Miten päiväsi, iltasi vietätte tänään tai yleensä?
Miten päiväsi, iltasi vietätte tänään tai yleensä?
klo 1:01 | 29.9.2013
Olisi kiva kuulla teistä et lukijat: Miten päivänne aloitatte ja mitä kaikkea päivä tuo tullessaan...
Olen lehden lukia ollut muutaman vuoden, mutta vasta nyt rekisteriöin itseni tänne nettipalveluun. Kuulette minusta vielä, mutta se jää huomiselle myöhäisen ajankohdan takia.. Kauniita unia kaikille :)
Aamu lähti käyntiin muutaman kahvikupposen jälkeen kuuden seuvussa, lehden haku, lukeminen ja päivän meno suunnitelmat.
Sunnuntait ovat sellaisia ajanviete päiviä silloin ei koluta nurkkia vaan tehdään mikä miellyttää milloinkin.
Niimpä luin ajankanssa viikolla tulleet kuvalehdet, kahvia välillä hörppäillen, nautinto tuokin...
Puolilta päivin lähdin Toscan ( toy villakoira ) kanssa hiekkakankaalle lenkille. Mainio lenkkeily paikka koska siellä kulkee ristiin-rastiin hiekkapolkuja, teitä ja suuret männyt, kivenmurikat elävöittää vaihtelevaa maastoa.
Nautin todella "Luonnonhelmassa " olemisesta. Aikaa hurahti tunteroinen ja matkaa kertyi 4, 5 km..
Piste i:n päälle oli se kun lämmitin saunan sen jälkeen, istuin lauteilla pitkän tovin..
Olen 52 vuotias, yksineläjä nainen, joka on sairaseläkkeellä siksi voin kuluttaa aikani mikä tuntuu hyvältä..
En tiedä, nyt ei kirjoitus oikein luonnistu.. Poistaisinko vain antaisko mennä...
Uteliaana kurkkasin tätä osastoa. Oma päiväni on omaishoitajan päiviä joissa ei paljon muutoksia ohjelmaan tule. Aamu alkaa arkena ja pyhänä n klo 7, oman kahvin juon ensin, jotta herään kunnolla. Mieheni ei niele enää, joten ruoka menee mahaletkun kautta. En ole hoitaja koulutukseltani, mutta hommat on opittu, koska haluan, että puolisoni saa olla kotona niin kauan kuin se vain onnistuu. Hän ei myöskään enää kävele, joten kaikki hoito on sängyssä. Päivä on sen mukaan jaettu, että letkuruoka annetaan neljä kertaa /vrk, oikeastaan päivä, koska myöhäisin ajankohta on klo 21. Pyykkiä tulee, yleensä joka päivä kone käy, parhaana useammin. Jossain välissä tietenkin yritän käydä kaupoilla, muilla asioilla ja ehkä hoitaa omaakin kuntoa. Tästä syystä käyn koneella katsomassa, josko olisi mielenkiintoista keskustelua jossakin. Olen löytänyt pari aihetta,joissa pyörii asiallisesti kirjoittavia lähimmäisiä, naisia ja miehiä.Kaiken päälle olen niin maalainen, että en ihan aina ymmärrä näitä kiemuroita. Katsellaan mitä tästä osioista tekeytyy, kirjoittamalla se vain onnistuu!bordercolli
On todella kunnioitettavaa, että hoidat miestäsi kotona. Työ on todella raskasta ja yksinäistäkin ja vaatii uskomattoman paljon voimia. Merkitsee valtavasti miehellesi saada olla kotona ja että läheinen on vierellä. On oikein, että ajattelet myös itseäsikin.
Toivottavasti löytyy kiinnostavia ja mukavia kirjoittelukohteita.
gastella
Kiitokset kuulumisista.. Olet todella hieno, ihmisläheinen, urhea, sisukas aviopuoliso, joita kunnioitan valtavasti..
On sinulla varmaan todella rankkaa välillä.. Hehh.. Välillä.. Sillä tuollaisten päivien vetäminen on varmaan kokoajan rankkaa.. Miten ihmeessä jaksat ?. Kait sinä käytät kuitenkin ne omaishoitajan vapaat välillä, mihin on oikeus.. Pääsisit itse edes vähän huilimaan välillä.. Nostan hattua sinulle kunnioituksesta.
Jaksamista ja kirjoittele jos jaksat..
29.9. klo 17:35
Uteliaana kurkkasin tätä osastoa. Oma päiväni on omaishoitajan päiviä joissa ei paljon muutoksia ohjelmaan tule. Aamu alkaa arkena ja pyhänä n klo 7, oman kahvin juon ensin, jotta herään kunnolla. Mieheni ei niele enää, joten ruoka menee mahaletkun kautta. En ole hoitaja koulutukseltani, mutta hommat on opittu, koska haluan, että puolisoni saa olla kotona niin kauan kuin se vain onnistuu. Hän ei myöskään enää kävele, joten kaikki hoito on sängyssä. Päivä on sen mukaan jaettu, että letkuruoka annetaan neljä kertaa /vrk, oikeastaan päivä, koska myöhäisin ajankohta on klo 21. Pyykkiä tulee, yleensä joka päivä kone käy, parhaana useammin. Jossain välissä tietenkin yritän käydä kaupoilla, muilla asioilla ja ehkä hoitaa omaakin kuntoa. Tästä syystä käyn koneella katsomassa, josko olisi mielenkiintoista keskustelua jossakin. Olen löytänyt pari aihetta,joissa pyörii asiallisesti kirjoittavia lähimmäisiä, naisia ja miehiä.Kaiken päälle olen niin maalainen, että en ihan aina ymmärrä näitä kiemuroita. Katsellaan mitä tästä osioista tekeytyy, kirjoittamalla se vain onnistuu!bordercolli
Niin, oletteko pitänyt lakisääteisiä vapaita. On olemassa vertaisryhmiä ja kuntoutusta, jos niitä haluaa. Puolisolle intervalli osastohoitoa loman ajaksi. Näitä kysymyksiä herää varmaan monen mielessä, mutta on myös kunnioitettava jokaisen omia päätöksiä.
Huomasin vasta että täällä oli otettu kantaa kirjoitukseeni. Nämä vapaat ja intervallijaksot , joo joo, puheissa kaikki onnistuu, käytännössä on monenkertaiset sovittelut, ennenkuin se on totta. Mies joka ei puhu enää, ei voi olla joka kerta eri henkilöiden hoidettavana. Olen pitänyt vapaita, viimeksi elokuussa ja yritän taas marraskuussa. Uskallan väittää että harva joutuu niin paljon taistelemaan omaisensa puolesta, kuin mitä olen joutunut, koska tauti on harvinainen ja siitä johtuen kaikki apuvälineet, kuntoutukset ym asiat on pitänyt tapella ja kirota isoon ääneen. Luoja on antanut peräänantamattoman luonteen lisättynä positiivisella mielellä, niillä on olen jaksanut kohta seitsemän vuotta! bordercolli
:) Jotta jaksat taistella, tarvitset myös vertaistukea, kuntoutusta ITSE! Toki itse päätät.