Mitä karviaisista?

Vierailija

Tekee mieli ostaa karviaisia ja tehdä niistä jotain, mutta mitä?
Löysin Allt om Mat-lehden nettisivuilta yhden reseptin eli piiras karviaisista.
Onko jollain ideoita, mehukeiitntä ei ole joten en voi valmistaa mehua.

Kommentit (4)

Vierailija

Hei,
teeppä karviaisista ja porkkanoista hilloa, sitä kutsutaan meillä päin pula-ajan lakkahilloksi. Melkoisen hyvää, sopii miltei kaikkialle mihin ns. tavallinenkin hillo. Eli karviaisia ja porkkanoita puolet ja puolet, tilkka vettä ja sokeria maun mukaan ja keittele hilloksi. Nam.

Vierailija

Isäni syö ns. karkkeina. Käyttää kokonaiset karviaiset pakkasessa ja sitten sulattaa ja napsii makeisina.
Itse teen samoin ja syön aina välillä pikku rasiallisen ihan välipalana. Pakkasessa käytettyinä hieman se kirpeys vähenee. Ja kyllä edesmennyt äitini teki karviaisista ihan tavallista hilloakin, herukoiden tapaan. Joskus syötiin jopa karviaishillolla täytettyä kakkua tai kääretorttua.

Vierailija

Jatkan yhäkin kun ajatukset tulevat mieleen pätkittäin.
Karviaisista voit tehdä myös marmeladia tai hyytelöä. Siilaat kuoret pois ensin kunnolla keitettyäsi ja sitten hyytelösokerilla ohjeen mukaan joko tytisevää narmeladia tai leikkautuvaa hyytelöä. Ja minun makuuni ovat miedon vaniljajäätelön kyytipoikana esimerkiksi.
Terv. tämän ja kaksi edellistä lähettänyt Emmastiina

Vierailija

Olen tehnyt karviaisista ja porkkanoista "lakattoman akan lakkahilloa" on todella hyvää. Pelkkä karviainen on liian änkeää. Kikka

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat