turkikset eivät takaa onnellisuutta, nehän on vain materiaa! Elämän laatu koostuu aivan muista arvoista kuin materiasta.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Mutta kuitenkin kaikkein tärkeimpiä asioita elämässä ei saa rahalla! Näin se vain valitettavasti on. Vai onko esim.mielen rauha ostettavissa ja entä terveys?

Vierailija

Varakkaan "ystävät" lienevät useasti vain siivellä hännystelijöitä.
Tärkeimpiä asioita maailmassa ei saa rahalla: perhe, ystävät, terveys, mielenrauha...jne. jne...

Vierailija

Taivahan tosi asia kuitenkin on,että kyllä RAHA rauhoittaa.Ei tarvi miettii yökaudet,kuin saa laskut maksettua ja riittääkö raha ensi viikolla ruokaan?Sitä jää paljon energiaa vaikka etsiä niitä ns.ystäviä, kun on rahaa pörrätä.Mihinkä sitä rahaton esim. näin Kesäisin menee,kadulleko kuolaamaan kun toiset hörppii siideriä.Tanssilavan aitauksen taaksekko ,kuolaamaan toisten tanssin hytkeen tahtiin?Niin kyllä ,sanokaa nyt te viisaat,että onhan niitä ilmaisiakin paikkoja.Kyllä joo,kirjastot ,kirkot ja rannat.Mutta kun se tahtoo olla niin ,että vilkkaimmat meno mestat ovat kyllä rahaa vaativia.Että on RAHALLA väliä.

Vierailija

Kyllä sitä rahoo o hyvä olla olemasa. Suap laskut maksettuu. ja sapuskoo. Ja vaikka tuala aiemi väitettii nottei rahala sua terveyttä nii mie oisi ermieltä. Miullai jos ois aikonaa itelä olt tarpeeks rahoo hoiattoo työtapaturman yksityiselä nii minen ois täsä tilanteesa ko mitä nyt oun. minoisin takas työelämäsä olt alle puolevvuue siitä ko tää sattu. nyt tuski oun ikinää enee. Van emmie sitä silti sano nottako se raha onnelliseks tekis. tahikka nottako sillä oikeita ystävii sais. Van terveenä ollesa sitä vois ainai kyvetä ehtimää niitä ystävii ja määttiiä sitä parsuhettahi.
Siinä minoon samoo mieltä notta. yksi asuvoo rahastetaa jokataholta iha siekailemata. Etkä sua mitää helepotuksii pakollisii maksuloihe vaikkouttii keskenäs. päivvasto. sapuskaannii mänöö yksieläjälä enemp rahoo ko kahellee ollesa. vasitennii jonsei ite kykene kokkailemaa enee.

T.suapisti

Vierailija

Anonyymi 02.07.2011 08:36
tällä muorilla ei ole tuota ongelmaa omistan kaksi uutta audia ja bemaria sekä plajon turkiksia ja nahka-asuja:D t.audinainen nahka-asussa
---------------------------------------------------------------------------------------
Anonyymi 08.07.2011 19:46
Kehtaat vielä kirjoittaa, vietko ne autosi, turkiksesi ynnä maamonat taivaaseen?
----------------------------------------------------------------------------------------
Edellinen kirjoittaja, tarkoititko kommenttisi 02.07 08:36 kirjoittajalle?
Hänen juttunsa on mielestäni pelkkä provo, audinainen puhuu mitä sylki
suuhun tuo, eikä todennäköisesti omista juuri mitään muuta kuin suuren
määrän mielikuvitusta ja häiriköintihaluja :-(

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat