unet jotka jäävät vaivaamaan mieltä!

Vierailija

Hei!

Onko kenelläkään kokemusta siitä, että edellisen yön unet jäävät vaivaamaan mieltä.
Minä näin ikävän unen muutama yö sitten ja edelleen ajattelen sitä ahdistavaa unta päivisin.
Kai pelkään että itselleni käy jotain todella ikävää tai jollekin läheislleni.
Unessa löysin jonkinlaisen diagnoosin sairaudesta...
Näen paljon unia, mutta en kyllä haluaisi nähdä jos olo on sen jälkeen näin ahdistunut.

Kommentit (7)

Vierailija

Kyllähän sellaista varmaan joskus sattuu kaikille, mutta enneunet ovat
aika harvinaisia.

Jos harrastat lukemista, suosittelisin sinua lukemaan Patricia Carfield´n kirjan
"Luovaan unennäköön".

"Nukumme kolmasosan elämästämme, ja siitä ajasta yli viidesosan näemme unia.
Tämä kirja voi opastaa sinua muun muassa:

* suunnittelemaan uniasi
* kehittämään unenohjailua
* olemaan tietoinen unissasi
* pitämään unipäiväkirjaa.

Kun opimme tulkitsemaan uniamme, voimme hyödyntää niissä piileviä valtavia voimavaroja."

Vierailija

Jos herään painajaisuneen, saattaa sen ahdistava tunnelma vaikuttaa pitkäänkin. Milloinkaan ei mikään ikäväkään uni ole ennustanut tulevaa, ovatpa vain heijastelleet tavallaan edellisten päivien tapahtumia, lukemiani kirjoja ja omia salattuja pelkojani. Päiväsaikaan ne mielen "möröt" on helppo karkoittaa, mutta unessa ei pysty kontrolloimaan aivotoimintaa.
Minulla on muutamia vakiopainajaisia muunnelmineen. Tiedän, mistä ne kumpuavat. :(

Vierailija

Minullakin on ns. vakiopainajaisia, vaan en tiedä yhtään, mistä kumpuavat, ne on ikäviä...!!! :(
Tyttäreni muuten näkee enneunia ihan oikeesti!

Vierailija

Lainaus:

Minullakin on ns. vakiopainajaisia, vaan en tiedä yhtään, mistä kumpuavat, ne on ikäviä...!!! :(

Se on lahja! Hänen kannattaisi pitää unipäiväkirjaa, ehkä hän pitääkin.
Siitä näkee myöhemmin millä tavoin enneuni on toteutunut ja voi tarkastella
unessa saatujen viestien merkityksiä.

Vierailija

Lainaus:

Sinulla nuo vakiopainajaiset kertoo viestiä sinusta sinulle itsellesi.
Unet ovat alitajunnan viestejä meidän omasta elämästämme unisymboleina meille itselle.
Asiat joita emme ehdi, kykene tai osaa selvitää päivällä niin unimaailma tuo ne eteemme niin kauan kuin olemme ymmärtäneet unen viestin.
Unien näkeminen on tärkeää ja tarpeellista mielenterveytemme tervehdyttäjää.

Unien kertominen toiselle henkilölle paljastaa hyvin helposti meille itselle vielä hyvinkin arkaluontoista kuvaa itsestämme.
Kannattaa itse rauhassa tutkiskella itsekseen unen viestiä ja tunnelmaa sekä senhetkistä elämäntilannetta ja löytää vastaus unen viestiin.

Paljon apua unista saanut.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Se on lahja! Hänen kannattaisi pitää unipäiväkirjaa, ehkä hän pitääkin.
Siitä näkee myöhemmin millä tavoin enneuni on toteutunut ja voi tarkastella
unessa saatujen viestien merkityksiä.

Mun käsityksen mukaan hän pitääkin unipäiväkirjaa.

Vierailija

Minulla oli myös nuorempana vakio painajaisunia. Usein ne esiintyivät ennen jotain elämän muutosta. Muistan vielä ihan selvästi yhden painajaisunen, jossa ajattelin: " Tämä on vain unta. Älä pelkää." Tuon unen jälkeen en ole nähnyt ko. painajaisunia kuin tosi tosi harvoin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat