Maailma on tullut hulluksi?

Vierailija

Eilen naureskelin uutisia siitä että pullojen keräys onkin ilmoitettava verotuksessa...
Sitten tuli uutiset Oslon pommi-iskusta...

Sitten kerrottiin että nuorten leirillä Oslon lähellä ammuskeltu....
ja tänä aamuna
kerrottiin että uhrien määrä on jo 80...
Mikä panee ihmisen ampumaan 15-16-vuotiaita kesäleirillä?
politiikka?

Kyllä on sairasta menoa.

Väkivaltafilmien opit menneet perille...

Sivut

Kommentit (58)

Vierailija

Lainaus:

Eilen naureskelin uutisia siitä että pullojen keräys onkin ilmoitettava verotuksessa...

ja tänä aamuna
politiikka?

Kyllä on sairasta menoa.

No on ongelmat sullakin!

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

ja tänä aamuna
politiikka?

Kyllä on sairasta menoa.

No on ongelmat sullakin!

On se ongelma jo muillakin jos pitää pelätä että nuorten leirillä teurastetaan!
Vetää vakavaksi....
Norjan poliisin mukaan ainakin 80 ihmistä on kuollut ja useita loukkaantunut Utøyan saaren ammuskelussa. Poliisiksi pukeutunut mies avasi tulen ihmisiä kohti saaressa, jossa oli meneillään Norjan työväenpuolueen nuorten kesäleiri. Ammuskelu alkoi perjantaina vain tunteja sen jälkeen kun Oslon keskustassa räjähti pommi. Räjähdyksessä sai surmansa ainakin seitsemän ihmistä.
http://yle.fi/uutiset/
Ihan hyvin olisi voinut olla minun 16-v lapsenlapsi ammuttujen joukossa.. :((
Kyllä normaali ihminen tommosta menoa jo kauhistuu..
Kuka työkseen väkivaltafilmejä katselee, ei kavahda mitään?
Ammuntahan on mukava harrastus?

Tälläkin ampujalla lupa taisi olla aseeseen..
No, voihan sitä tulla ammutuksi vaikka Kuopion torilla--ja ON tullut-
ventovieraan toimesta.....
Pahat ihmiset menee yhä pahempaan suuntaan, kertoo joku kirja.....

Vierailija

Anonyymi 23.07.2011 08:03
No on ongelmat sullakin!
Niin, eihän 80 nuoren teurastus kesäleirillä mikään järisyttävä asia olekaan....

Vierailija

Lainaus:

ja tänä aamuna
politiikka?

Kyllä on sairasta menoa.

En keksi muuta selitystä kuin mielen sairastuminen. Samaten kuin kouluampumisissa ja muissa silmittömissä joukkoteurastuksissa.

Vierailija

Miten jollain voi olla niin paljon vihaa,että tekee tälläistä.Pelottaa nämä mielipiteissään fanaattiset ääri-ilmiöt.
Norjalaisilta menee kauan tämän läpikäymiseen ja uskon,että he saavat kaiken mahdollisen avun siinä.
Tuntuu vaan niin valjulta kirjoittaa tästä asiasta,kun ei tätä pysty ymmärtämään,eikä käsittämään.
Tuntuu,että ilmaisee surunsa tämän asian tiimoilta miten tahansa,niin se ei riitä.
Tässä on liian paljon surua samalla kertaa.

Vierailija

Tätä se tietää vielä suomessakin tussarit pitää olla kaikilla mukamas pääsee tappamaan viattomia eläimiä huvin vuoksi, nykyään ei kukaan tarvitse villieläimiä henkensä pitimiksi tappaa!
Näitä sitten voidaan täällä surkutella kun ongelmat olisi poistetavissa etukäteen päihteet ja aseet erittäin tarkkaan syyniin!

Vierailija

Lainaus:

Tämä on niin järkyttävä uutinen,että ei löydy sanoja enää tälläisille tapahtumille.

Se on VIHA, viha, viha, joka ajaa nuoria ihmisiä tällaisiin tekoihin!! Heille on kertynyt mahtavat määrät vihaa jostakin syystä sydämeensä, ja sitten se purkautuu tällä tavalla!!
Suomessa nuo kouluammeskelut esim. olivat KOULUKIUSATTUJEN tekemiä... Monikaan muu asia ei synnytä vihaa niin paljon kuin koulukiusaaminen!! Tiedän sen omakohtaisesti: tunsin nuorena tyttönä aivan silmitöntä vihaa kiusaajiani kohtaan, ja tunnen muuten EDELLEEN... He tuhosivat minut, vaikka ei minusta sentään ammuskelijaa tullutkaan...

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Tämä on niin järkyttävä uutinen,että ei löydy sanoja enää tälläisille tapahtumille.

Se on VIHA, viha, viha, joka ajaa nuoria ihmisiä tällaisiin tekoihin!! Heille on kertynyt mahtavat määrät vihaa jostakin syystä sydämeensä, ja sitten se purkautuu tällä tavalla!!
Suomessa nuo kouluammeskelut esim. olivat KOULUKIUSATTUJEN tekemiä... Monikaan muu asia ei synnytä vihaa niin paljon kuin koulukiusaaminen!! Tiedän sen omakohtaisesti: tunsin nuorena tyttönä aivan silmitöntä vihaa kiusaajiani kohtaan, ja tunnen muuten EDELLEEN... He tuhosivat minut, vaikka ei minusta sentään ammuskelijaa tullutkaan...

Olen samaa mieltä siitä, että tuossa on yksi suuri syy mielen sairastumiseen. Yksi omista lapsistani oli pitkään piha- ja koulukiusaamisen uhri, enkä pitkään aikaan edes tajunnut kuinka pahaa se oli. Vaikka nyt näyttää nuoren elämä vihdoin valoisalta, en voi koskaan unohtaa tuota vääryyttä. Monta vuotta meni elämästä hukkaan kiusaamisen uhrilta.
Joskus jopa olen ajatellut, että kuoltuani kummittelen näille kiusaajille. Tiedän, että he olivat alaikäisiä ja siis ymmärtämättömiä, mutta vieläkin tunnen vihaa kun näen jonkun näistä kiusaajista kaupungilla. - Kostan siten, että kerron naapureille ja tuttaville miten sejase piinasi lastani koulussa.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Olin itsekin kolukiusattu olin köyhästä perheestä pidin toisten vanhoja vaatteita jne siis ärsykkeitä löytyi.
Koulumatkat olivat yhtä tuskaa kun yritin päästä kiusaajiani pakoon.
Olin niin vihainen tai oikeammin olin surullinen miksi minua kiusataan kun en tee kenellekään mitään pahaa.
Kerran marssin eräiden kiusaajieni kotiin ja annoin täydeltä laidalta poikien äidille kuulla mitä mieltä minä kiusaamisesta olin ja mitä hänen vanhempana pitäisi tehdä :)
Naurattaa näin kymmenien vuosien päästä se pikkutytön rohkeuteni :)
Tämä kaikki kasvatti minusta empaattisen oikeutta puolustavan vähempiosaisia ja kiusattuja rakastavan jopa kiusaajiani ymmärrän nyt paremmin kuin silloin.
Ei minusta tullut tappajaa.
Aika on nyt kuitenkin raaempi ja julmempi lisäksi nämä räiskintä/tappamispelit jotka eivät mielestäni kuuluisi lasten pelattaviksi lainkaan.
Yhteiskuntamme epäoikeudenmukaisuudella oletettavasti suurikin vaikutus tämän kaltaisiin hirmutekoihin.
Mietityttää eikö kukaan lähipiiristä huomaa mitään esim. henkilön muuttuneessa käytöksessä tms.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat