kuulumiset

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

kiva lukea kuulumisia eripuolilta maata , tänään vasta liityin tähän keskustelu piiriin,
koiran kanssa olimme aamu lenkillä, aivan ihana tyyni ilma silloin, vaik olikin pilvistä ja kosteaa
täälä rannikolla näet tuulee melko aina.
onko jonnekin päin jo sieniä pulpahdellut tänne ei koska kuivuus on ollut kova koko kesän, toisaalta ihan
hyvä kesällähän pitää olla lämmin.

Kommentit (9)

June.A
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tervetuloa keskustelemaan Itkonlikka!

Täällä Etelä-Karjalassa on samanlainen säätila kuin sielläkin. Pilvistä on mutta ei satanut ole ollenkaan. Tuulikin on heikkoa. Ihanteellinen ulkoilusää.

Sisareni luona kävin nyt aamupäivän puolella. Asuu tässä vähän matkan päässä saman kadun varrella. Hän on minusta lähes 5v vanhempi. Kaupassa käväisin myös kun aukesi puolilta päivin. Ei minulla oikein mitään kummempaa ostettavaa ollut. Menin vähän niinkuin ajan kulukseni. Kauppakin on tässä ihan lähellä. Neljän aikoihin menen naapurin kanssa lenkille ellei sää yllättäen muutu ja ala satelemaan.

Sinulla on koira lenkkikaverina. Pidän kyllä koirista ja kissoista vaikka ei itselläni niitä ole. Viimeksi on ollut kissa mutta sen jälkeen päätettiin ettei enää oteta. Ihana 10 viikkoinen koiranpentu oli tuossa puistossa yhdellä nuorella neitosella kun tulin sieltä siskoltani. Aluksi vähän vierasti minua mutta tuli sitten kohta luokseni.

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa sinulle ja kaikille muille myös!

Vierailija

Moikka! Täällä ollaan sairauslomalla. Iskias vaivaa, jalkakin on puutunut. Harmittaa vähän kun ei paljon mitään voi tehdä, esim. puutarhassa olisi hommia. Eiköhän tämä tästä, kun vahvat lääkkeetkin on päällä.

Minulla on kaksi kissaa. Toinen, valitettavasti, on kova metsästämään ja olenkin pitkin kesää saanut kerätä kuolleita päästäisiä pihasta. Toinen kissa on sosialisemmpi ja hakeutuu ihmisen seuraan. Näin kesällä ne eivät saa nukkua sängyssäni koska tuovat turkissaan punkkeja. Kaksi punkkia jo ehti tarttua ihooni kiinnni ennenkuin huomasin antaa kissoille "porttikiellon" sänkyyni. No ainakaan vielä ei ole tullut mitään punkki- oireita.
Suuri haaveeni on hankkia rotukissa, lähinnä pyhä birma. Haaveitahan saa ja ehkä pitääkin olla.......

June.A
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Jos tulisikin toisen kerran tänään. Luin että Vanessalla vaivaa iskias. Se on ikävä vaiva. Minulla oli yhtenä vuonna pahana ja kesti pitkään. Jalalla ei oikein kävellä kärsinyt. Kamalaa oli näin jälkikäteenkin ajatellen.

Nyt vaivaa niskat ja hartiat sekä käsi jomottaa kyynärpäähän asti. Kipulääkkeitä olen syönyt ja voimisteluttaa olen koettanut. Johtuu varmaan tämän koneen tuijottelusta ja ristipistojen teosta. Nyt olen ollut käsityötä tekemättä ja tännekin vilkuillut vain silloin tällöin kiireisesti.

Ehkäpä me tästä toivumme. Varo nyt kuitenkin niitä punkkeja. Ja hyvä että sinulla on haaveita.Burman kissa on hyvä haaveiden kohde.

Itkonlikka mainitsi sienet että onko niitä jo. En ole käynyt metsässä nyt.Tänään tuossa puistossa huomasin kannon päässä jonkun sienen ja nurmikolla pari joita en tiennyt mitä sieniä olivat. Sieniä kuitenkin. Aika kuivaa täälläkin on ollut. Ei ainakaan kukaan tutuista ole maininnut sienistä mitään.

Pihalla olin äsken naapurin naisten kanssa pitkän aikaa. Minulle tuli puhelukin vanhalta työkaverilta jota en ole nähnyt 17 vuoteen. Asuu tuolla toisella puolen Suomea. Hyvin hän tuntui voivan. Täyttää ensi keväänä 70 v.
Aurinkokin paistoi lähes koko ajan ulkona ollessa kun sää selkeni ja pilvet kaikkosi. Ensi yönä olisi tähdenlentoja mutta tässä on vähän vaikea niitä nähdä kun on katuvalot ja muitakin valoja niin paljon. Pitäisi olla jossain maaseudulla.

Mutta nyt lopetan tämän lärpätyksen ja menen jotain muuta tekemään.
Hyvää loppuiltaa!

June.A
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Voi ei!

Eka kerran sain saman viestin tallennettua kaksi kertaa. Jotenkin tuo nyt onnistui menemään niin. Pyyhin sen toisesta pois ja pistän tähän vaikka kissimirrin kuvan.

Vierailija

Onko June.A:n kissa poika, kun on niin muhkean näköinen? Näyttäisi olevan valjaissa kiinni, kuvasta päätellen. Se onkin hyvä konsti eivätpä sitten juoksentele ympäri maailmaa. Onko se tottunut hyvin valjaisiin, vai moittiiko?. Varmaan pitäisi pennusta totuttaa, vaikeampaa se on aikuiselle kissalle jos ykskaks ei saakaan juosta vapaana.

Tarkistin äsken lotto-ja kenotulokset. Samoin meni kuin ennenkin eli, yhtä köyhänä saapi mennä nukkumaan. Mutta niinhän ne sanoo ettei raha tee onnelliseksi. Ei se pienempi voittopotti olisi pahitteeksi, saisi jotain pientä ekstraa.

Sieniä en harrasta koska en tunne niitä tarpeeksi hyvin. Kaupasta joskus ostan kun tarvitsen.

Kaikille kauniita tähdenlentoja!

Vierailija

Miksi sitten lototaan jos jo tietää ettei raha tee onnelliseksi? Kyllä raha helpottaa elämää huomattavasti....

June.A
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Huomenta!

Taas alkoi uusi viikko. Puolipilvistä on mutta poutaa. Lämmintä on +17 astetta. Ambulanssikin kävi jo talossa mutta en tiedä veikö ketään. Näin vain kun oli tuossa pihalla oven edessä. Toivottavasti ei kenelläkään mitään vakavampaa.

Itselläni tuntui kuin viime yö olisi ollut helpompi. Ehkä tämä niskojen ja hartioiden voimisteluttaminen auttaa kipulääkkeiden kera.Katsotaan nyt paraneeko kun jaksaa heilutella.

Kissa on tosiaankin poika Armas nimeltään. On kylläkin naapuritalon kissa. Pienestä ovat hihnassa kuljetelleet ja hyvin tuo on tottunut siihen. Tässä lähettyvillä on toinenkin kissa jota ulkoiluttavat hihnassa.

Meillä on ollut yksi poikakissa ja 2 tyttökissaa tässä vuosien myötä. Tyttökissat olivat yhtäaikaa ja poikakissa aikaisemmin.

Tuosta veikkauksesta vielä. En ole lotonnut enkä kenonnut aikoihin. Siskon kanssa viimeksi eikä siinäkään voittoja herunut. Taidan olla huono-onnista sorttia.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Kirjoitellaan!

Kuvassa meillä ollut Miksu-kissa. Tykkäsi kirjahyllystä ja pudotteli joskus kirjojakin.

Vierailija

Kiitos kuulumisista , täällä kymenlaakson rannikolla on kova tuuli, ja pilvipäivä, lämmintä
kuitenkin + 20 eli vielä on kesää,kävin viemässä kirppikseen tavaroita, josko tästä
muuttaisi hiukan pienenpään asuntoon . tämä ok- asuminen yksin on aika haastavaa

En kovin ahkeraan vieraile täällä sivuilla , kun tuo työ-elämä vie aikaa ja koetan harrastaakin
jotain , kuten liikuntaa, nyt ilmottaudun kansalaisopistoon taiji - kurssille, saa nähä opinko sitä ?
Terveisiä kaikille , hyvää päivän jatkoa

June.A
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Täällä on aurinkoista ja pilvistä vuorotellen ja kolme kertaa on tänään vähän vettäkin ropsauttanut. Ukkonenkin on muutaman kerran jyrähtänyt. Tuulee kyllä myös jonkin verran. Lämpöä on + 18 astetta.

Meillekin tuli eilen kansalaisopiston opinto-ohjelma. Paljon oli erilaisia kursseja. En kylläkään aio mennä kurssille koska ne on pääosin keskustassa ja pitäisi bussilla kulkea. Varmaan mukavaa tuo Taiji-kurssi. Jos oikein muistan niin se on sellaista rauhallista kuntoilua eikä mitään kovaa rehkimistä.

Ulos olen menossa nyt neljältä naapurin rouvan kanssa. Toivottavasti ei osu sadepilviä kohdalle. Nyt kyllä aurinko paistelee.

Vähän on ollut vipinää tässä kadulla kun on yläaste-ja lukio meidän asuntoamme vastapäätä. Nyt tänään kun alkoi koulutkin.

Meinaatko muuttaa Itkonlikka kerrostaloon omakotitalosta. Me asumme miehen kanssa kahden kerrostalossa jossa on 16 asuntoa. Ei siis mikään kovin suuri kerrostalo. Ollaan asuttu tässä reilut 14 vuotta. On ollut ihan hyvä talo asua.

Eipä tässä nyt muuta kuin terveiset ja hyvää päivän jatkoa myös! Toivottavasti Vanessan iskias on alkanut helpottamaan!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat