Peruna ja Italiansalaatti

Vierailija

Kyllästyttää kaupan salaatit.
Onko teillä hyviä omatekoisen Peruna tai Italiansalaatin ohjeita?

Kommentit (14)

Vierailija

Lainaus:

Ja hauskaa on, niinkö?
Jos kuitenkin palaisitte alkuperäiseen kysymykseen vai onko se liian vaikea?

Ai jaa, olet aloittaja.
Perunasalaattiako (joka kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella lauseen keskellä) ja italiansalaattia tarkoitat?
Mene vaikka Kotiliesi-lehden sivuille, sieltä löydän reseptit (klikkaa kohtaa reseptit ja kirjoita siihen tiedot).

Vierailija

Lainaus:

Tässä se hassu aloitus....

Vierailija

Autetaan sitten miestä mäessä eli

Äidin perunasalaatti
15 pinetä perunaa
2 isoa herkkukurkkua
1 tuore kurkku
2 hapanta omenaa
1 sipuli

kastike:
1 putkilo kruunumajoneesia
2 dl kermaviiliä
2 rkl etikkaa
2 tl suolaa
1 tl sokeria
nippu tilliä
tuoretta tinjamia

1. Leikkaa keitetyt perunat, herkkukurkut, tuore kurkku ja kuoritut omenat pieniksi kuutioiksi.Valuta kurkkukuutiot siivilässä.Leikkaa sipuli mahdollisimman hienoksi silpuksi ja sekoita joukkoon.
2. Sekoita kastiketta varten majoneesi, kermaviili, etikkaa, suolaa ja runsaasti hienonnettua tilliä. Sekoita kastike perunasalaattiin. Peitä salaatti ja pidä viileässä. Koristele hienonnetulla tillillä ja timjamilla.
(resepti on Kotilieden sivuilta)

Vierailija

Minulla aineet ovat samat kuin edelliselläkin paitsi tuoreen kurkun jätän pois.
Kastikkeeseen vatkaan kuohukermaa jonka maustan etikalla, sinapilla ja mustapippurilla.

Ohje omasta päästä,...ja ainakin minulla pelaa hoksottimet vielä sen verran että ymmärsin kyseessä olevan perunasalaatin.

Vierailija

Ehkä on säilyvämpi ilman tuoretta kurkkua,jonka minä myös jätän pois.Tuore kurkku saattaa vetistää salaattia.Majoneesipohjainen kastike minulla,kevennetty kermaviilillä,kuohukermaa en käytä.

Vierailija
mökinmuori

Kastikkeeseen vatkaan kuohukermaa jonka maustan etikalla, sinapilla ja mustapippurilla.

Ohje omasta päästä,...ja ainakin minulla pelaa hoksottimet vielä sen verran että ymmärsin kyseessä olevan perunasalaatin.

Kiitos vain piikeistä, ainakin siis löytyy yksi jolla ajatus pelaa - omasta mielestään.
Ärsyttää nuo epämääräiset kirjoitukset, eikö sitä voi kirjoittaa oikein. Jos nim. tietää mitä hakee... sekin voi olla hakusessa...
Kuohukerma on huonosti säilyvää, sitä en kyllä laittaisi perunasalaattiin (enkä siihen Perunaan!!!).
Säästän omaa päätäni eli käytän sitä vain ajattelemiseen - en tee siitä salaattia.

Vierailija

Lainaus:

Ei kyllästytä kun ei alati syö pidä huilia, ne on hyviä kaupassakin.
Punajuurisalaatiakaan ei kannata päivittän syödä vaikka hyvää onkin.

Vierailija

mökinmuori

Kiitos vain piikeistä, ainakin siis löytyy yksi jolla ajatus pelaa - omasta mielestään.
Ärsyttää nuo epämääräiset kirjoitukset, eikö sitä voi kirjoittaa oikein. Jos nim. tietää mitä hakee... sekin voi olla hakusessa...
Kuohukerma on huonosti säilyvää, sitä en kyllä laittaisi perunasalaattiin (enkä siihen Perunaan!!!).
Säästän omaa päätäni eli käytän sitä vain ajattelemiseen - en tee siitä salaattia.

Minua taas ärsyttävät nuo tyhjänpäiväiset kirjoitusvirheiden korjaamiset ja kieliopinoppitunnit, aivan turhia heittoja.
Ehkä joku saa sisältöä elämäänsä tuollaisia viestejä kirjoittaessaan, kuulutko sinäkin heihin?

Säilyvyys ongelmaa meillä ei ole, en tee niin suuria annoksia että pitäisi säilyä monta päivää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat