Teetkö ruokaa joka päivä?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Minä kun olen yksinäinen ihminen niin vain itselle en viitsi ruokaa tehdä. Valmisruoatkaan eivät maistu joten elän pääasiassa voileivillä. Leipää ja erilaisia leikkeleitä, sillä pärjää.

Sivut

Kommentit (56)

Vierailija

Ei Joka Päivä !
Kun teen perunakeittoa ison määrän kerralla ja laitan pakasterasioihin annoksiin niin tulee n. 8 päiväannosta.
Perunoita kun keittää reilun määrän on siitä pyttipannuun usealle päivälle.
Raparperikiisseliäkin isompi annos säilyy sitten jääkaapissa vaikka viikoksi.
Halpoja ruokapaikkojakin löytyy paljon jossa saa á 4 - 5 eurolla ja samalla näkee muitakin.

Vierailija
Aino mummo

Minä kun olen yksinäinen ihminen niin vain itselle en viitsi ruokaa tehdä. Valmisruoatkaan eivät maistu joten elän pääasiassa voileivillä. Leipää ja erilaisia leikkeleitä, sillä pärjää.

Hui sinua Aino mummo! Olet varmasti väsynyt ja flunssa-altis tuollaisella ravinnolla! Hui!

samettiruusu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Pidän hyvin paljon erilaisten aterioitten laittamisesta.Teen(teemme)yleensä kahdeksi päiväksi kerrallaan.

Pääsääntöisesti suunnittelemme päivittäiset ruoat yhdessä.Pyrimme vaihteluun,on keittoja,laatikoita,pataruokia,erilaisia täytettyjä lettuja,liha-ja kalaruokia.Salaatteja ja kaikenlaisia juureksia.
Marjoja ja hedelmiä kuluu paljon.
Leipää syömme aika vähän,jonkin verran piirakoita.Juustoa,leikkeleitä ja kanamunia on aina jääkaapissa.

Ostamme välillä valmisruokiakin,harvoin syömme ´ulkona´.
Isäntä käy joskus ostamassa torilta kala-tai lihakukon sekä paistettuja muikkuja.Grilliltä kebapannoksen salaatilla.
Pizzaa joskus.
Ruokajuomana maito tai vesi.Joskus viini.

Näin kesäisin valmistamme erilaisia grilli-aterioita.Tietenkin uusia perunoita tulee laitettua.

Perheessämme kaikki ovat innokkaita ruoan laittajia,kaksi poikaa ja tytär perheineen.

Pöydän kattaminen on minulla se heikoin lenkki,mutta jos on ruokavieraita,pyrin viimeistelyyn siinäkin.
Kylläpä siinä äkkiä menee kolme-neljä tuntia aterian valmistelussa jälkiruokineen,vaikka isäntä antaakin apuaan...

Elikkä,minulle ruoan laittaminen on mieluisaa ajanvietettä...

Vierailija

Minulta menee noin puolituntia maukkaan broileriaterian valmistamiseen, vihanneksineen ja riisiä tai nuudelia.
Vihersalaatti kuuluu aina ateriaani.

samettiruusu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Juu,minullakin menee vähän aikaa,kun laitan pakaste pinaattikeiton tai-letut ja keitetyt kanamunat lapsenlapsille.
On niiden herkkua.
Murekkeen ja perunamuusin valmistamiseen menee aikaa n.tunti.
Ranskalaiset ja nakit,aikaa jotain n.42min.
Lohimedaljonki n.5min.

samettiruusu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kuulehan anonyymi,sanompa sinulle.En koe sitä mitenkään leuhkimisena,jos pidän ruoan laittamisesta.Se on ollut intohimoni aina.-Siis kokeilla erilaisia aterioita ja tarjoilla niitä tuttavilleni ja lasten perheille.

Toki pienille lapsille pitääkin laittaa heidän toiveittensa mukaisia ja sopivia aterioita mutta opettaa myös uusia makuelämyksiä.
Kaikki viisi lastenlastani ovat kaikkiruokaisia.Nuudeleista he eivät välitä mutta broilerivartaat kelpaavat.

ps.Kirjahyllyssäni on monenlaista-ja monen maan keittokirjoja.Katson kaikki mahdolliset ruoka-ohjelmat televisiosta.

Vierailija

Olen yksin asuva mutta laitan ruokaa melkein päivittäin. Kerralla voi valmistaa useammankin ruoan ja eihän hyvän keiton tai salaatin tekoon kulu aikaa kovinkaan paljon. Luulisin että on terveellisempää syödä kunnon ateria kuin elellä pelkillä voileivillä, niitähän voi nauttia välipalaksi. Näin kesällä on runsas valikoima kotimaisia vihanneksia ja marjoja joista saa vitamiineja ja suojaravinteita. Valmiita eineksiä en suostu syömään niin kauan kun jaksan ruokaa laittaa, ei ole kotiruuan voittanutta.

Vierailija

Täällä on taas tämä känkkäränkkä joka käy joka palstalla esittämässä eriävän mielipiteensä, ikävä ihminen.

Vierailija

Minulle perusruoanlaitto on pakkopullaa, mutta kun on isokokoinen mies joka haluaa kotiruokaa niin eipä auta muu kuin ottaa kauha kauniiseen käteen.
Keittoja, kastikkeita ja laatikoita teen ison erän ja niitä syödään monta päivää.
Tänään oli kaalikeittoa uudesta kaalista ja sitä syödään huomenakin.
Jälkiruokia tykkään väsätä, kiisselit, rahkat,ja muut makeat, se alkaa jo näkyä vartalossakin.
Kesäisin, kun on vieraita melkein joka viikonloppu tahdon tarjota parastani, usein etsin keittokirjasta tai katson netistä jotakin erikoisempaa, joskus sitten onnistuu ja joskus taas ei.....
Ja nyt minä leuhkin, sillä voileipäkakku on se mikä minulta onnistuu!

Pizza/noutoruokapäivä on kerran viikossa, kaupungissamme on nakkari mistä saa hyviä kerroshampurilaisia valkosipulimajoneesilla.
Ravintolassa käymme harvoin, paitsi minä joka käyn nuorison kanssa mäkkärissä/subwayssä tai muussa "roskaruoka" paikoissa muori maksaa periaatteella

Vierailija

Lainaus:

Täällä on taas tämä känkkäränkkä joka käy joka palstalla esittämässä eriävän mielipiteensä

Pitäisikö tämän "känkkäränkän" laittaa samaa ruokaa kun muut, että kelpaisi porukkaan?

Vierailija
samettiruusu

Kuulehan anonyymi,sanompa sinulle.En koe sitä mitenkään leuhkimisena,jos pidän ruoan laittamisesta.Se on ollut intohimoni aina.-Siis kokeilla erilaisia aterioita ja tarjoilla niitä tuttavilleni ja lasten perheille.

Toki pienille lapsille pitääkin laittaa heidän toiveittensa mukaisia ja sopivia aterioita mutta opettaa myös uusia makuelämyksiä.
Kaikki viisi lastenlastani ovat kaikkiruokaisia.Nuudeleista he eivät välitä mutta broilerivartaat kelpaavat.

ps.Kirjahyllyssäni on monenlaista-ja monen maan keittokirjoja.Katson kaikki mahdolliset ruoka-ohjelmat televisiosta.

Niin minullakin, kaiken kansan soppakirjat. Kylähullun grillauskirja, Juoppohullun päiväkirja! On minullakin kirjoja ja laitan hyviä aterioita lukiessani kylähullun grillauskirjaa. Siellä on oivia ohjeita munan paistosta ja porkkanan kuorimisesta.
Välipalaksi luen Brownin William Shakespearea. Sitten paistan munatortun kalkkunan munista,jonka ohjeen sain eräältä Moilasen tilalta, se on aivan ehtaa omaa tuotantoa, se ohjekin. Kyllä ruuan laitto on kivaa ja antoisaa ajankulua, kuin esimerkiksi Täydellinen Herrasmies klassisen miesmuodin käsikirja, tuota luen aina tehdessäni omelettia, sellaista monimunaista, johon tulee tryffeliä sisälle. Jälkiruuaksi useasti taion simsalapim kuutortun, appelsiinikuorutteella.

Vierailija

Eräs äiti kertoi että hänen täytyy tehdä jokaiselle kolmelle lapselleen eri ruokaa. (eivät ole allergisia millekkään)

Minusta tuo on aivan hullua! Itse en koskaan kysynyt lapsiltani mitä ruokaa he haluaisivat. Aina söivät sitä mitä oli pöydässä. Silloin ei ainakaan valmisruokia ollut olemassakaa.
Omatkin lapseni ovat jatkaneet samaa tyyliä ja heidänkin lapset ovat kaikkiruokaisia niin koulussa kuin kotona.
Terveenä on porukka pysynyt.

Nyt näin kahdenhengen porukassa teen ruokaa siten että se riittää vähintään kaksi päivää. Jälkiruokia teen vain jouluna. Vieraatkin saavat tyytyä siihen mitä talo tarjoaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat