Spaghettia ja pastaa

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Minä rakastan spaghettia ja pastaa, pitkää ja pätkää, valkoista sekä vihreää....
Sitä on helppo laittaa ja se on halpaa....
Söisin sitä vaikka joka toinen päivä, valkosipulilla tietenkin.

Spaghettikastike kruunaa spaghettiaterian.
Erilaisia kastikkeita on varmasti yhtä paljon kuin tähtiä taivaalla jokaisella on se oma maailman paras reseptinsä.
No kertokaapa sitten minullekin ne parhaat , odotan mielenkiinnolla.
Äläkä viitsi sanoa että googleta, se on tylsää....

Osaatteko muuten syödä spaghettia oikeaoppisesti lusikalla vai kiedotteko sen suomalaisittain haarukan ympärille?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Eikös se pyöriteltävä haarukka paineta lusikkaa vasten? En minä osaa syödä pitkää spaghettia pelkällä lusikalla enkä aio opetellakaan.

En rakasta makaroneja, joten ei ole reseptejäkään.

Vierailija

Lainaus:

Eikös se pyöriteltävä haarukka paineta lusikkaa vasten? En minä osaa syödä pitkää spaghettia pelkällä lusikalla enkä aio opetellakaan.

Kukapa sitä makaroonia rakastaa. Vai tarkoititko noita tummasilmäisiä itaaliaanopoikia.

Kastike tekee maun. Joskus myös värin. On siitä hyvä että lähes kaikki aineet on hyväksyttävissä.
Joskus tummaa tulista vaihtokkina vaaleaa kermaista. Jopa sellainen pikakastike, hedelmälohkoja purkillinen päälle ja maistelemaan. Testatkaa ennenkuin huudatte.

Vierailija

Täydennyksenä edelliseen. Lyhyet makaroonit ja hedelmäpurkista mehut talteen. Sen voi käyttää vaikkapa kakun kostukkeeksi.

Hyviä aineita myös pabrika, oliviit, suolakurkku, omena, viinirypäleet. Kaikki tehosekottimella hienonmaksi ja kastikkeen sekaan.

Vierailija

Ei makaronia, kiitos. Ei hiilihydraatteja, mutta eipä ole paino-ongelmiakaan eli lihavuutta.
Makaronia se on kaikki, pasta on makaronia.

Vierailija

Spakettia, pastaa! Muistan ensikosketukseni Italialaiseen pastaan.
Jossakin lomamatkalla 80-luvun alussa, jollakin retkellä pysähdyimme syömään ns. maalaistaloon. Silmäilin lautasta, enkä ollut uskoa silmiäni - spakettia - pelkkää spakettia kukkurapää lautasellinen, mutta kun maistoin,hyymm mikä ihana valkosipulin ja oliiviöljyn
makusinfonia leikki kielelläni. En unohda koskaan tuota ensikosketusta aitoon Italialaiseen valkosipulipastaan. Sillä annoksella oli nimikin, viittasi juuri siinä käytettyihin raaka-aineisiin, mutta en nyt saa sitä mieleeni.v.

Vierailija

Mies ei tykkää makaronista,harvinaista ehkä.Lasagnea joskus,makaronilaatikkoa joskus,mutta pastakastikkeita ei oikeastaan ollenkaan.
Joten odotan mielenkiinnolla hyvää soosiohjetta,valkosipuli käy,chili ei niinkään,jotain kevyttä mieluummin.Ihan itekseni ajattelin sitä sitten syödä.

Vierailija

Tiedättekö millainen on aito italialainen pastakastike? siihen ei ainakaan tarvi reseptejä kuulutella - Italiassa nimittäin.

Vierailija

Lainaus:

Aivan oikein tiedät. Italiassa pasta syödään just noin eli lusikka ja haarukka "työvälineinä", ei pelkällä lusikalla. Mistä tuollainenkin luulo on tullut?
Kun olin eka kertaa Italiassa, opin tuon sikäläisten tavan ja helposti.
Lusikalla syödää vaan liemiruokia eli keittoja. Ja joitain jälkiruokia jälkiruokalusikalla.

Kiitos jo etukäteen aloittajalle haukuista...kun uskallettiin paljastaa hänen tietämättömyytensä tavasta.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Aivan oikein tiedät. Italiassa pasta syödään just noin eli lusikka ja haarukka "työvälineinä", ei pelkällä lusikalla. Mistä tuollainenkin luulo on tullut?
Lusikalla syödää vaan liemiruokia eli keittoja. Ja joitain jälkiruokia jälkiruokalusikalla.

Kiitos jo etukäteen aloittajalle haukuista...kun uskallettiin paljastaa hänen tietämättömyytensä tavasta.

Mistä asti keliakiaa sairastava on voinut syödä pastaa?

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Kun on olemassa riisinuudelia eiköhän ole myös pastaa, et sillai!

Vierailija

Mikä lie vitamiinipuutos mutta viimeaikoina on sienimuhennokset olleet mieleen. On tullut voileiville kasattua ja sämpylöiden väliin.
Nyt tuli mieleen että kytkenpä tuohon Italian herkkuun lisäksi.

lumihuntu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015
mökinmuori

Minä rakastan spaghettia ja pastaa, pitkää ja pätkää, valkoista sekä vihreää....
Sitä on helppo laittaa ja se on halpaa....
Söisin sitä vaikka joka toinen päivä, valkosipulilla tietenkin.

Spaghettikastike kruunaa spaghettiaterian.
Erilaisia kastikkeita on varmasti yhtä paljon kuin tähtiä taivaalla jokaisella on se oma maailman paras reseptinsä.
No kertokaapa sitten minullekin ne parhaat , odotan mielenkiinnolla.
Äläkä viitsi sanoa että googleta, se on tylsää....

Osaatteko muuten syödä spaghettia oikeaoppisesti lusikalla vai kiedotteko sen suomalaisittain haarukan ympärille?

Nimimerkki tuo mieleen pienessä mökissä kiikkutuolissa istuvan mummon, joka kutoo sukkaa odotellessaan kahviveden kiehumista.. Taitaa olla mielikuva aikalailla käänteinen, on niin "moderni tyttö" tuo muori.

Spagetista puheenollen, kyllä tykkään siitä pitkästä, sopivasti keitettynä, ei liian pehmeänä. Spagetin kanssa eri muunnelmia jauhelihakastikkeesta,maustettuna tomaattimurskalla, valkosipulilla ym.mausteilla mitä sattuu olemaan. Suomalaisittain kieputan haarukan ympärille, se on tuttua ja hyväksi havaittua.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Vastasin tähän että jo 60 luvulla näin elokuvissa miten haarukka ja lusikka pelaa yhteen. Aikamme harjoiteltiin ja rupesi luonnistumaan.
Verkkopalvelu oli poistanut viestin ja pistänyt yhden turhuuden tilalle. Eli sellaista pihlajaa

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Lainaus:

Minä vastaan vaikken huomaa että joku täällä on kirjoittanut olevansa keliaakikko.
Makaronia on myös gluteenitonta, mutta se on noin 3 kertaa kalliimpaa kuin tavallinen halpa makaroni.
Jos haluaa pysyä pulleana, ei muuta makaronia päivittäin, kyllä kilot karttuu.
Gluteenittomassa makaronissa ei ole hiilihydraatteja,

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat