yksinkertainen ruoka on parasta

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Yksinkertainen ruoka on mielestäni parasta . Selailen kylläkin lehtien reseptejä ja katselen kokkiohjelmia , todetakseni että hyvältä näyttää , ja taidolla tehtyjä. Mutta en rohkene itse tehdä , tai sitten suuni on niin tottunut vain tiettyihin raaka-aineisiin ettei se halua muuta. Osasyynä tietenkin allergiat . Rohkenin tehdä kuitenkin bataatti-peruna - kanakeittoa , josta maistelin vähän lientä. Mieheni söi kylläkin. Mitä mieltä olette onko yksikertaisesti , puhtaista raaka-aineista valmistettu ruoka kaikkein parasta ? Silloin tietää mitä syö . Minun ruuanlaittoon kuuluu kala , perunat , porkkanat ja marjat. Purjokin on pop.

Kommentit (12)

Vierailija

Minäkin pidän selkeistä, yksinkertaisista ruoka-annoksista, joista näkee mitä raaka-aineita annoksessa on.

Vierailija

Olen eri mieltä.
Aterioita on niin moneen tarkoitukseen, ettei voi aina tarjota yksinkertaista ruokaa. Arkiruoka kotiväen kesken on ihan oma juttunsa, mutta sellaista ei voi tarjota vieraille, ei päivällisillä tai illallisilla.

Vierailija

Lainaus:

Olen eri mieltä.
Aterioita on niin moneen tarkoitukseen, ettei voi aina tarjota yksinkertaista ruokaa. Arkiruoka kotiväen kesken on ihan oma juttunsa, mutta sellaista ei voi tarjota vieraille, ei päivällisillä tai illallisilla.

Ei nyt sotketa juhlia aloitukseen. Pelkistetty on jees. Yksinkertaista, miksi monimutkaista. Ei siinä synny kuin turhaa tiskiä. Ihminen ei kaipaa mausteita ei monen sortin sekotelmiä. Toki monipuolisesti pitää syödä mutta ei joka päivä.

Juhlat esim. lähestyvä Joulu on kotikokkaajan juhlaa. Silloin voi harrastaa työtelijäitäkin kokonaisuuksia mutta juhlat on eri kuin arki.

jaanakatriina
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Meitä on monta kokkia. En sano jotta perunat on aina oltava keitettynä . Jouluruuista esimerkiksi rosollista saa vähän eri näköistä riippuen siitä mitä siihen laittaa ja miten sen koristelee . Jotkut koristelevat laittamalla eri tuotteet raidoiksi . Tarkoitan porkkanaa ja punajuurta . Jonkun mielestä rosolliin kuuluu peruna ja suolakurkku , itselläni vain suolakurkku. Yksinkertaista ruokaa tämäkin eikö totta ? Sitä paitsi sanotaanhan , jotta kattaus on puoli ruokaa.
Kyllähän se pitää paikkaansa . Tosin usemminkin kuin juhlapäivänä voitaisiin kattaukseen panostaa .
Seuraan jonkin verran kokkiohjelmia televisiosta , olenpa vain sitä mieltä että maukasta ruokaa saa vähemmälläkin aikaiseksi. Siksi ehkä tuo mottoni on , että yksinkertainen ruoka on parasta.

Vierailija

Olen samaa mieltä että ruoassa pitää olla nähtävillä aineet mitä syöt.

Kesällä olemme hyvinkin lähiruoka keskeisiä, kasvikset ja juurekset omasta maasta, kananmunat Mäkisen vapaiden kanojen kanalasta, liha on peräisin Mäkisen laitumella laiduntavasta pihvikarjasta.
Onneksi marketienkin tarjonnassa ovat luomutuotteet yleistymässä hyvää vauhtia.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Olen eri mieltä.

Ei nyt sotketa juhlia aloitukseen. Pelkistetty on jees. Yksinkertaista, miksi monimutkaista. Ei siinä synny kuin turhaa tiskiä. Ihminen ei kaipaa mausteita ei monen sortin sekotelmiä. Toki monipuolisesti pitää syödä mutta ei joka päivä.

Juhlat esim. lähestyvä Joulu on kotikokkaajan juhlaa. Silloin voi harrastaa työtelijäitäkin kokonaisuuksia mutta juhlat on eri kuin arki.

Ruoassa täytyy olla vaihtelua, ei joka päivä samaa perunaa ja ruskeata soossia.Pelkistä niin paljon kuin tykkäät, ei kiinnosta. Onneksi saa laittaa mitä haluaa, ei tarvitse kysellä keltään.
Ei ollut kyse juhlista suinkaan, vaan ihan tavallisesta viikonlopun tarjoilusta vieraille. Kuka nyt silliä ja perunaa vierailleen tarjoaa!! Mausteista ei ole myöskään kyse , vaikka täysin maustamaton/mauton ruoka ei ole syötävää. Mikä on "sekotelmi"?
Itse syön kyllä jotain joka päivä, en jaksa muuten tehdä töitä.
Mikä poikkeus tuo joulu on? Jos et syö mitään vuoden varrella, sinähän joudut poliklinikalle ahmittuaisi itsesi täyteen jouluna.
Arkipäivänä en edes ehdi laittaa ruokaa, sinulla varmaan toisin, kun olet kotona ilmeisesti. Et osaa laittaa ruokaa, siinä sinun dilemmasi.
Meille vieraat kutsutaan ruokapöydän ääreen, tulevat tosi mielellään, kukaan ei ole koskaan kieltäytynyt.Suvussa on kulkenut tuo tapa usean sukupolven yli.
Kun liikkuu maailmalla, saa virikkeitä omiin tarjoiluihin. Se on ruokakulttuuria.

jaanakatriina
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

En minäkään vierailleni tarjoa samaa ruokaa mitä muuten syön . Minun juhlaruokani ovat myöskin valmistettu alusta asti itse , en tee kimurantteja ruokia . Tarkoitin jotta mielestäni ruokiin ei tarvita liian monia mausteita , vaan niin jotta ainestenomat maut tunnistaa helposti. Käytän myös jonkin verran ruuanlaitossa pakasteita , teen kaksi vuorotyötä .

Vierailija

Tässä on otanta eräänä viikonloppuna vieraillemme tarjotusta grilliateriasta.
Parilalla on hyvin yksinkertaisista ruoka-aineista koottu kokonaisuus.

Vierailija

Viestissä 12,56 on hyvin kuvaavasti tuotu julki täällä esiintyvä nokittelu, piikittely ja vääristely.
Vastauksessa ohi edellinen kirjoittaja ja "viisaasti" tiedetään mitä osaa ja mitä tekee.

Vierailija

Selkeä annos, josta näkee mitä syö, ei tarkoita, että se olisi aina samanlainen tai mauton. Laadukkaista aineista voi tehdä todella hienoja juhlaviakin ruokia, vaikkei aineosia olisikaan yhdessä ruokalajissa sekaisin monia. Näin ruoansulatuskin pääsee helpommalla, ja jos tarjolla jälkiruokaa tai alkupaloja niin monipuolisuus on silti taattu.

jaanakatriina
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kiitos mökinmuorille herkullisen näköisen grilliaterian kuvasta. Edellisen kirjoittajan kanssa olen samaa mieltä ,
niinkuin monen muunkin vastaajan kanssa. Mitä mieltä olette perinneruuista, nekinhän ovat yksinkertaisista raaka-aineista valmistettuja ? Kuinka moni ns. juhla-ateria on saanut vaikutteita perinne / maakuntaruuista . Onko niin että nykyään ei osata valmistaa enää niitä tai ne kuvataan nykyisten ravinto-oppien vastaisiksi ?

Vierailija

Yksinkertainen selkeä ruoka josta näkee mitä syö on minusta parasta.Lihaa ja kalaa en esim. halua yhdistää.Keittojen kanssa juustovoileipiä,kasviskeittojen kanssa lihaleikkeleleipiä.Olen nirso siinä mielessä että en tykkää yhdistellä eri ruokia samalle aterialle,ellei niitä tarjota erikseen, eriaikaan.Kanssaihmiseni kyllä syö erilailla,mitä joskus suuresti ihmettelen,miten voi sekoittaa niin paljon erilaisia ruokia samalle aterialle.
No yksinkertainen ihminen syö yksinkertaisia ruokia,no eipä kai,se maku vain on erilainen.Olen kyllä omasta mielestäni melko kaikkiruokainen,mutta sitä eri ruokien yhdistelyä en harrasta.
Perinneruuissa on osin aika erikoisiakin ruokia,en ainakaan niitä kaikkia nykypäivään toisi.Kanssaihmiseni kotipuolessa on perinneruokana esim. hapanvelli joka minulta kyllä on jäänyt syömättä,mutta sensijaan lohkopiirakka samoilta seuduilta maistuisi kyllä,itse en sitä kyllä valmista.Minun kotoani esim. perinneruoka karjalanpiirakat maistuu kyllä juhlissakin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat