Villasukat ja lapaset

Vierailija

Hei! Onko kellään yksinkertaisia ohjeita sukkien ja lapasten tekemiseen!? Vieläkin harmittaa, kun sitä ei koulussa opetettu lapsena, enkä nuorena tullut äidiltä kysyneeksi oppia, silloin ei sukat oikein kiinnostaneet.. ;)

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Lainaus:

Sukat ovat talvella erinomaiset, lapasilla en juurikaan näe käyttöä!

Huovutetut lapaset ovat tosi lämpimät, mutta huovutuslangalle on sitten
taas omat neuleohjeensa :)

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Huovutetut lapaset ovat tosi lämpimät, mutta huovutuslangalle on sitten
taas omat neuleohjeensa :)

Niin varmaan onkin ajattelinkin esim. fillarilla ajoa, lapasista käy viima helposti läpi siihen käyttöön on nykyjään oivallisia käsineitä, rukkasia, että myös sormikkaita!

Vierailija

kyllä lapasilla on käyttöä. minun kolme parikymppistä lastenlasta ovat tyytyväisiä kun mummi on kutonut lapasia. ovat siitäkin onnelisa, kun rasnteet ovat suojassa.

Vierailija

kyllä lapaset toimii kuulemma popolla ajaessakin. kuulemma lämpöist vaikka ovat märätkin. se on villan ominaisuus. kuumalla viileet ja kylmällä lämpöiset. sama ominaisuus kuin silkillä.aito luonnon tuote

Vierailija

Minä olen kutonut pitkävartiset kintaat ystävättärelleni, kun hänellä särkee ranteet ja kädet on kylmät öisin.
On kuulemma tehokas apu.

Itse pidän villasukkia paljon ja tietysti öisin "unilääkkeenä" ja on tehokkaampi kuin pillerit!

Vierailija

Lainaus:

Meidät teinit toivoivat viimejouluna lahjaksi mummon kutomia lapasia eli kyllä niille on käyttöä.
Nuoret pitävät jälleen lapasia ja mikäs sen mukavampaa kuin että mummo pääsee taas mielipuuhaansa.
Kyllä ne lapaset olivat kovassa käytössä ja tein niitä vaihtaritkin.

Vierailija

Heh heh, aloitin keskustelun kysymällä sukkien ja lapasten teko-ohjeita, ja nyt täällä keskustellaan niitten tarpeellisuudesta...! ;)
Nykyään nuoret tosiaan tykkää käyttää myös lapasia, ja sukkia tarvitaan aina, varsinkin vanhemmat ihmiset "lämmittimeksi" ja lapset kumisaappaisiin.

Vierailija

Lainaus:

Heh heh, aloitin keskustelun kysymällä sukkien ja lapasten teko-ohjeita, ja nyt täällä keskustellaan niitten tarpeellisuudesta...! ;)
Nykyään nuoret tosiaan tykkää käyttää myös lapasia, ja sukkia tarvitaan aina, varsinkin vanhemmat ihmiset "lämmittimeksi" ja lapset kumisaappaisiin.

Eikait tämä paha asia ole keskusteluilla on aina tapana rönsyillä.

Vierailija

Kysyykö joku vakavissaan ohjeita sukkiin ja lapasiin? Missä tynnyrissä ja silmät sidottuina onkaan onnistunut kasvamaan?

Vierailija

Lainaus:

Otsikossa lukee VILLASUKAT JA LAPASET!

Jos ei lue kaikkia kirjoituksia ja ajatukset on kiinni otsakkeessa niin vastaukset ja kirjoitukset on sen mukaiset.
Eikö ole hienoa sinun aloittajan huomata miten asiaan saa monenkaltaisia vastauksia, niitäkin mitä ei osannut odottaa.
En usko että kukaan lähtisikään kirjoittamaan sukan ohjetta tänne, kun ohjeita saa netistä pilvin pimein.
Niin ja johan tuolla on ohjeissin tiedot.

Sinun kannattaa aloittaa sellaisen sukan kutominen joka aloitetaan kärjesä ja lopetetaan varteen eli päinvastaisesti kuin yleensä. Sitten kerrot meille kuinka sujui. Ohjeen löytää kyllä netistä!

Vierailija

No joo, kyllä minun puolestani saa rönsyillä tämä kirjoitus, en sitä tarkoittanut! On se ihan mielenkiintoista nähdä, millaisia vastauksia tulee, muitakin kuin varsinaisia ohjeita... ;) ;) Kiitos vaan kaikille osallistujille! T: aloittaja

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat