SAUNOMINEN

Vierailija

Mitä mieltä. Heräsi kysymys mieleeni aiheesta kun kuulin tuttavaltani että ovat aikoinaan kotiseudullaan lomaa viettäessään saunoneet koko suku yhtäaikaa. Siis aikuiset ja lapset miehet ja naiset. Itse en menisi saunomaan kenen tahansa kanssa maksustakaan. Oma mies ja lapset tai sitten naisseruralainen korkeintaan. Olenko ahdasmielinen ja ujo.

Sivut

Kommentit (73)

Vierailija

Lainaus:

Mitä mieltä. Heräsi kysymys mieleeni aiheesta kun kuulin tuttavaltani että ovat aikoinaan kotiseudullaan lomaa viettäessään saunoneet koko suku yhtäaikaa. Siis aikuiset ja lapset miehet ja naiset. Itse en menisi saunomaan kenen tahansa kanssa maksustakaan. Oma mies ja lapset tai sitten naisseruralainen korkeintaan. Olenko ahdasmielinen ja ujo.

No mie saunon ihan kenen kanssa vaan en minä saunaan mene ketään tarkkailemaan vaan saunomaan ja porukalla sitä jutustellaan tärkeitä asioita se on sellaista ajanviettoa samalla kun puhdistaudutaan.

Vierailija

Aloittaja anonyymi, et ole ahdasmielinen!! Itse saunon mieluummin ihan yksin, omassa rauhassa ja hiljaisuudessa. Silloin kun lapset olivat pieniä, asia oli ihan toinen.

Leppoisia löylyjä.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

No mie saunon ihan kenen kanssa vaan en minä saunaan mene ketään tarkkailemaan vaan saunomaan ja porukalla sitä jutustellaan tärkeitä asioita se on sellaista ajanviettoa samalla kun puhdistaudutaan.

Mie saunon yleesä keskenän. niinno ei tuata saunomiskaverii ies oiskaa. tietysti josko miula se kottaraine ois nii häne kanssaa kyllä van en koko suvu tahikka tenaviinkaa kansa saunos. enkä muutenkaa isomala porukala tahikka iha kenevvua kansa. paitsi tietysti josko esmerkiks uimahallisa kävisin nii sielä tietysti ei vois välttyy ukkoi kansa saunomasta. van sehii o miusta makuasja mite kukii tykkejää saunoo.
Tua alottaja sano nottei hiä saunos kene tahaa kansa maksustakaa. no omaltakohaltan sanosin notta. josko miule sanottas esmerkiks tällee. resitetti tuloo siu kansa saunomaa ja siule maksetaa siitä tonni nii kyl mie varmaa kävisin saunasa häne kanssaa. van onneks tämmöstä ei miule sanota.

T.suapisti

Vierailija

Tuolla kaikkien kaveri karavaani jäsen alueilla on joskus tullu käytä akkojen ylleisessä saonassa , mutta seka saonaa ,kiitos mutta ei kiitos. kotona kylyvetää iha joka ilta, on aena kylyvetty ,onkoha se kuinka tavallista. (hitto ku jäe toas yks y tuolta välistä poes,sitä ku yrittää olla nii näppärä tällä yks sormi järjestelemällä. t.musta peruna

Vierailija

Eiköhä se ole sama heittääkö itsensä alasti toisten edessä, lämmittämättömässäkin tilassa, vaikka olohuoneessa jos siltä tuntuu, voihan sitä kuvitella että naapurin isäntä ei tirkistelyn takia sauno kanssasi, mutta heko heko, olen kuullut jälkijuttuja näistä yhteis saunoita, siinä ei kaunisteltu vartalokuvauksissa. mutta "ei meidän porukoissa"

Vierailija

No hyi helevetti. Saunon vain ja ainoastaan yksin tai miesystäväni seurassa. Ei mitään haisevia kimppaliotuksia tms. yööök. Sitä paitsi, mulla ei ole perversioita, jotka vaatisivat yleisiin saunatiloihin menoa esittelemään tai tirkistelemään!

Vierailija

Lainaus:

Hyvä, kuitenkin etteivät paria vaihtaneet sängyssä, vai....?

Vierailija

Minä kävin pienenä Enso-Gutzeitin saunassa naisten puolella,
sitten myöhemmin Kaupungin Yleisessä Saunassa..
Uimahallissa, Kylpylässä...., Urheiluseuran Kalamajalla.....

Naisten kanssa ilkosillaan, jos on miehiä mukana niin kaikilla uikkarit.....

Minusta aivan luonnollista, kun jo parivuotisena siihen totuin Tehtaan saunassa.
-kyllä kävi "kälkätys" välillä......

Kun sain Esikoisen, oli ihana käydä Gutzeitin saunassa kun toiset naiset piti vauvasta huolta lattian rajassa ja äitiä toiset vastalla vihtoivat ylälauteella...

Selänpesijöitä oli aina, ja Äiti opetti miutkin kysymään aina vierustoverilta, tartteeko selänpesua...
Luontevaa oli....

Uimahallissa suihkupuolella ei kukaan tarjoudu selkää pesemään :((
kerran tarjouduin yhden mummon selkää pesemään, ja hän tuumasikin:
Sie taijatkii olla Kusseitin tyttölöit, ei muut appuu tarjoo tääl" ;D

Vierailija

Kyllä ei irstailtu meillä, kolmen vuoden iässä tyttäret kävivät äitinsä kanssa saunassa, se oli meille normaalia!

Vierailija

Kaikkein kamalin ajatus on se, jos lapset viedään yleisiin saunoihin. Se pitäisi olla ankarasti rangaistava teko. En missään olosuhteissa tekisi niin omille lapsilleni enkä lapsenlapsilleni. Nykyinen maailma on niin sairas, etten ikinä altistaisi lastani vähissä vaatteissa vieraiden ihmisten katseille tai kosketuksille.

Vierailija

Saunoja on vaikka millaisia, savusaunoja, sähkösaunoja, puulämmitteisiä ym.

Kuitenkin hauskin kokemus oli kerran eräällä karavan aluella oleva telttasauna ( uimapuku yhteissauna miehet ja naiset yhtäaikaa ). Saunoessa päätä poltti ja jaloille oli kylmä ja telineet sen verran huterat että oli pakosti oltava ihan "iisisti" jotteivat hajonneet.

Paikallisia sauna sääntöjä en kuitenkaan tienny ja niinpä kuulinkin vasta jälestä päin ettei sen uimapuvun olisi tarvinnu olla päällä kunhan mukana oli - arvaa harmittiko?

Saunomiseen kuuluu myös "vasta" vai pitikö sen olla "vihta" ja niinpä minäkin harjoittelin nuorena poikana vastan tekoa ja tiesin että koivun pitää olla rauduskoivun - siinähän on hieman karheammat lehdet kuin hieskoivulla mutta sitä en tienny ettei vihdan päitä saa "tasoittaa" saman mittaiseksi kirveellä . Siitä asiasta tuli kuultua monta vuotta jälkeenkin päin mutta nyt kyllä vasta tekokin jo luonnistaa!

Kyllä sauna hieno keksintö vaikka Ruåtsalaiset meinaavatki omia sitä itsellee ja tottahan se lienee koska Suomihan taisi olla osa Ruåtsia saunan keksimisen aikoihin?

"Saunotaan ensin ja sitten vasta syödään "

Vierailija

Lainaus:

No hyi helevetti. Saunon vain ja ainoastaan yksin tai miesystäväni seurassa. Ei mitään haisevia kimppaliotuksia tms. yööök. Sitä paitsi, mulla ei ole perversioita, jotka vaatisivat yleisiin saunatiloihin menoa esittelemään tai tirkistelemään!

Ihmismieli luo jos jonkinlaista mielikuvaa... nauratti kun luin tekstisi, sallithan.
Olen saunonut yhteissaunoissa useammastikin eikä siellä irstailla tahi tuijoteta ketään.
ihmismieli luo likaisia mielikuvia niin sinullekin on tainut käydä, vai olisiko niin että haluaisit yhteissaunaan mutta sinulle ei ole tarjoutunut siihen tilaisuutta.

Ei kukaan nykypäivänä enää mene haisevana saunaan ja suihkussahan käydään ensin peseytymässä.
oletko koskaan käynyt uimahallin saunassa ja suihkussa ihan samala periaatteella ja ilman uimapukua.

Minuller on ihan sama kenen kanssa saunon ja saunassahan syntyy hedelmällisiä keskusteluja elämän eri sektoreilta.
Kyllä likaisuus on omassa ahtaassa mielessä.

Vierailija

Ei yhteis saunaa minulle. Se oli kanssa outo juttu kun itsensäpaljastajat keksi sanoa itseään joksikin naturisteiksi, ja niin pääsivä tv- ohjelmassa juoksemaan pallit paukkuen ja tissit lätkyttäin koko kansan nähtävänä ,yäk.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat