Keittokirjat

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Joku kyseli perunasalaatin ohjetta ja sai vastaukseksi jotta katso netistä.

Se sai minut ajattelemaan että ovatko ruokaohjeetkin menneet kaikki nettiin, onko ihmisillä enää ollenkaan vanhanaikaisia keittokirjoja?
Minulla on ikiaikainen Kotiruoka keittokirja jonka sain anopilta kun menimme naimisiin ja siihen turvaudun useasti monta kertaa vielä nytkin.
Hyllyssä on myös pitkä rivi muitakin keittokirjoja, on venäläistä, kreikkalaista ja jopa Painonvartijoidenkin keittokirja minulta löytyy.
Seuraavaksi aion ostaa Olga Temosen kasvisruokakeittokirjan Emäntänä Olga.

Toki katson ohjeita usein netistäkin, tänä syksynä löysin sieltä uuden tavan tehdä omenahilloa uunissa.

Kommentit (12)

Vierailija
mökinmuori

Toki katson ohjeita usein netistäkin, tänä syksynä löysin sieltä uuden tavan tehdä omenahilloa uunissa.

Omenahillo uunissa on kyllä jo vuosikymmenien takainen juttu, ei mikään uusi tapa.

Vierailija

mökinmuori

Omenahillo uunissa on kyllä jo vuosikymmenien takainen juttu, ei mikään uusi tapa.

Niin varmastikin onkin, minä vain en ollut koskaan kuullut tuosta.
Vanhanakin voi omaksua uutta.
Vaalea hillo on tehty hellalla ja punainen uunissa.
Punainen on herkullisemman näköistä.

Vierailija
mökinmuori

Joku kyseli perunasalaatin ohjetta ja sai vastaukseksi jotta katso netistä.

Se sai minut ajattelemaan että ovatko ruokaohjeetkin menneet kaikki nettiin, onko ihmisillä enää ollenkaan vanhanaikaisia keittokirjoja?
Minulla on ikiaikainen Kotiruoka keittokirja jonka sain anopilta kun menimme naimisiin ja siihen turvaudun useasti monta kertaa vielä nytkin.
Hyllyssä on myös pitkä rivi muitakin keittokirjoja, on venäläistä, kreikkalaista ja jopa Painonvartijoidenkin keittokirja minulta löytyy.
Seuraavaksi aion ostaa Olga Temosen kasvisruokakeittokirjan Emäntänä Olga.

Itselläni on kotikirjastossani yli 80 kpl ruokaan liittyviä kirjoja. Paljon on kirjoja "luokassa" keittokirja mutta myös eriaiheiia ruokakultuuriin liittyviä kirjoja. 85 taitaa olla lukumäärä, näin ulkomuistista.
On ranskalaista vaikka kuinka, kotimaisia myös, mutta ymmärrän tuon kun kehoitetaan hakemaan netistä reseptejä. Sileä löytyy varmasti.
Kotiliesi-lehden reseptit ovat ihan ok.
Itse haen reseptejä ruotsalaisen Allt om Mat-lehden sivuilta.
Neitssähän ihmiset elävät nykyään, senhän näkee jo täälläkin.
Haetaan reseptejä, ystäviä, miehiä jne. netistä!Itse haen vain hyviä reseptejä silloin tällöin, miestä ei tarvitse hakea, löytyy kotoa... ja ystäviäkin on.
Olen tehnyt "väliaikaispäätöksen" etten osta lisää ainakaan keittokirjoja. Toki joku Anna Bergenströmin kirjoista kutkuttaa kyllä. Makuja ja tuoksuja pähkinäpuun alla, ruotsiksi, on varmaan se ihanin!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Omenahillo uunissa ei ole suinkaan Olgan keksintö.

Viittaukseen.. eli aloitus oli hieman epäselvästi kirjoitettu, itsellekin tuli kösitys että Olga on keksinyt uuniomenahillon.
Mutta asioita voisi kyllä korjata ystävällishenkisesti, tämä on mielipiteeni. Ehkä jollain on asiat niin huonotsi että pitää kettuilla..... noitahan riittää....
"luetun ymmärtäminen"..... täällähän luetuksi tarkoitetun tekstin kirjoittamisen suhteen on monella tosi suuria ongelmia...

No voi vahinko, taasko olen tehnyt käsittämättöman aloituksen vaikka omasta mielestäni kirjoitin ihan selvästi....olen pahoillani...
Olisiko niin että ruotsia äidinkielenään puhuvilla olisi jonkunlaisia ymmärtämisvaikeuksia suomenkielisen tekstin suhteen?

Kielteinen suhtauminen nettiresepteihin????

Vierailija

Minullakin on paljon ruoka-ohje kirjoja,tai tarkemmin leivonta-ohje kirjoja.Muistaako kukaan,kun vuosia sitten MTV-kolmosella aika-ajoin leipoi ja antoi leivonta-niksejä Kaarina Roininen?
Siinä oli taitava leipuri.Häneltä ilmestyi tosi hyviä kirjojakin,niiden ohjeiden mukaan minäkin onnistun.
Nuori polvikin tykkää niistä kirjoista,kun ne ovat niin selkeitä.Pojan tytär mankuu minulta jo näitä kirjoja,
mutta sanon,että hänen pitää odottaa.Sitten,kun minä en enää leivo,niin olen luvannut ne hänelle antaa.

Vierailija

Minullakin on Kotiruoka-keittokirja, se on ahkerassa käytössä. On minulla muitakin keittokirjoja, leivontakirjoja ym.

Etsin kyllä ruoka- ja leivontaohjeita netistäkin.

Kotiruoka-keittokirjan (uusimman painoksen) olen antanut kummilapsilleni 18-vuotislahjaksi ja aion antaa sen vielä kahdelle, kun täyttävät 18 vuotta. Mielestäni se on hyvä ja selkeä kirja aloittelevallekin ruonlaittajalle.

Es

Vierailija

Minulla on paljon Kaarina Roinisen leivonta-kirjoja.Ohjeet ovat selkeitä ja mukavia.
Muistan Kaarina Roinisen,kun hänellä oli niitä leivontatuokioita tv:ssä.
Varasin aina kynän ja paperia viereeni ja kirjoitin kaikki ohjeet ylös.
Netistäkin löytyy hänen ohjeitaan.

Vierailija

Myös minulla on Kaarina Roinisen kirja.Kirjassa oleva rahkapiirakka-ohje on todella hyvä.
Sillä onnistuu aina.
Sain Roinisen kirjan eräänä vuonna äitienpäivä-lahjaksi,kun sain toivoa mitä haluaisin.Se on ollut todella ahkerassa käytössä.

Vierailija

Halpoja "keittokirjoja" saa tekemällä itse.
Kaupoissa myydää tyhjiä kirjoja,joihin olen lehdistä ja kaupan esitteistä leikannut ja liimannut sellaisia ohjeita,
joita enimmäkseen teen ja jotka kiinnostaa muutenkin.
Sisareni teki kanssa itselleen lehtileikkeistä kootun ohjekirjan,mutta hän laittoi ne kansioon muovitaskuihin.
Sehän on ja tosi kätevä,pysyy paremmin auki ohjeen kohdalta,eikä sivut likaannu,kun on muovi suojana.

Vierailija

mökinmuori

Siis mikä on tällaisen vastauksen tarkoitus. Oletko tosi fiksu vai umpi pimee. Veikkaan jälkinmäistä.
Eikö täällä mikään asia hoidu ihmismäisesti. ??

Vierailija

Keittokirjoista mielenkiintoisin on kirja sota-ajan ruokia. Äärettömän pelkistettyjä kokkauksia, eli pula-ajan "kokataan tyhjästä"
Mutta kelpo kamaa, nykyihmisen tauteihin sopiva terveysmeininki.

Vierailija

Lainaus:

Keittokirjoista mielenkiintoisin on kirja sota-ajan ruokia. Äärettömän pelkistettyjä kokkauksia, eli pula-ajan "kokataan tyhjästä"
Mutta kelpo kamaa, nykyihmisen tauteihin sopiva terveysmeininki.

Tunnen teoksen. Minusta oli korvikeaiheet jänniä. On sitä kaikkea keksitty. Mutta mausta ei ole tuntumaa eikä noita kokeilumielessä viitsi valmistaa. Siis korvikkeita. Muutoin reseptikirja toimii.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat