mielensä pahoittaja

Vierailija

Pari päivää sitten kirjoitin kuinka olin tämän lehden sivujen kautta saanut ihanan vertaistukiystävän suuressa surussani.Sain myös tosi loukkaavaa,mutta myös kannustavaa palautetta.Kiitos siitä.Olin niin naiivi,etten käsittänyt,että myös nåillä sivuilla liikkuu todella ilkeitä ihmisiä.Surutyötä tekevä ihminen on usein niin ahdistunut surussaan ,ettei aina huomaa,mitä kirjoittelee.Onneksi suurin osa on asiallisia.Pahoitin kovin mieleni,mutta kaipa siitä toivutaan.Kirjoitan tämänkin anonyyminä,koska en halua sähköpostiini ilkeitä kommentteja.Sen kiitos viestin lähettämistä kadun todella,mutta tätä en.Hyvää kesän jatkoa kaikesta huolimatta teille kaikille.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Kokemuksesta voin sanoa että surun kohdanneena olin pitkään tosi haavottuvainen. Loukkaannuin ja masennuin aivan pienistäkin asioista. En yhtään ihmettele että loukkaannuit. Olen sen verran seurannut näitä palstoja, että arvaan mistä mielipiteestä loukkaannuit. Mutta norm. tilassa olevalta ihmiseltä se oli ajattelematon kommentti. Itse loukkaanuin ja masennuin monta kertaa suruni alkuaikoina esim. siittä kun kuulin jonkun nauravan. Nyt 1 v tapahtuneesta en onneksi enää ole siinä tilassa.

Vierailija

Yritä antaa anteeksi ne loukkaukset, että et jää murehtimaan vielä sitäkin.
Rukoile sen ihmisen puolesta joka loukkaa sinua. Hänellä ei ole kaikki asiat hyvin.
Olen kokenut tämän parhaaksi keinoksi minun elämässä, en jää itse katkeruuden siteisiin.

Ihmiset on täynnä omaa itseään, eivät malta kuunnella toisten murheita.
Jaksamista.

Vierailija

Löysin ystävähaun kautta tosi ihanan vertaistukiystävän.Hän on suuresti auttanut minua suuressa surussani,toivoakseni minä myös häntä.Oikeastaan minä en löytänyt häntä,vaan hän löysi minut.Olen saanut paljon uutta sisältöä elämääni.Kiitos tästä ystävähakusivustosta,se pelasti minun elämäni.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Sinulle mielesi pahoittanut:
Lainasin tähän sen kiitos-keskustelusi aloituksen. Se on kaunis, ja ei sinun sitä
tarvitse katua. On hyvä kiittää silloin, kun kiitoksen aihetta on.
En silloin kommentoinut keskusteluun mitään, mutta ymmärrän kyllä mistä mielesi
pahoitit.

Kirjoitan tähän, Sinulle voimaksi tähän päivään, lainauksen Zörg Zink´n kirjasta

"Surussa on kantavaa voimaa"

"Ei hyödytä yhtään, vaikka käytät voimasi elääksesi niin kuin kaikki olisi jo selvää.
Kun Jeesus astui erään ystävänsä haudalle, hän itki koko kylän nähden.
Vain se selviää kyynelittä, joka ei rakasta.

Meidän aikanamme on erityisen vaikeaa elää läpi surun aikoja.
Päivittäin kuulemme eri tahoilla maailmaa sattuneista onnettomuuksista,
ihmisten kärsimyksistä ja kurjuudesta, ja me suojaudumme tältä kaikelta
unohtamalla sen niin nopeasti kuin suinkin.

Samaa odotamme sureviltakin, ja he itse pyytelevät anteeksi, ellei heille
vielä edes kuukauden perästä kuulu parempaa.
Ystävät eivät enää ota asiaa puheeksi. On paras olla kajoamatta siihen,
he sanovat.

Mutta aivan päinvastoin minä toivoisin, että löytäisimme sanoja puhuaksemme
poismenneestä, kaikista pitkistä ystävyyden, rakkauden ja onnen vuosista,
jotka ovat menneet ja jotka silti yhä ovat aivan lähellä."

t. Granny

Vierailija

Lainaus:
anonyymi 14.07 11:29
Ei tässä kulkaa rukoukset auta, jos auttais ei maailmassa olis mitään vastoinkäymisiä!

Minulle ainakin rukouksista on ollut suurta apua erilaisissa
elämäntilanteissa. Rohkenen sen kertoa ihan nikilläkin :)

Vierailija

Olen positiivisesti elämään suhtautuva ihminen ja olen sitä mieltä, että tuskin kukaan täällä tahallaan loukkaa ketään. Lähinnä ymmärtämättömyyttään sanavalinnat voivat olla huonoja. Toisen ihmisen pään sisään kun ei näe. Jokainen ihminen on itse vastuussa tunteistaan. On ymmärrettävää, jos itsetunto on pohjalukemissa, niin ihminen haavoittuu ja loukkaantuu vähemmästäkin joidenkin mielestä jopa tyhjästä. Mielenterveyden puolesta kannattaa taistella, masennuslääkityksestä saattaisi olla apua, jos muiden mielipiteet satuttavat liikaa, lääkitys kohentaa myös itsetuntoa. Elämässä on hyvää ja pahaa, se ei ole pelkkää päivänpaistetta se on hyvä oivaltaa, jokainen meistä joutuu kohtaamaan myös epämiellyttäviä asioita. Ruikutus ei johda mihinkään.

Vierailija

Ilkeät ihmiset ovat katkeria ja kateellisia, jopa toisen surulle. Enkä yhtään ihmettele! Heilläpä ei sitten ole ollut rakkautta osakseen. Voimia sinulle surussa elävä, ja toivottavasti elämä hymyilee ja löydät ihmisiä, jotka välittävät, eivät loukkaa.

Vierailija
Grandmother

anonyymi 14.07 11:29
Ei tässä kulkaa rukoukset auta, jos auttais ei maailmassa olis mitään vastoinkäymisiä!

Minulle ainakin rukouksista on ollut suurta apua erilaisissa
elämäntilanteissa. Rohkenen sen kertoa ihan nikilläkin :)

Millä ihmeen nikillä?

Vierailija

Tarviikos nimimerkillä kirjoittaminen mitään eritystä rohkeutta, jollain pallstoilla näihin nimimerkkien suojissa suolletaan sellaista sontaa, että hirvittää, eihän nimimerkki kerro kirjoittajan omaa henkillöllisyyttä toisille kiroittajille!

Vierailija

osalainaus keskustelun aloittajalta:
.......Kirjoitan tämänkin anonyyminä,koska en halua sähköpostiini ilkeitä kommentteja.......

Mielestäni sinä tässä tapauksessa teit ihan oikein kirjoittaessasi anonyyminä, kun
tämä keskustelu on sitä mitä on. Voimia ja kaikkea hyvää elämääsi.

http://www.youtube.com/watch?v=SuGtzbCWttI&feature=related
tässä Sinulle yksi lohdutuksen laulu
-----------------------------------------------------------------------------
Kyllä mielestäni nimimerkillä kirjoittaminen joskus vaatii rohkeutta,
esim. mielenpahoittamistapauksessa mahdollinen loukkaus tai väärin-
ymmärretyksi tuleminen sattuu enemmän, jos se kohdistuu omaan
nimimerkkiin. Miksi sitten lähes kaikki kirjoittavat nykyisin anonyymeinä?
- Karpalo -

Vierailija

Lainaus:
14.07. 13:59
Tarviikos nimimerkillä kirjoittaminen mitään eritystä rohkeutta, jollain pallstoilla näihin nimimerkkien suojissa suolletaan sellaista sontaa, että hirvittää, eihän nimimerkki kerro kirjoittajan omaa henkillöllisyyttä toisille kiroittajille!

Miksi et itse kirjoita nimimerkillä? Enemmän anonyymiyden suojissa.....jne.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat