Stockkan herkku

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Aina kun käyn Helsingissä on minulla ollut tapana käydä Kauppatorilla syömässä lihapiirakka.
Stockkan herkussa en ole koskaan käynyt, mutta seuraavalla käynnilläni olin aikonut korjata tuonkin asian.
Siksi etsin netistä tarkempaa informaatiota kyseisestä paikasta ja mihin törmäsinkään.....

Tuotevalikoima on runsas ja henkilökunta ystävällistä... mutta ne kuuluisat" Stockkan minkkiturkkimummot"..
Naiset ylenkatsovat tavallisia asiakkaita ja etuilevat röyhkeästi sekä tönivät ostoskärryillään...
Noiden mummojen vuoksi on kuulemma ilmapiiri myymälässä ikävä.
Lisäksi juhlapyhien alla tungos on hirvittävä.

Taidanpa jättää koko kaupan väliin, jospa nuo naiset jähmettävät tavallisen ihmisen jo katseellaan??
Ennekuin kukaan älähtää kateellisuudesta niin korostan että tämä on kuultua ja netistä luettua.

Sivut

Kommentit (78)

Vierailija
mökinmuori

Aina kun käyn Helsingissä on minulla ollut tapana käydä Kauppatorilla syömässä lihapiirakka.
Stockkan herkussa en ole koskaan käynyt, mutta seuraavalla käynnilläni olin aikonut korjata tuonkin asian.
Siksi etsin netistä tarkempaa informaatiota kyseisestä paikasta ja mihin törmäsinkään.....

Tuotevalikoima on runsas ja henkilökunta ystävällistä... mutta ne kuuluisat" Stockkan minkkiturkkimummot"..
Naiset ylenkatsovat tavallisia asiakkaita ja etuilevat röyhkeästi sekä tönivät ostoskärryillään...

Taidanpa jättää koko kaupan väliin, jospa nuo naiset jähmettävät tavallisen ihmisen jo katseellaan??
Ennekuin kukaan älähtää kateellisuudesta niin korostan että tämä on kuultua ja netistä luettua.

Vanha juttu juontaa juurensa "Munkkiniemen rouviin", mutta se on kateellisten urbaani legenda. Nykyisellään Stoccan herkku on laaja ja laadukas elintarvikemarketti, hesalaisten tapaamispaikka siinä missä kuuluisa kellokin. Nimittäin jos kahden korttelin ja Keskuskadun alla onnistuu kaverinsa löytämään. Entisaikojen Stoccan herkun tunnelman tavoittaa paremmin Turun ja Tampereen tavarataloissa . Ja Tallinnassa! Valikoimassa ja laadussa Stocca hakkaa Ässät ja Koot.

- stadin kundi -

Vierailija

Kiitos stadin kundi kun vastasit asiallisesti etkä alkanut haukkua tyhmiä maalaisia jne...
Ehkä sittenkin junalle mennessä tuossa myymälässä poikkean jos siellä kerran ihan arki-ihmisiäkin käy.

Vierailija

mökinmuori

Vanha juttu juontaa juurensa "Munkkiniemen rouviin", mutta se on kateellisten urbaani legenda. Nykyisellään Stoccan herkku on laaja ja laadukas elintarvikemarketti, hesalaisten tapaamispaikka siinä missä kuuluisa kellokin. Nimittäin jos kahden korttelin ja Keskuskadun alla onnistuu kaverinsa löytämään. Entisaikojen Stoccan herkun tunnelman tavoittaa paremmin Turun ja Tampereen tavarataloissa . Ja Tallinnassa! Valikoimassa ja laadussa Stocca hakkaa Ässät ja Koot.

- stadin kundi -

Totta Stadin kundi. Kateelliset Pitkänsillan takana majaansa pitävät työläismuijat ovat tuon legendan joskus kehittäneet. Vai olisko ihan poliittisen puolueen propagandaa, sehän on aloittajan oma henkinen hima!!!

Vierailija

mökinmuori

- stadin kundi -

Totta Stadin kundi. Kateelliset Pitkänsillan takana majaansa pitävät työläismuijat ovat tuon legendan joskus kehittäneet. Vai olisko ihan poliittisen puolueen propagandaa, sehän on aloittajan oma henkinen hima!!!

gastella2
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olen entinen Stockalainen. Sieltä lähes tulkoon sai kaiken tarvitsemansa, kauniita ja laadukkaita kankaita, hyviä lastenvaatteita ja leuluja jne. Niihin aikoihin kävin usein ulkomailla ja matkan jälkeen lähetin aina jotain pientäkin perheelle, jonka luona olin vieraillut. Stockalta löytyi aina kotimaisia tuotteita ja he hoitivat hyvin lähetykset.

Nyt oli pidempi tauko. Kävin Stockalla keväällä, olipa muuttunut. Ihmisetkin ovat muuttuneet. Ovatkohan tulleet enemmän "eurooppalaisiksi"? En kokenut mitään eriarvoista siellä, minusta väki oli ihan jees. Ennen vanhaan henkilökuntakin puhui "hoonosti soomee", mutta nyt oli suomenkielikin kunniassa ja kohteliaita olivat.

Lääkärikeskus, jossa käyn on Stockaa vastapäätä ja paikoitan auton Stockan parkkipaikalle. Menen taas ensikuussa ja nyt on vietettävä pidempi aika tutustua tavarataloon.

Joka kerta siellä käydessäni,käyn ehdottomasti ostamassa hyvää suolaista/ hiukkasen makeaa Stockan herkusta.

Vierailija

Käyn nykyisin erittäin harvoin Stockkalla, mutta ystävällinen henkilökunta palvelee hyvin myös meitä taviksiakin.

Vierailija

Edelleenkin korostan että aloituksen mielipiteet eivät ole omiani, vaan netistä luettuja.
Enhän voi omia mielipiteitä edes esittää koska en ole koskaan ko. liikkeessä käynytkään.

Tässä on liikkeen asiakkailla tilaisuus tuoda julki omat mielipiteensä ja kokemuksensa liikkeestä, kuten jotkut ovatkin tehneet.
Ilahtunut olen positiivisista mielipiteistä mutta tuo vihakirjoittelijan sarjatuli ei anna myönteistä kuvaa asiakaspiiristä, toivottavasti hän on harvinainen "tapaus" fiksujen asiakkaiden joukossa, jos hän sattuu asiakas olemaan...

Vierailija

Lainaus:

Olen entinen Stockalainen. Sieltä lähes tulkoon sai kaiken tarvitsemansa, kauniita ja laadukkaita kankaita, hyviä lastenvaatteita ja leuluja jne. Niihin aikoihin kävin usein ulkomailla ja matkan jälkeen lähetin aina jotain pientäkin perheelle, jonka luona olin vieraillut. Stockalta löytyi aina kotimaisia tuotteita ja he hoitivat hyvin lähetykset.

Nyt oli pidempi tauko. Kävin Stockalla keväällä, olipa muuttunut. Ihmisetkin ovat muuttuneet. Ovatkohan tulleet enemmän "eurooppalaisiksi"? En kokenut mitään eriarvoista siellä, minusta väki oli ihan jees. Ennen vanhaan henkilökuntakin puhui "hoonosti soomee", mutta nyt oli suomenkielikin kunniassa ja kohteliaita olivat.

Lääkärikeskus, jossa käyn on Stockaa vastapäätä ja paikoitan auton Stockan parkkipaikalle. Menen taas ensikuussa ja nyt on vietettävä pidempi aika tutustua tavarataloon.

Joka kerta siellä käydessäni,käyn ehdottomasti ostamassa hyvää suolaista/ hiukkasen makeaa Stockan herkusta.

Samoja kokemuksia, aiemmin pelkästään myönteisiä. Herkku on ihan oma maailmansa, sille voi antaa vain plussaa.
Mutta se muu eli esim. vaatteet.
Sieltä ei saa nykyään enää kunnon vaatteita ,mihinkään tilanteeseen sopivia.Aiemmni ostin aika paljon Gerry Weber-tuotteita. Nyt siellä on todella kaameita mummokuteita, yhtä leveää ja pitkää, täysin tyylitöntä tavaraa.
Aion laittaa asiasta palautetta. Herkun kassojen lähellä on palautelomakkeita ja palautelaatikkon, laitan kommenttini/vinkki siihen.
Sisäänostajista riippuu, millaista tavaraa taloon tulee. Mieheni totesi, että nykyään sisäänostajat ovat nuoria, eivät käsitä että mitä varttuneemmat haluavat. Kyllä iässä 40 vee ja siitä ylöspäin halutaan laatua mutta myös tyyliä ja mudokkuutta.
Venäläisiä palvellaan, siksi siellä on eri puolilla venäjää äidinkielenään puhuvia. Heidät on otettu tarkan seulan kautta, osaavat asiansa kyllä. Mm. Herkun kassoilla heitä no, ovat erittäin miellyttäviä, ainakin näin kanta-asiakkaalle.
Mutta se "hauta" asiassa on ne ulkopuoliset toimijat eli pitkin taloa on vuokralaisia joiden oma henkilökunta toimii myyjinä. On halpistuotteita paljon, on Vero Modaa ja muuta vastaavaa. Karen Millenillä oli aika kummallista rihkamaa, kävin eilen katsomassa. Vilan nurkkaus siellä on myös.
Tunnettujen merkkien eli aitojen kalliimpien osastoilla, on tietysti sopivaa ostettavaa, mutta niitä ei työkäyttöön eli arkikäyttöön titenkään voi hankkia.
Olen hankkinut paljon vaatteita ulkomailta ja kaikki kengät ostan nykyään ulkomailta.
Stockmannin myynti on laskenut eikä ihme.

Vierailija
mökinmuori

Sokos on maalaisten tavaratalo Helsingissä.

Vierailija
mökinmuori

Edelleenkin korostan että aloituksen mielipiteet eivät ole omiani, vaan netistä luettuja.
Enhän voi omia mielipiteitä edes esittää koska en ole koskaan ko. liikkeessä käynytkään.

Tässä on liikkeen asiakkailla tilaisuus tuoda julki omat mielipiteensä ja kokemuksensa liikkeestä, kuten jotkut ovatkin tehneet.
Ilahtunut olen positiivisista mielipiteistä mutta tuo vihakirjoittelijan sarjatuli ei anna myönteistä kuvaa asiakaspiiristä, toivottavasti hän on harvinainen "tapaus" fiksujen asiakkaiden joukossa, jos hän sattuu asiakas olemaan...

Oliko siis tarkoitus saada riitaa aikaan eli tavikset vastaan Stockan asiakkaat?
Täällä näyttää olevan kinaa ihan tarpeeksi jo muutenkin.
Ei kannata moittia kun ei ole ikinä koko lafkassa käynyt.
Olen jokapäiväinen asiakas Herkussa, lähes jokapäiväinen. Se on lähin paikka josta saa pakkaamatonta ruokaa ja samalla tietysti kaiken muunkin.
Olen asioinut Stockalla vuosikymmenet, joten palvelu on priimaa. Kanta-asiakkaalla on erilaisia etuja, eli rahallisia etuja.
En välitä niin vähäänkään mitä joku maalla asuja ajattelee siitä että käytän Stockaa. Ei minuakaan kiinnosta teidän Puupenninne tai Liidelinne niin vähän vähää.

Vierailija

Hei Mökinmuori!

Mene ihmeessä käymään Stockan herkusssa, jos vain aikataulusi antaa myöten. Saisit ainakin muodostettua ihan oman käsityksesi paikasta.

Minä olen siellä silloin tällöin käynyt ihan farkkukansalaisena eikä minua ole yksikään minkkkiturkkirouva tai muukaan asiakas kieroon katsonut. Tosin en ole tainnut liiemmin tarkkaillakaan muiden asiakkaiden katseita ;-) Henkilökunnalta olen saanut täysin asiallista palvelua.

En asu Helsingissä eli Stockan herkkua en voi käyttää päivittäisenä ruokakauppanani mutta jos asuisin siinä lähellä, niin hyvin todennäköisesti käyttäisin sillä se on siisti, tyylikäs ja valikoimiltaan varsin monipuolinen. Helsingissä lomaillessani teen ruokaostokset lähimmässä K-supermarketissa, joka sekin on ihan jees, mutta jos haluan jotain hieman erikoisempaa, niin suunnistan Stockan herkkuun. Aika monta kertaa on kuitenkin käynyt niin, että loppujen lopuksi kävelen Stockalta Wanhaan kauppahalliin ja löydän etsimäni vasta sieltä.

Vierailija

Lainaus:

Hei Mökinmuori!

Mene ihmeessä käymään Stockan herkusssa, jos vain aikataulusi antaa myöten. Saisit ainakin muodostettua ihan oman käsityksesi paikasta.

Minä olen siellä silloin tällöin käynyt ihan farkkukansalaisena eikä minua ole yksikään minkkkiturkkirouva tai muukaan asiakas kieroon katsonut. Tosin en ole tainnut liiemmin tarkkaillakaan muiden asiakkaiden katseita ;-) Henkilökunnalta olen saanut täysin asiallista palvelua.

En asu Helsingissä eli Stockan herkkua en voi käyttää päivittäisenä ruokakauppanani mutta jos asuisin siinä lähellä, niin hyvin todennäköisesti käyttäisin sillä se on siisti, tyylikäs ja valikoimiltaan varsin monipuolinen. Helsingissä lomaillessani teen ruokaostokset lähimmässä K-supermarketissa, joka sekin on ihan jees, mutta jos haluan jotain hieman erikoisempaa, niin suunnistan Stockan herkkuun. Aika monta kertaa on kuitenkin käynyt niin, että loppujen lopuksi kävelen Stockalta Wanhaan kauppahalliin ja löydän etsimäni vasta sieltä.

Nyt on Wanha kauppahalli evakossa Hietalahden hallissa. Toteutus on harmillisen ravintolapitoinen. Todellinen elämysmatka ruokamaailmaan löytyy kahden metropysäkin päässä Rautatieasemalta, historiallinen Hakaniemen halli Hakaniemen torin laidassa. Pysäköintikin on siellä halvempaa. Stockmannin parkkihallissa on Helsingin keskustan kallein yleisöpysäköinti.

Vierailija

No juu, tuotapa en näin ei-helsinkiläisenä muistanutkaan, että Wanha kauppahalli on edelleen remontin alla. Hakaniemen hallissa olen asioinut myös mutta Hietalahden uudistettu halli on vielä näkemättä.

Tampereella on myös tosi sympaattinen kauppahalli mutta sen valikoimista en osaa todellisen asiakkaan näkökulmasta sanoa mitään, koska pyörin siellä muutama vuosi sitten ihan vain uteliaana turistina. Tunnelmasta tykkäsin :-)

Meni nyt jo vähän kauas Stockan herkusta mutta älkää heti puukottako kuoliaaksi!

Anonyymi 22.10.2013 15:12

Vierailija
mökinmuori

Kuinka voit tietää kuka on oikeassa ja kuka väärässä, kun paljastat ettet ole koskaan ko. osastolla ja talossa edes käynyt?
Ei ole vihakirjoittelua yhtään, mutta olet negatiivisessa mielessä liikkeellä. Mitähän tarkoitusta sekin palvelee?
Kanta-asiakas

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat