Asunnon osto ja myyminen

Vierailija

Katselen rivitaloasuntoa,jos se minua kiinnostaa niin teenkö tarjouksen vaikka vanha omakotitalo on myymättä,mitepäin toimitaan?Mieheni on kuollut ja joudun toimimaan yksin.Onkoteillä kokemusta?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Lainaus:

Katselen rivitaloasuntoa,jos se minua kiinnostaa niin teenkö tarjouksen vaikka vanha omakotitalo on myymättä,mitepäin toimitaan?Mieheni on kuollut ja joudun toimimaan yksin.Onkoteillä kokemusta?

Sinuna en uskaltaisi kahden asunnon loukkuun. Jos olisin asemassasi, yrittäisin myydä talon ja katsoisin paljonko siitä saa. Asuisin vaikka vähän aikaa vuokralla ja sinä aikana etsisin sopivan oman asunnon. Ongelmana olisi tietysti monet muutot, mutta menettely antaisi aikaa miettiä ja etsiä sekä tietysti varmistaisi uuden asunnon rahoituksen. Aikuinen lapseni menetteli näin, eli myi vanhan asunnon, muutti vuokralle ja sinä aikana rakensi uuden omakotitalon.

Omakotitalo voi mennä joillakin alueilla nopeasti kaupaksi. Jossakin päin maata asuntokaupat ovat hidastuneet. Tietämättä missä ja millaista olet myymässä en osaa neuvoa, mutta edellisen tapaisia ajatuksia tuli mieleen.

Asunnonvälittäjät osaavat tietysti arvioida myyntivilkkauden, mutta usein heillä on turhan optimistisia neuvoja. Täällä samat talot roikkuvat myynnissä kuukaudesta toiseen, jopa vuodesta toiseen - välittäjän vaihtuessa.

Vierailija

Käsittääkseni tarjouksen ohessa voi antaa kirjallisen ehdon siitä, että tarjous on voimassa sillä ehdolla, että saa oman asunnon myytyä.
tiedän, että ainakin hesan sudulla näin on tehty.

Vierailija

Jos rivitalosta tekee kirjallisen tarjouksen niin se on mielestäni sitova.
Ja jos et saakkaan omakotitaloasi myytyä, niin käsiraha on kuitenkin rivitaloon määräaikaan mennessä maksettava, tai saa sakot.

Minäkin olisin sitämieltä että, ensin myisi omakotitalon, ja olis vaikka vuokralla, jos ei samantien löydy mieleistä rivaria.

Vierailija

Jos on aikeissa myydä asuntonsa, huippuhintaa haluava taitaa olla jo vähän myöhässä. Nyt kun ei tiedä mitä rahamaailmassa tapahtuu, ostajat ovat varovaisempia varsinkin jos joutuvat ostoksensa lainalla maksamaan. Saattaa olla korot kohta noususuunnassa ja työttömyyskin vaania monen nurkan takana. Saa siinä pian Kiinteistö-Kaisakin panna kaikki myyntitaitonsa likoon jos aikoo tulosta tehdä.
Terveisin nimimerkki synkistelijä

Vierailija

Minä kuulin radiosta, että ahneet pankitkin on heränneet huomaamaan, mikä sotku kaikille on kahden asunnon loukku. Jos rahaa on niin paljon,on vain tappion riski. Mutta jos pankkin menee lainanhakuun, saattaa pankkihenkilö kieltäytyä lainaneuvottelusta, kunnes ensimmäinen luukku on myyty alta pois. Yllättävää asiakasystävällisyyttä rahanahneilta pankeilta. Ne kai tienaa tälläkin tavalla!

Vierailija

Lainaus:

Minä kuulin radiosta, että ahneet pankitkin on heränneet huomaamaan, mikä sotku kaikille on kahden asunnon loukku. Jos rahaa on niin paljon,on vain tappion riski. Mutta jos pankkin menee lainanhakuun, saattaa pankkihenkilö kieltäytyä lainaneuvottelusta, kunnes ensimmäinen luukku on myyty alta pois. Yllättävää asiakasystävällisyyttä rahanahneilta pankeilta. Ne kai tienaa tälläkin tavalla!

Päinvastoin, näin pankit suojaavat sinisilmäisiä ihmisiä kahden asunnon loukusta. Samalla pankit suojaavat itseään luottotappioilta ja se on kaikkien etu. Kuka muistaa vielä 90-luvun laman? Pankeissa tiedetään, että korot tulevat nousemaan, työttömyys lisääntymään ja asuntojen arvot alenemaan.
Kunpa Yhdysvaltojen pankitkin olisivat vaatineet asunnonostajilta omarahoitusta silloin 2000-luvun hulluina vuosina. Sieltä se lähti - kuin kiven olisi heittänyt veteen ja renkaat laajenivat ja laajenivat ja laajenevat edelleen.

Vierailija

Aloitin keskustelun,olin onnekas löysin rivitaloasunnon ja sain pian omakotitalon myytyä,vaikka hirvitti näin toimia.Olen kota 4kk asunut uudessa aunnossa.

Vierailija

Lainaus:

Aloitin keskustelun,olin onnekas löysin rivitaloasunnon ja sain pian omakotitalon myytyä,vaikka hirvitti näin toimia.Olen kota 4kk asunut uudessa aunnossa.

Onneksi olkoon asuntokauppojesi onnistumisen johdostä. Taisitkin saada vielä aivan hyvän hinnan kun lamapuheet alkavat enemmälti ryöpsähdellä tapetille sinun kannaltasi katsoen vasta näin jälkikäteen.

Vierailija

Lainaus:

Ensin kannattaa asunnonvälittäjän arvio myytävästä kohteesta,antaisin asunnonvälittäjän tehtäväksi myymisen heillä on ammattitaito siihen.Välttyy monelta hankaluudelta ja turhilta tinkauksilta. ja mahdolliselta ostajan huijausyritykseltä,kun meitä on moneksi. Varmaankin olisi järkevintä laittaa oma asunto myyntiin,ja mennä siksi aikaa vuokralle.Tuskin hyödyttää olla kahden asunnon loukussa. Jos tekee varauksen johonkin myytävään asuntoon joutuu käsirahan maksamaan,se on hyvä huomioida.Kun olet vuokralla ja oma asunto myynnissä,(saattaa joskus mennä nopeastikkin)Voit rauhassa katsella asuntoja.

Vierailija

Lainaus:

Jos vielä olet tossa tilanteessa, niin ota itsellesi myyntimeklari joka osaa antaa sinulle rehellistä mielipidettä siitä kuinka kauan joudut odottamaan myyntiä, sekä mitä OIKEASTI voit siitä saada jos on pakko jossakin ajankuluessa saada se myytyä. Eli, todellisessa maailmassahan on aina mahdollista myydä nopeammin hintaa alentamalla tms jollei saa sitä pyydettyyn hintaan menemään.

Kokeile soittaa tälle firmalle, XXXX (ylläpito poistanut mainoksen) ovat kuulemma kauan tehneet näitä ja tuntevat markkinat jne. Säästyy monelta ongelmalta kun käyttää luotettavaa meklaria! (joo, ovat muka etelähelsinkiä yleensä hoitamassa, mutta tiedän että myyvät mistä vaan yhtä tehokkaasti!)

t. Jukka T.

Vierailija

Asuntojen hinnat ovat laskeneet muutaman vuoden sisällä lähes koko Suomessa ! Lukuunottamatta kehäkolmosen sisäpuolta, sekä muutamaa suurehkoa muuta kaupunkia Etelä- Suomessa.

Asunto kauppa seisoo kuin seinäkello. Tuttavat, sukulaiset, itsekin , työkaverit, naapurit ym ym ym ovat laittaneet asuntojaan myyntiin, ja myyntiaika on todella pitkä, tai saako ylipäätään myytyä ??????

Eräskin perhe osti Oulusta joitakin vuosia sitten rivitalo asunnon, nyt asunto on ollut myynnissä todella kauan, hintaa on laskettu, silti ei yhtään katsojaa,edes  kiinnostunutta.

Puhumattakaan muualla pienemmällä paikkakunnalla, ostajia ei ole. Ikävä tilanne monille ,monille perheille.

Jos asunto ei mene kaupaksi , tai joutuvat myymään halvemmalla kuin itse ovat joitakin vuosia sitten ostaneet.

Siis olisi kannattanut asua ennemmin vuokralla !

Vierailija

Tottahan se on, että asuntokaupat ovat hiipuneet suurimmassa osassa Suomea. Varsinkin isommat asunnot, joskus myös mikä tahansa asunto vaan keikkuu myyntilistalla, ei kauppoja näy.

Kurjaa tämä on kaikille osapuolille.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat