Olemmeko unohtaneet Skandinavian?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

24.heinäkuuta 2011 klo 22.50
Iltaa te kaikki, jotka tämän luette! Olen ihmetellyt suuresti erästä asiaa. Tänä päivänä kuulumme EU:hun, maksamme
euroilla, väittelemme pitäisikö mennä Natoon vai ei ym.ym.
Pakkoruotsinkielen opiskelusta on tehty suuri "mörkö". Olemme puolesta ja vastaan.

Miksi emme enää keskustele Pohjoismaiden yhteistyöstä? Kuulumme Skandinaviaan ja olen sitä mieltä, että se hyvä
yhteistyö, mitä olemme vuosikymmenet tehneet ei saa unohtua tänä EU:n aikana.
Lisäksi olen sitäkin mieltä, että sitä parempi mitä useampi meistä osaisi ruotsinkielen pärjäisi sillä taidolla myös
Norjassa ja Tanskassa. Sitä rikkaampi olet, mitä useampaa kieltä puhut.

Emme ole niin eurooppalaisia kuin olemme pohjoismaalaisia. EU:n vastustaja en ole, mutta ei meidän sen vuoksi
saa unohtaa Pohjoiamaiden yhteistyötä eikä ruotsinkieltä.

Kommentit (1)

Vierailija
Helekku

24.heinäkuuta 2011 klo 22.50
....Miksi emme enää keskustele Pohjoismaiden yhteistyöstä? Kuulumme Skandinaviaan ja olen sitä mieltä, että se hyvä
yhteistyö, mitä olemme vuosikymmenet tehneet ei saa unohtua tänä EU:n aikana.
Lisäksi olen sitäkin mieltä, että sitä parempi mitä useampi meistä osaisi ruotsinkielen pärjäisi sillä taidolla myös
Norjassa ja Tanskassa. Sitä rikkaampi olet, mitä useampaa kieltä puhut......

Juuri noin on asia minunkin mielestäni. Kuulumme myös Skandinaviaan ja kielitaito
on rikkaus, myös ruotsinkielen taito, eikä se sulje pois englannin kieltä.

Minä kyllä itse aikoinaan äänestin EU:n liittymistä vastaan. Mitä hyvää siitä meille
on koitunut, että siihen nyt kuulumme?
Koko hommahan hajoaa todennäköisesti lähivuosina.
Siis "leviää kuin Elannon hunaja", mistä muuten lienee tuo sanonta peräisin? :-)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat