Punkinpurema

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Punkinpuremasta minulle nousi puremakohdan ympärille punainen rengas. Ihotautilääkäri yllätti toteamalla että kaikki punaiset renkaat eivät ole borreliosia eivätkät kaikki borreliositapaukset aiheuta punaista rengasta. Sain ohjeen seurata itse vielä tilannetta ja tarpeen vaatiessa aloittaa antibioottikuuri. Borelioosiin määrätty antibiootti oli lääkärin kertoman mukaan niin vahvaa, että kuuria ei kannattaisi aloittaa muuta kuin tosi tilanteessa. Lopullinen diagnoosi selviäisi seuraamalla punaisen renkaan kehittymistä. Pelonsekaisin tuntein palasin kotiin. Viikon sisällä rengas oli hävinnyt. Vaikka muita oireita ei ilmaantunut, minulle jäi pitkäksi aikaa pieni epävarmuus kunnes lopulta saatoin huoata helpotuksesta. Olin sittenkin selvinnyt puremasta pelkällä säikähdyksellä.

Kommentit (2)

Vierailija

Vuosia sitten mieheni polvitaive kipeytyi,hän pyysi minua tutkimaan mikä siellä oikein oli.
Punkkihan se siellä vain pikkuisen takaosaa oli näkyvissä.
Yritin irroittaa punkkia mutta pää katkesi ihon sisälle.
Lääkäri reissuhan siitä tuli ja pieni viilto oli polvitaipeeseen tehtävä.
Lääkäri sanoi jalassa olevan borrelioosin ja määräsi antibiootti kuurin hänelle, hyvä näin.

Vierailija

Hei!

Toivottavasti olet selvinnyt säikähdyksellä! Minulle kävi toisin viime kesänä.Kävin näyttämässä puremakohtaa, ja vaadin ottamaan vasta-ainetestiä. Lääkäri oli hyvin vastahakoinen ko.testiin ja ei osannut tulkita tulosta.Hän ei ottanut minuun yhteyttä toisen testin ottamista varten. Muutaman kuukauden päästä kun toinen lääkäri selvitti asian, seurasi 4 kkn hoitojakso. Ensin 3 vrk sairaalassa sitten 3 vkn suonensisäinen antibiootti, ja senjälkeen vielä 3 kkn antibiootti. En halua säikäyttää sinua, mutta tämän prosessin myötä olen saanut tietää että tätä sairautta vain harvat lääkärit, muut kuin infektiolääkärit osaavat tulkita. Tunnen myös henkilöitä joilla on hyvin vakavia oireita kun ei ole hoidettu ajoissa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat