Rauman giäl

Vierailija

Miten Raumaksi sanotaan "Se olen minä"? snoon mnää?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Lainaus:

Miten Raumaksi sanotaan "Se olen minä"? snoon mnää?

Eikkä sinkä sit mittä.

Vierailija

Kyllä näin on eräällä palstalla viimeviikolla kiellettiin ns. slangisanojen käyttö koska moderaattorikaan ei tiedä kaikkien sanjen tarkoitusta, ja sitä onko ne loukkaavia!

Vierailija

Ei siellä raumalla puhu vanhaa rauman kieltä oikeesti kun muutama "hullu". Mutta kun esimerkiksi johonkin pikku putiikkiin menee turisti tai muualta muuttanut ottavat käyttöön raumalaista murretta, ihan vain ärsyttääkseen, ja hyvin se onnistuukin, ja myös se että oppi kiertämään sellaiset putiikit.

Vierailija

Lainaus:

Perkele, kyllä näillä palstoilla pitäisi kirjoitella Suomalaista kirjakieltä, vaikka Kiinaa osaisikin puhua!

¢Ô#~$oƒ«Át►╦█╠♥©☼Уg╬5◙ï╣??????

Kysehän on nimenomaan Rauman giälest, kuka ei sitä tahdo lukea,
älköön palstalle tulko!
Ihan otsikkona "Rauman giäl"

muukalaisvihaa...

Vierailija

Lainaus:

Ei siellä raumalla puhu vanhaa rauman kieltä oikeesti kun muutama "hullu". Mutta kun esimerkiksi johonkin pikku putiikkiin menee turisti tai muualta muuttanut ottavat käyttöön raumalaista murretta, ihan vain ärsyttääkseen, ja hyvin se onnistuukin, ja myös se että oppi kiertämään sellaiset putiikit.

Onpa somaa:Menee Raumalle ja kiertää putiikit joissa puhutaan Rauman murretta ;D
Kiertääkö äänitysvehkeitten kanssa.?
on jo katoava kieli....

Vierailija

Lainaus:

Perkele, kyllä näillä palstoilla pitäisi kirjoitella Suomalaista kirjakieltä, vaikka Kiinaa osaisikin puhua!

Murteet kunniaan, kaikenlaiset! Turun murteest savolaiseen viäräleuka viäntöön!

Vierailija

Lainaus:

Mustan pitsin yönä 29.7. klo 18-23 kierrellään väkijoukossa bongailemassa tyylejä.

Palautetilaisuus järjestetään Pitsiviikon jälkeisenä viikkona, jolloin kasataan myös näyttely Kahvila Soppiin.
http://www.rauma.fi/kuva/kulttuuri/pitsiviikko/pukeudupitsiin_paja.htm
Olisikohan kuvia jo netissä nähtävänä?

Pitsinnyplääjä

Niitä odotellessa on kuvia entisistä katseltavissa..... ;

http://youtu.be/ebIKRuAMcEg

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Kysehän on nimenomaan Rauman giälest, kuka ei sitä tahdo lukea,
älköön palstalle tulko!
Ihan otsikkona "Rauman giäl"

muukalaisvihaa...

Mitä järkee on toisille puhua kieltä jota 5 ihmistä palstalla ymmärtää?
(kysyn vaan)

કેવી રીતે જવા વિશે

Vierailija

Kaikki murteet eivät ole kaikille "miu mau mukkaa". Mutta jo aloittajan otsikosta kävi ilmi, että
lounaismurteita tässä "langassa" pohdiskellaan. - Siis ihanko on pakko mennä mukaan, jos aihe ärsyttää?
Lapsena kävin paljon Raumalla, kun minulla oli sukulaisia siellä ja ympäristössä. Uskoisin että siihen aikaan
enemmän vielä siellä kuuli sitä aitoa murretta. - Nykyäänhän ovat murteet kovassa kurssissa. Tänään menen
kotiseutupäiville, siellä kuulen monia murteita eri puolilta Suomea, Mikkelin seudulta Saloon. Ihan kuin pääsisin
pienelle matkalle.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Onpa somaa:Menee Raumalle ja kiertää putiikit joissa puhutaan Rauman murretta ;D
Kiertääkö äänitysvehkeitten kanssa.?
on jo katoava kieli....

Siis kierää , siis ohittaa sellaiset putiikit missä ei puhuttu suomea.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat